جتفی تست‌پایلوت، مهندس QA هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد.

جتفی تست‌پایلوت، مهندس QA هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد.

جتیفی، شرکت سابق جت‌پک، روز سه‌شنبه نخستین محصول عامل هوش مصنوعی خود به نام تست‌پایلوت را رونمایی می‌کند. این عامل طراحی شده تا فرآیند روتین ایجاد آزمون را با اجازه دادن به جتیفی برای ایجاد برنامه آزمون، اجرا و ارائه گزارش ساده کند و در عین حال با رابط کاربری به‌صورت مستقیم تعامل داشته باشد.

جتیفی، تست‌پایلوت، مهندس کیفی AI خود را راه‌اندازی کرد.

Jetify launches Testpilot, its AI QA engineer

جتیفی، تست‌پایلوت، مهندس کیفی AI خود را راه‌اندازی کرد. - Jetify launches Testpilot, its AI QA engineer

شرکت Jetify، که قبلاً با نام Jetpack.io شناخته می‌شد، روز سه‌شنبه اولین محصول نماینده هوش مصنوعی خود را به نام Testpilot معرفی کرد. این نماینده هوش مصنوعی به منظور ساده‌سازی فرایند ایجاد آزمایش‌های روتین طراحی شده است، به طوری که کاربر تنها کافی است به Jetify اجازه دهد تا یک برنامه آزمایش ایجاد کند، آن را اجرا کند و نتایج را گزارش دهد؛ همه اینها در حالی است که نماینده به‌طور مستقیم با رابط کاربری تعامل می‌کند. در حال حاضر، Testpilot برای برنامه‌های تحت وب کار می‌کند، اما تیم در نظر دارد به‌زودی تست‌های موبایل را نیز راه‌اندازی کند. تمرکز اولیه این شرکت عمدتاً بر ایجاد محیط‌های توسعه در ابری بود و در حالی که همچنان این خدمات را ارائه می‌دهد (و ممکن است تمرکز بیشتری بر انجام آن‌ها به‌صورت API-driven داشته باشد)، دانیل لورتو، CEO و هم‌بنیان‌گذار Jetify، این راه‌اندازی را به‌عنوان یک تغییر رویکرد و شروع یک سری راه‌اندازی‌های نماینده هوش مصنوعی توصیف می‌کند که همه بر بهبود چرخه زندگی توسعه نرم‌افزار متمرکز شده‌اند.
او توضیح می‌دهد: «ما احساس می‌کنیم و مطمئناً بسیاری از افراد این احساس را دارند که هوش مصنوعی واقعاً یکی از آن امواج فناوری است که هر 30 سال یک‌بار شگفتی‌آفرین می‌شود. مانند اختراع اینترنت یا موبایل، درست است؟ بنابراین فرصتی برای شرکت در این موج و مشارکت واقعی در آن ما را قانع کرد که ریسک کنیم و تغییر رویکرد دهیم.» تیم تصمیم گرفت که بهترین راه آغاز کار با نماینده‌های هوش مصنوعی، پردازش مسائلی است که برای توسعه‌دهندگان دردسرساز است. هیچ‌کس دوست ندارد تست بنویسد و وقتی صحبت از تست رابط کاربری می‌شود، ابزارهای موجود مانند Selenium می‌توانند با کوچک‌ترین تغییرات در UI به سرعت دچار مشکل شوند. این همان زمینه‌ای است که ابزارهای هوش مصنوعی در آن عملکرد خوبی دارند: آن‌ها شکسته نمی‌شوند حتی اگر یک دکمه چند پیکسل به چپ منتقل شود.
لورتو همچنین اشاره کرد که تیم‌های کنترل کیفیت (QA) به استفاده از ابزارهای شخص ثالث برای تست برنامه‌های خود عادت کرده‌اند و این موضوع، فروش Testpilot را آسان‌تر می‌کند. او گفت: «این یک حرکت کاملاً مشخص است که شرکت‌ها می‌گویند: بله، ما به این تست کردن انتها به انتها نیاز داریم و حاضر هستیم شخص ثالثی را برای کمک به این کار استخدام کنیم.» او همچنین تأکید کرد که این نوع تست انتها به انتها به راحتی می‌تواند در فرایند توسعه گنجانده شود، زیرا تنها چیزی که شرکت از توسعه‌دهنده نیاز دارد، دسترسی به ورود به برنامه‌ای است که سرویس برای آن طراحی شده است. از آنجایی که Testpilot به خود برنامه نگاه می‌کند و نه به کد زیربنایی، به طور مثال نیازی به دسترسی به GitHub یا هر مخزن کد دیگری ندارد.
با این حال، هرچند که Testpilot امروز می‌تواند 60 تا 70 درصد از تست‌هایی که انسان‌ها احتمالاً به آن‌ها فکر می‌کنند را پوشش دهد، هنوز یک شکاف وجود دارد. این موضوعی است که Jetify به آن واقف است، اما همانطور که لورتو گفت، او معتقد است که این هنوز "یک ارزش افزوده بزرگ" است. در حال حاضر، کاربران بالقوه باید از یک فرایند ورود به Jetify عبور کنند. به زودی، تیم امیدوار است نسخه ای به‌صورت خودکار راه‌اندازی کند (که بعداً پشتیبانی موبایل نیز به آن افزوده خواهد شد). Jetify هنوز در حال آزمایش بهترین قیمت‌گذاری برای این سرویس است که بخشی از دلایل عدم راه‌اندازی نسخه خودکار تا کنون می‌باشد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را در سایت ما iwl.ir پیدا کنید.