لینکدین در ۱۲ ماه به درآمد ۲ میلیارد دلاری از اشتراک‌های پریمیوم دست یافت و درآمد کلی ۹٪ افزایش یافت.

لینکدین در ۱۲ ماه به درآمد ۲ میلیارد دلاری از اشتراک‌های پریمیوم دست یافت و درآمد کلی ۹٪ افزایش یافت.

لینکدین، پلتفرم اجتماعی برای جستجو و بحث درباره کار، ممکن است در درآمدهای مایکروسافت کمتر دیده شود، اما در زمان اعلام درآمد، لینکدین معمولاً ارقامی را منتشر می‌کند که نشان‌دهنده رشد آن است.

لینکدین در ۱۲ ماه، درآمد پریمیوم ۲ میلیارد دلاری را پشت سر گذاشت و درآمد کل ۹ درصد افزایش یافت.

LinkedIn passes $2B in premium revenue in 12 months, with overall revenue up 9% on the year

لینکدین، پلتفرم اجتماعی که افراد به دنبال کار و گفتگو در مورد آن هستند، ممکن است در گزارش‌های مالی مایکروسافت نسبت به سال‌های قبل که لینکدین یک شرکت مستقل بود، کمتر مشخص باشد. اما در واقع هر زمان که مایکروسافت گزارش درآمدهای خود را منتشر می‌کند، لینکدین معمولاً برخی از آمارهایی را فاش می‌کند که نشان‌دهنده رشد مداوم این پلتفرم است. روز چهارشنبه، با اعلام درآمدهای سه‌ماهه دوم سال مالی مایکروسافت، این شرکت اعلام کرد که درآمد لینکدین در سال گذشته 9 درصد رشد داشته است. همچنین، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، تأیید کرد که لینکدین در 12 ماه گذشته رکورد 2 میلیارد دلار درآمد از اشتراک‌های پریمیوم را پشت سر گذاشته است.
لینکدین که اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر (پریمیوم و رایگان) دارد، هیچ اطلاعات دقیقی درباره درآمد کل خود در این دوره 12 ماهه یا درآمد سایر بخش‌های کسب‌وکارش ارائه نکرده است. اما برای درک بهتر وضعیت مالی این پلتفرم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- در مارس 2024، لینکدین اعلام کرد که درآمد اشتراک‌های پریمیوم به 1.7 میلیارد دلار در 12 ماه گذشته رفته است.
- تخمین زده می‌شود که درآمد لینکدین در سال 2024 حدود 16.2 میلیارد دلار باشد که با حساب و کتاب‌های تقریبی، درآمد اشتراک‌های پریمیوم حدود 12.5 درصد از کل درآمد لینکدین را تشکیل می‌دهند.
- این اعداد مهم هستند، اما خطوط کسب‌وکار جدید مایکروسافت، به‌ویژه هوش مصنوعی، سریع‌تر در حال رشد هستند و ممکن است به زودی لینکدین را تحت‌الشعاع قرار دهند. نادلا در اظهارات خود اعلام کرد که هوش مصنوعی در این فصل 13 میلیارد دلار درآمد سالانه داشته و نسبت به سال گذشته 175 درصد رشد داشته است.
با این حال، رقم 2 میلیارد دلار نشانه‌ای از پیشرفت لینکدین است و نشان‌دهنده تلاشی است که این شرکت برای گنجاندن ویژگی‌های اضافی بیشتر در سطوح پرداختی خود انجام می‌دهد تا کاربران بیشتری را جذب و ترغیب به پرداخت کند. به گفته این شرکت، در دو سال گذشته تعداد کاربران پریمیوم رشد حدود 50 درصدی داشته است. رایان روسلانسکی، مدیرعامل لینکدین، در بیانیه‌ای به TechCrunch گفت: "ایجاد یک کسب‌وکار اشتراکی با درآمد 2 میلیارد دلار، چیزی است که تنها تعداد کمی از شرکت‌های دیجیتال در تاریخ توانسته‌اند به آن دست یابند. ما بر طراحی و تداوم بهبود مدل‌هایی که ارزش‌آفرین هستند، تمرکز داریم تا به نیازهای مشترکان خود، افرادی که می‌خواهند شغل خود را تسریع کنند یا کسب‌وکار خود را گسترش دهند، پاسخ دهیم. ما سرمایه‌گذاری‌های کلانی در ابزارهای هوش مصنوعی انجام داده‌ایم تا به مشترکان خود کمک کنیم تا ارتباطات خود را تسریع کنند و این سرمایه‌گذاری به نتایج مثبت منجر شده است."
لینکدین از زمان خریدش توسط مایکروسافت در سال 2016 نسبت به افشای اطلاعات مالی و کاربری خود بسیار محتاط بوده و معمولاً بر اخبار مثبت تمرکز کرده تا اعداد کمتری که از نظر مالی قوی نیستند، را تحت‌الشعاع قرار دهد. رقم 2 میلیارد دلار همزمان با گزارش درآمد سه‌ماهه دوم مایکروسافت ارائه شده که نشان‌دهنده کند شدن رشد این شرکت در بخش ابری بوده و این کاهش باعث افت سهام این شرکت در معاملات پس از بازار شده است. رقم اشتراک پریمیوم شامل سطوح شغلی و تجاری است. لینکدین اعلام کرده است که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که راه‌اندازی کرده، شامل ابزارهای جستجوی شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزارهای توسعه حرفه‌ای، مورد استقبال خوبی از طرف مشترکان پریمیوم قرار گرفته است و حدود 40 درصد از آن‌ها از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند.
به طور کلی، لینکدین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های حرفه‌ای، به طور فعال در حال بهبود خدمات خود است و در تلاش برای گسترش دامنه حضور خود در بازارهای دیجیتال می‌باشد. اطلاعات بیشتری در این باره را می‌توانید در وب‌سایت ما 'iwl.ir' مشاهده کنید.