XOi، ۲۳۰ میلیون دلار جذب کرده و Specifx را برای توسعه فناوری خدمات میدانی خریداری کرد.

XOi، ۲۳۰ میلیون دلار جذب کرده و Specifx را برای توسعه فناوری خدمات میدانی خریداری کرد.

مهندسان خدمات میدانی ممکن است اولین گروهی نباشند که به‌ذهن شما در مورد فرصت‌های سودآور در فناوری B2B می‌رسند، اما همین نادیده گرفتن، فرصت‌های موجود در این حوزه را برای کسانی که به سمت "محل کار" هدف‌گذاری می‌کنند، نشان می‌دهد.

XOi با جذب ۲۳۰ میلیون دلار، Specifx را خریداری کرد تا تکنولوژی خود را برای تکنسین‌های خدمات میدانی گسترش دهد.

XOi raises $230M, acquires Specifx to expand its tech for field service technicians

مهندسان خدمات میدانی شاید اولین گروهی نباشند که وقتی به فرصت‌های پرسود در فناوری B2B فکر می‌کنید، به ذهنتان خطور کنند. اما این عدم توجه به این حوزه، فرصت‌های موجود را برای کسانی که به سمت "محل کار" هدف‌گیری می‌کنند، نشان می‌دهد. یکی از شرکت‌ها در این فضا، XOi است که نرم‌افزاری برای تکنسین‌های تعمیر و نگهداری می‌سازد تا بتوانند تصاویر بگیرند و به سرعت به اطلاعات مربوط به ماشین‌آلاتی که در حال تعمیر هستند، دسترسی پیدا کنند. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک دور تأمین مالی جدید به مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار از KKR جذب کرده است تا کسب‌وکار خود را گسترش دهد.
XOi قرار است بخشی از این سرمایه را برای رشد فوری استفاده کند: این شرکت در حال خرید یک شرکت دیگر به نام Specifx است تا داده‌های خود را با اطلاعات اضافی درباره حدود ۸۵ هزار مدل و خانواده‌های مرتبط گسترش دهد. XOi قصد دارد این داده‌ها را به پلتفرم موجود خود اضافه کند و به کاربرانش دستورالعمل‌های دقیق‌تری ارائه دهد و همچنین داده‌های بیشتری برای پیش‌بینی تعمیرات، به‌روزرسانی‌ها و سایر کارها ایجاد کند. اطلاعات دقیقی درباره قیمت پرداختی برای Specifx یا ارزیابی خود XOi پس از این تأمین مالی منتشر نشده است، اما از آنچه که فهمیده‌ایم، این معامله، KKR را به صاحب اکثریت XOi تبدیل کرده است، که پیش از این کمتر از ۲۰ میلیون دلار جذب کرده بود. همچنین قیمت Specifx کمتر از نصف ۲۳۰ میلیون دلاری است که KKR برای این دور تأمین مالی اختصاص داده است. این نخستین خرید XOi به شمار می‌رود.
این معامله آخرین تغییر و تحولی است برای شرکتی که از سال ۲۰۱۰ فعال است و در ابتدا در حوزه‌ای کاملاً متفاوت آغاز به کار کرده بود. XOi، که مقر آن در نشویل واقع شده، در ابتدا Pairasight نام داشت و سپس به XoEye تغییر نام داد. در آن مقطع، این شرکت سخت‌افزاری تولید می‌کرد که به طور خاص عینک‌های ۳D متصل برای علاقه‌مندان DIY و سپس تکنسین‌های خدمات میدانی بود تا با مهندسان و کارشناسان خدمات مشتری ارتباط برقرار کنند و اطلاعات بیشتری به‌صورت آنلاین و در زمان واقعی دریافت کنند.
اما توسعه سخت‌افزار در واقع دشوار است و این کسب‌وکار نتوانست به خوبی پیشرفت کند. قیمت‌های بالای واحد برای مشتریان حساس به هزینه، و اشکال نامناسب برای استفاده در محل، مشکلاتی بودند که مانع رشد شدند. "اگر عینک‌ها به اندازه عینک‌های او جذاب بودند، شاید کارکرد," آجر سالو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، اشاره کرد.
در این بین، استارتاپ فرصتی برای ایجاد اپلیکیشن‌هایی دید که همان داده‌ها را ثبت می‌کردند و می‌توانستند بر روی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که کاربران هدفش در حال پذیرش بودند، استفاده شوند. این منجر به این شد که XoEye حرف "eye" را به "i" تغییر دهد که سالو اکنون آن را به معنای "هوشمندی" می‌داند و کسب‌وکار به موفقیت رسید.
شرکت‌هایی مانند XOi و Specifx بخشی از تعداد رو به افزایشی از شرکت‌ها هستند که راه‌حل‌هایی برای آنچه که به طور کلی به عنوان "خدمات میدانی" یا "کارگران خط مقدم" شناخته می‌شود، ارائه می‌دهند. این افراد در مکان‌های فیزیکی کار می‌کنند و با مشتریان در ارتباط هستند. با این حال، چیزی که آن‌ها را از دیگر شرکت‌ها در این حوزه متمایز می‌کند، این است که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها روی برخی حوزه‌ها متمرکز هستند و نه دیگران.
"بسیاری از آن‌ها برای مدیریت عملیات تجاری، زمان‌بندی و اعزام ساخته شده‌اند، اما وقتی به محل می‌رسید، نادیده گرفته می‌شوید. این یک فضای کمتر خدمات‌دهی شده است," سالو گفت. بی‌شک فروش داده‌ها و اطلاعات تجاری به بازاری که به شدت وابسته به کار فیزیکی است، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اما با ادامه تحول صنعت و پیشرفته‌تر شدن ماشین‌ها، مشتریان بیشتری به سمت شرکت‌هایی مانند XOi جذب شده‌اند تا به مهندسان کمک کنند کارهای خود را انجام دهند. "این شرکت واقعاً متعهد است، آزمایشگاه خود را به میدان می‌برد و در محل‌های کاری قرار می‌دهد که در واقع مکان‌هایی بسیار سخت و نامساعد هستند," هِللر گفت. "جادوی این نرم‌افزار این است که به افرادی که تمام روز در مکان‌های سخت کار می‌کنند، کمک می‌کند تا زندگی بقیه ما را راحت‌تر سازند."
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما یعنی iwl.ir مراجعه کنید.