موسسه متئوماتیک به دنبال توسعه‌اش در آمریکا برای ابزارهای پیش‌بینی آب و هوای شرکتی است.

موسسه متئوماتیک به دنبال توسعه‌اش در آمریکا برای ابزارهای پیش‌بینی آب و هوای شرکتی است.

مارتین فنگلر در زمینه وضعیت جوی تخصص دارد. وی دکترای ریاضیات خود را در پیش‌بینی عددی آب‌وهوا گرفت و سپس برای متئومدیا AG، یک شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در سوئیس و آلمان، کار کرد. اما هنگام کسب گواهینامه خلبانی در سال ۲۰۱۱ متوجه نقص‌های پیش‌بینی در استفاده از اطلاعات آب‌وهوایی شد.

موسسه Meteomatics به گسترش در ایالات متحده برای ابزارهای پیش‌بینی آب و هوا با تمرکز بر کسب‌وکارها نظر دارد.

Meteomatics eyes U.S. expansion for its enterprise-focused weather forecasting tools

موسسه Meteomatics به گسترش در ایالات متحده برای ابزارهای پیش‌بینی آب و هوا با تمرکز بر کسب‌وکارها نظر دارد. - Meteomatics eyes U.S. expansion for its enterprise-focused weather forecasting tools

مارتین فنگلر به خوبی با موضوع آب و هوا آشناست. او مدرک دکتری خود را در ریاضیات و با تمرکز بر پیش‌بینی عددی آب و هوا دریافت کرده و سپس برای Meteomedia AG، یک شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در سوئیس و آلمان، کار کرد. اما وقتی در سال ۲۰۱۱ تلاش کرد که گواهینامه خلبانی خود را بگیرد، متوجه شکاف‌هایی در اطلاعات مصرف‌کنندگان شده که با وجود دانش وسیعش در پیش‌بینی آب و هوا، قابل توجه بود. او می‌گوید: «من از منظر کاربر درباره پیش‌بینی آب و هوا بسیار یاد گرفتم. این یک تجربه بسیار متفاوت است که به عنوان یک ریاضیدان به پیش‌بینی آب و هوای دقیق نگاه کنیم و فرایند کاهش خطا را در نظر بگیریم. اما وقتی در یک باند فرودگاهی نشسته‌اید و نمی‌توانید پرواز کنید به دلیل مه یا پیش‌بینی نادرست، این موضوع کاملاً بازکننده چشم‌هاست.»
فنگلر تصمیم می‌گیرد شرکت آب و هوایی خود را راه‌اندازی کند و در سال ۲۰۱۲ Meteomatics را تأسیس می‌کند. این شرکت مستقر در سنت گالن سوئیس، داده‌های آب و هوا را از بیش از ۱۱۰ منبع جمع‌آوری می‌کند و داده‌های خود را نیز از پهپادهای خود به دست می‌آورد. ترکیب این منابع داده به Meteomatics این امکان را می‌دهد که پیش‌بینی‌های آب و هوایی خود را هر ساعت به‌روز کند و پیش‌بینی‌های دقیقی برای نواحی به کوچکی یک کیلومتر مربع ارائه دهد. این شرکت تمام اطلاعات خود را در یک مکان جمع‌آوری کرده و یک API بر روی آن طراحی کرده است تا مشتریان بتوانند داده‌ها را به هر نحوی که مایلند استفاده کنند، از جمله اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود بر روی آن.
فنگلر، مدیر عامل شرکت، اظهار داشت که تبدیل داده‌های آب و هوا به یک ساختار یکنواخت به ظاهر ساده است، اما خود یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. او اشاره کرد: «این کار با فایل‌های بزرگ و پیچیده و فرمت‌های داده‌ای خاص این صنایع انجام می‌شود که استاندارد خاصی ندارند. ورود API ها به این صنعت مانند آوردن نور به افراد نابینا بود.» او همچنین تأکید کرد که تمرکز بر ساخت شرکتی برای مقاصد تجاری، این شرکت را از بسیاری دیگر از شرکت‌های هواشناسی متمایز می‌کند، چرا که بسیاری از آنها تنها بر یک حوزه و یک مخاطب تمرکز دارند.
هم‌اکنون Meteomatics با بیش از ۶۰۰ مشتری از جمله شرکت‌های بزرگ مانند تسلا، CVS Health و Swiss Re همکاری می‌کند. فنگلر افزود که در حالی که برخی از کاربردهای تجاری Meteomatics مشخص است، مانند استفاده یک شرکت انرژی تجدیدپذیر از داده‌های هواشناسی برای پیش‌بینی نتایج از مزارع بادی یا خورشیدی، دیگر کاربردها کمتر واضح هستند و او هر هفته از یک کاربرد جدید برای داده‌های آب و هوا آگاه می‌شود. انتظار می‌رود با تشدید تأثیرات تغییرات آب و هوایی، شرکت‌ها در جستجوی این نوع داده‌ها بیشتر از قبل باشند. بلایای آب و هوایی به تنهایی در ایالات متحده سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه دارند و شرکت‌ها سهمی از این هزینه‌ها را به دوش می‌کشند.
Meteomatics اخیراً موفق به جمع‌آوری ۲۲ میلیون دلار در دور تأمین مالی سری C شده است که به رهبری Armira Growth و با مشارکت صندوق انتقال انرژی Alantra، Klima و Fortyone Group و دیگران انجام شده است. فنگلر گفت که این شرکت عمداً پولی که به دست آورده را پس از ۱۲ سال فعالیت خود به داخل کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کرده است که به این استارتاپ اجازه داده از جمع‌آوری سرمایه‌های زیاد خودداری کند. وی افزود که آنها معمولاً دور جدیدی از سرمایه را زمانی جمع‌آوری می‌کنند که به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه یا ابتکار خاصی هستند. این دور تأمین مالی سری C هم به همین شکل است و شرکت برنامه دارد از این سرمایه برای گسترش فعالیت خود در ایالات متحده استفاده کند و تیم فروش و بازاریابی مخصوص این منطقه را استخدام کند.
برخی از هزینه‌های این دور نیز به توسعه فناوری شرکت اختصاص خواهد یافت. visão بزرگ فنگلر این است که دقت پیش‌بینی آب و هوا، به معنای دقت تا یک کیلومتر مربع، را به سرتاسر جهان گسترش دهد. این سطح دقت در حال حاضر در سراسر اروپا در دسترس است و باید تا پایان سه ماهه اول در ایالات متحده نیز در دسترس قرار گیرد. فنگلر در این باره گفت: «این هدف اصلی Meteomatics است. این موضوع انگیزه‌ای است که مرا صبح‌ها از خواب بیدار می‌کند. من به شدت معتقدم که روزی موفق به ارائه مدل جهانی یک کیلومتری خواهیم شد.» برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت iwl.ir مراجعه کنید.