فینوت ۴۰ میلیون دلار در دوره سوم جذب سرمایه برای خدمات مدیریت هزینه‌های ابری خود دریافت کرد.

فینوت ۴۰ میلیون دلار در دوره سوم جذب سرمایه برای خدمات مدیریت هزینه‌های ابری خود دریافت کرد.

چند سال پیش، FinOps — مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌ها برای مدیریت هزینه‌های محاسبات ابری — در ذهن بسیاری از کسب‌وکارها نبود. اما حالا با افزایش صرفه‌جویی، این موضوع به یک رشته استاندارد تبدیل شده و استارتاپ‌های متعددی تلاش دارند تا کسب‌وکارها را در یافتن تعادل مناسب بین بهره‌وری و هزینه یاری کنند.

فینوت ۴۰ میلیون دلار در سری C برای خدمات مدیریت هزینه‌های ابری جذب کرد

Finout raises $40M Series C for its cloud cost management service

فین‌اپس (FinOps) که مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌ها برای مدیریت هزینه‌های رایانش ابری است، چند سال پیش برای اکثر کسب‌وکارها موضوع چندان مهمی نبود. اما در سال‌های اخیر، کسب‌وکارها شروع به کنترل هزینه‌های خود کرده‌اند. امروزه، فین‌اپس به یک رشته استاندارد تبدیل شده است و ده‌ها استارتاپ به منظور کمک به کسب‌وکارها برای پیدا کردن تعادل مناسب بین بهره‌وری و هزینه‌ها، به فعالیت مشغول هستند.
یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه، فین‌اوت (Finout) است که اخیراً اعلام کرد موفق به جذب ۴۰ میلیون دلار در دور تامین مالی سری C شده است. این مبلغ به ۲۶ میلیون دلار دور تامین مالی سری B که در مارس گذشته اعلام شده، افزوده می‌شود و مجموع جذب سرمایه این شرکت به ۸۵ میلیون دلار می‌رسد. در حالی که جمع‌آوری دو دور تامین مالی به‌صورت سریع در دوران رونق ۲۰۲۱ امری عادی بود، اما این موضوع در حال حاضر نادر به نظر می‌رسد. Roi Ravhon، co-founder و CEO فین‌اوت، گفت که شرکت آنها فقط به گرفتن پول و نگهداری آن در بانک اکتفا نکرده، بلکه از یک فرصت منحصر به فرد بهره‌برداری کرده‌اند. به ویژه پس از خریداری VMware's Tanzu CloudHealth و Kubecost توسط Broadcom و IBM در دو سال گذشته.
او افزود: «هشت ماه گذشته برای فین‌اوت فوق‌العاده بود. دینامیک‌های بازار به‌گونه‌ای است که با خریداری دو تا از بزرگ‌ترین رقبای ما، اکثر شرکت‌ها گزینه‌ای برای انتخاب ندارند. شما از Broadcom به IBM نمی‌روید و بالعکس. شما به سطح بعدی حرکت می‌کنید و این فرصت بسیار منحصر به فردی را برای ما در بازار ایجاد می‌کند. ما ابزاری آماده برای مؤسسات هستیم که می‌توانیم به آنها خدمت کنیم و در زمان مناسب قرار داریم.»
فین‌اوت، شرکت مدیریت هزینه‌های ابر در تل‌آویو و نیویورک، مشتریانی مانند SiriusXM، Lyft، The New York Times، Choice Hotels، Wiz، Tenable و Alchemy دارد. Ravhon اشاره کرد که نسخه‌های اولیه مدیریت هزینه‌های ابری برای دنیایی ساخته شده بود که فقط AWS وجود داشت. اما به مرور زمان، با اضافه شدن پلتفرم‌های ابری، کلاسترهای Kubernetes و صدها خدمات SaaS، مشکلاتی برای ارائه‌دهندگان فعلی به وجود آمد و این امر ممکن بود که برای مؤسسات دشوار باشد که بفهمند دقیقاً کجا هزینه‌هایشان صرف می‌شود.
او همچنین توضیح داد: «ما با بسیاری از شرکت‌هایی که با مشکلات یکسانی روبرو بودند، صحبت کردیم و فهمیدیم که فقط نیاز داریم ابزارهایی بسازیم که خودمان بخواهیم از آن‌ها استفاده کنیم. بازار آماده محصولی جدید بود و به همین دلیل تصمیم به راه‌اندازی فین‌اوت گرفتیم.» او سه رکن اصلی فین‌اوت را به عنوان تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌ها و دموکراتیزه کردن فین‌اپس معرفی کرد و خاطرنشان کرد که فین‌اپس فقط درباره کاهش هزینه‌ها نیست.
فین‌اوت قصد دارد از این سرمایه جدید برای دو برابر کردن تیم مهندسی خود در تل‌آویو و تقویت تیم بازاریابی خود استفاده کند. دور جدید تأمین مالی این شرکت توسط Insight Partners رهبری شد و با مشارکت Pitango، Team8، Red Dot Capital و Maor Investments همراه بود. همچنین این شرکت اعلام کرد که ارزش آن نسبت به دور سری B دو برابر شده، اگرچه رقم دقیق آن را فاش نکرد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه را در سایت ما یعنی iwl.ir پیدا کنید.