توفو در حال ایجاد یک پلتفرم بازاریابی چندکاناله برای کسب‌وکارها است.

توفو در حال ایجاد یک پلتفرم بازاریابی چندکاناله برای کسب‌وکارها است.

"وقتی EJ Cho در سال 2018 اولین شرکت خود را تأسیس کرد، با چالش‌های بازاریابی محصول آشنا شد و از وجود ابزارهای یک‌بارمصرف متنوع در بازار شگفت‌زده شد."

توفو در حال ایجاد یک پلتفرم بازاریابی چندکاناله برای شرکت‌ها است.

Tofu is building an omni-channel marketing platform for enterprises

توفو در حال ایجاد یک پلتفرم بازاریابی چندکاناله برای شرکت‌ها است. - Tofu is building an omni-channel marketing platform for enterprises

زمانی که ای‌جی چو در سال ۲۰۱۸ اولین شرکت خود را راه‌اندازی کرد، با چالش‌های مربوط به بازاریابی محصولات آشنا شد. او از وجود بازار پر از ابزارهای یک‌بار مصرف مختلف شگفت‌زده شد. چو در گفت‌وگو با TechCrunch اظهار داشت: “این تجربه‌ای بسیار ناامیدکننده بود. نمی‌دانستم چطور باید این همه ابزار مختلف را کنار هم قرار دهم. احساس می‌کردم که این یک روش ناکارآمد برای رساندن صدای شما به کاربران است. همیشه درباره یافتن روش‌های مؤثرتر و کارآمدتر برای بازاریابی کنجکاو بودم.”
ای‌جی چو (که در تصویر بالا در سمت چپ دیده می‌شود) این ایده را برای چند سال در ذهن داشت در حالی که مشغول کار در تیم‌های مهندسی شرکت‌هایی مانند متا، آفرم و فست بود. با پیشرفت‌های هوش مصنوعی تولیدی در سال ۲۰۲۲، او دریافت که ممکن است بتواند مشکلات بازاریابی‌ای را که سال‌ها پیش با آن‌ها روبه‌رو بوده است، با استفاده از هوش مصنوعی حل کند. نتیجه این تحقیق، راه‌اندازی Tofu، یک پلتفرم بازاریابی B2B مبتنی بر هوش مصنوعی بود که به منظور تجمیع تمام کمپین‌های بالقوه بازاریابی یک شرکت در یک فضا طراحی شده است.
این پلتفرم با گردش کار موجود تیم‌های بازاریابی و همچنین ابزارهایی مانند HubSpot و Salesforce ادغام می‌شود و با استفاده از هوش مصنوعی، به طور خودکار متن‌های بازاریابی را برای کانال‌های مختلف اصلاح کرده و می‌تواند محتویات بازاریابی را برای انواع مختلف مشتریان شخصی‌سازی کند. چو، که یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Tofu است، گفت که در زمان راه‌اندازی یک شرکت مصرفی به مشکلاتی در استفاده از ابزارهای بازاریابی برخورد کرد، اما تصمیم به تمرکز بر بازاریابی B2B گرفت زیرا این حوزه به شدت متکی به متن است و این امر آن را برای رویکرد هوش مصنوعی تولیدی مناسب‌تر می‌سازد.
چو گفت که تیم Tofu پیش از نوشتن هرگونه کدی با بیش از ۴۰ مدیر ارشد بازاریابی مشورت کرده تا بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کنند. دو حوزه‌ای که به طور مداوم مطرح شد، قابلیت شخصی‌سازی محتوا در بخش‌های مختلف بازار و استفاده مجدد از محتوا برای کانال‌های مختلف بود. چو همچنین افزود که “اگر دقیق به آن فکر کنید، تفاوت زیادی بین آنچه که برای یک ایمیل می‌خواهید بنویسید و آنچه که برای یک صفحه فرود نیاز دارید، وجود ندارد.”
پلتفرم Tofu که در اواخر سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، با تقاضای بالایی مواجه شده است. این شرکت از رشد ۱۲ برابری درآمد خود خبر می‌دهد، اگرچه این نکته قابل ذکر است که این پلتفرم تنها اندکی بیش از یک سال است که فعالیت دارد. مشتریان این شرکت شامل DeepScribe، Check Point و Wunderkind هستند. شرکت مذکور اخیراً از دور مالی سری A به ارزش ۱۲ میلیون دلار خبر داده که به رهبری SignalFire و با مشارکت HubSpot Ventures، Tau Ventures و Correlation Ventures در کنار تعدادی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران فرشته دیگر انجام شده است.
استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی به خودی خود مفهوم جدیدی نیست و این در حالی است که Tofu به جای اینکه فقط یک ابزار ساده باشد، یک راه‌حل یکپارچه ارائه می‌دهد که باعث تمایز آن نسبت به سایر رقبا می‌شود. چو در پایان گفت: "فضای بازاریابی بسیار شلوغ است، اما ما خود را به عنوان یک پلتفرم واحد معرفی می‌کنیم که می‌تواند چندین کاربرد مختلفی را که برای خرید ابزارهای فردی هزینه می‌کنید، پشتیبانی کند. این پلتفرم یک ارزش پیشنهادی جذاب برای مشتریان، به ویژه مشتریان شرکتی است." برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به سایت iwl.ir مراجعه کنید.