هفته‌ها پس از جمع‌آوری 100 میلیون دلاری، سرمایه‌گذاران 180 میلیون دلار دیگر را به استارت‌آپ هندی MoEngage تزریق می‌کنند.

هفته‌ها پس از جمع‌آوری 100 میلیون دلاری، سرمایه‌گذاران 180 میلیون دلار دیگر را به استارت‌آپ هندی MoEngage تزریق می‌کنند.

MoEngage، یک پلت فرم تعامل با مشتری که توسط برندهای مصرف کننده در 75 کشور مورد استفاده قرار می گیرد، یک تراکنش 180 میلیون دلاری سری F را تنها بیش از یک ماه پس از تضمین 100 میلیون دلار اعلام کرده است که اکثریت آخرین منابع مالی نقدینگی را برای سرمایه گذاران و کارمندان از طریق تراکنش های ثانویه تامین می کند.

هفته‌ها پس از جمع‌آوری 100 میلیون دلاری، سرمایه‌گذاران 180 میلیون دلار دیگر را به استارت‌آپ هندی MoEngage تزریق می‌کنند.

Weeks after raising $100M, investors pump another $180M into hot Indian startup MoEngage

MoEngage، یک پلت فرم تعامل با مشتری که توسط برندهای مصرف کننده در 75 کشور مورد استفاده قرار می گیرد، یک تراکنش 180 میلیون دلاری سری F را تنها بیش از یک ماه پس از تضمین 100 میلیون دلار اعلام کرده است که اکثریت آخرین منابع مالی نقدینگی را برای سرمایه گذاران و کارمندان از طریق تراکنش های ثانویه تامین می کند. در آخرین افزایش، حدود 123 میلیون دلار ثانویه بود، از جمله مناقصه کارمند 15 میلیون دلاری که نقدینگی 259 کارمند فعلی و سابق را تامین کرد، در حالی که 57 میلیون دلار باقی مانده به عنوان سرمایه اولیه جذب شد و وارد تجارت شد. این دور توسط ChrysCapital و Dragon Funds با مشارکت Schroders Capital و سرمایه گذاران فعلی TR Capital و B Capital هدایت شد. حامیان اولیه، از جمله Eight Roads Ventures، Helion Venture Partners، Z47 و Ventureast، سهام را در معاملات ثانویه فروختند. ارزش این معامله برای MoEngage "بیش از" 900 میلیون دلار پس از پول، به ازای هر فرد نزدیک به معامله بود، که اضافه کرد که این استارتاپ در سال جاری 100 میلیون دلار درآمد تکراری سالانه دنبال می کند. MoEngage این ارقام را فاش نکرد. Raviteja Dodda (تصویر بالا)، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی، در مصاحبه ای گفت که MoEngage قصد دارد از سرمایه جدید برای سرمایه گذاری بیشتر در مجموعه هوش مصنوعی Merlin خود استفاده کند و استفاده از عوامل هوش مصنوعی را برای بهبود تصمیم گیری و کارایی تیم های بازاریابی گسترش دهد. این استارت‌آپ همچنین با ترکیب ابزارهای تحلیلی و پیام‌رسانی تراکنش‌ها در یک پیشنهاد گسترده‌تر، به سمت تیم‌های محصول و مهندسی نفوذ می‌کند، حرکتی که انتظار دارد میانگین ارزش‌های قرارداد را افزایش دهد و بازار قابل آدرس دهی خود را گسترش دهد. دودا گفت: "وقتی به تعامل با مشتری نگاه می کنید، لزوماً روی تیم های بازاریابی متمرکز نیست. تیم های محصول و مهندسی وجود دارند که بر نحوه درک رفتار و داده های مشتری نیز تمرکز دارند." MoEngage همچنین قصد دارد از بخشی از افزایش سرمایه جدید خود برای پیگیری خریدهای استراتژیک، به ویژه در ایالات متحده و اروپا استفاده کند و شرکت های نرم افزاری را هدف قرار دهد که پلت فرم تعامل با مشتری را تکمیل می کنند یا به سرعت بخشیدن به گسترش آن در این بازارها کمک می کنند. همچنین تیم های کوچک هوش مصنوعی را هدف قرار می دهد تا پیشنهادات مبتنی بر اطلاعات خود را تقویت کند. این استارت آپ 11 ساله که دفتر مرکزی آن در بنگالورو و سانفرانسیسکو است، در حال حاضر بیش از 30 درصد از درآمد خود را از آمریکای شمالی، حدود 25 درصد از اروپا و خاورمیانه و 45 درصد مابقی را از هند و آسیای جنوب شرقی دریافت می کند. ساختار ثانویه-سنگین افزایش سود MoEngage منعکس کننده موقعیت مرحله آخر آن است و به سرمایه گذاران و کارمندان اولیه اجازه می دهد تا نقدینگی خود را بدون اجبار شرکت در یک فهرست عمومی کوتاه مدت دریافت کنند. این رویکرد به MoEngage انعطاف‌پذیری می‌دهد تا گام‌های بعدی خود را بر اساس اولویت‌های تجاری به جای زمان‌بندی خروج سرمایه‌گذاران انتخاب کند. دادا گفت: «این به ما این فرصت را می‌دهد که در مورد عرضه اولیه اولیه فوریت نداشته باشیم.» و افزود که این استارت‌آپ هنوز هم بسته به شرایط بازار و سایر عوامل، قصد دارد تا چند سال دیگر به صورت عمومی عرضه شود. دودا گفت که MoEngage انتظار دارد درآمدهای قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) را در این سه ماهه مثبت کند و رشد مرکب سالانه حدود 35 درصد در سه سال آینده را هدف قرار داده است. بهاوین توراخیا، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی شرکت فین‌تک Zeta، یکی از مشتریان MoEngage، گفت که ابزارهای تجزیه و تحلیل و پیام‌رسانی استارت‌آپ به آن کمک کرده است تا در سفرهای کلیدی مشتریان، ورود، فعال‌سازی و فروش متقابل را بهبود بخشد. مولفه ثانویه دور نیز برخی از سرمایه گذاران اولیه را قادر می سازد تا به طور کامل خارج شوند. Ventureast که در سال 2018 از MoEngage حمایت کرد، یکی از آنهاست. شریک وینای رائو به TechCrunch گفت که شرکت VC تقریباً 10 برابر بازده سرمایه گذاری خود را به صورت ترکیبی ثبت کرد. رائو گفت که در حالی که بسیاری از شرکت‌های جهانی تعامل با مشتری با ساختارهای هزینه‌ای که به سمت بازار ایالات متحده طراحی شده‌اند، کار می‌کنند، MoEngage ساختار هزینه‌ای مبتنی بر هند را حفظ کرده است، که به گفته او به آن کمک کرده تا همزمان با گسترش کسب‌وکار، به طور مؤثرتری در ایالات متحده رقابت کند. با آخرین دور، MoEngage تا به امروز حدود 307 میلیون دلار بودجه اولیه جمع آوری کرده است. Avendus به MoEngage برای معامله توصیه کرد.