Waymo توضیح می دهد که چرا رباتاکسی آن در طول خاموشی SF گیر کرده است

Waymo توضیح می دهد که چرا رباتاکسی آن در طول خاموشی SF گیر کرده است

این شرکت روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی که توضیح می‌دهد چرا وسایل نقلیه خودران این شرکت در جریان خاموشی آخر هفته گذشته در سانفرانسیسکو در چهارراه‌ها گیر کرده‌اند، گفت وایمو یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارسال می‌کند تا به رباتاکسی خود کمک کند تا چراغ‌های راهنمایی غیرفعال در هنگام قطع برق را با قاطعیت‌تر هدایت کند.

Waymo توضیح می دهد که چرا رباتاکسی آن در طول خاموشی SF گیر کرده است

Waymo explains why its robotaxis got stuck during the SF blackout

این شرکت روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی که توضیح می‌دهد چرا وسایل نقلیه خودران این شرکت در جریان خاموشی آخر هفته گذشته در سانفرانسیسکو در چهارراه‌ها گیر کرده‌اند، گفت وایمو یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارسال می‌کند تا به رباتاکسی خود کمک کند تا چراغ‌های راهنمایی غیرفعال در هنگام قطع برق را با قاطعیت‌تر هدایت کند. Waymo گفت که سیستم خودران در رباتاکسی خود، چراغ‌های توقف خاموش را مانند توقف‌های چهار طرفه در نظر می‌گیرد، درست مثل انسان‌ها. این باید به رباتاکسی اجازه می داد تا علی رغم قطعی عظیم، به طور عادی کار کند. در عوض، بسیاری از خودروها از تیم پاسخگویی ناوگان Waymo درخواست «بررسی تأیید» کردند تا مطمئن شوند کاری که انجام می‌دهند درست است. تمام رباتاکسی های Waymo توانایی انجام این بررسی های تایید را دارند. Waymo گفت، با چنین قطعی گسترده ای در روز شنبه، یک "افزایش متمرکز" در این درخواست های تایید وجود داشت که به ایجاد همه ازدحام مشاهده شده در ویدئو کمک کرد. Waymo گفت که این سیستم درخواست تأیید را «بدون احتیاط فراوان در طول استقرار اولیه ما» ساخته است، اما اکنون در حال اصلاح آن است تا «مطابق با مقیاس فعلی ما باشد». این شرکت نوشت: «در حالی که این استراتژی در طول قطعی‌های کوچک‌تر مؤثر بود، ما اکنون به‌روزرسانی‌هایی را در سطح ناوگان پیاده‌سازی می‌کنیم که [نرم‌افزار خودران] را با زمینه قطع برق خاص فراهم می‌کند و به آن امکان می‌دهد با قاطعیت‌تر حرکت کند». به‌روزرسانی نرم‌افزار «زمینه‌ای حتی بیشتر در مورد خاموشی‌های منطقه‌ای» را به نرم‌افزار خودران این شرکت اضافه می‌کند. Waymo همچنین گفت که پروتکل‌های واکنش اضطراری خود را با "ترکیب درس‌هایی از این رویداد" بهبود می‌بخشد. در حالی که تمرکز زیادی روی مواردی است که رباتاکسی Waymo در طول قطع برق گیر کرده است، این شرکت به اشتراک گذاشت که وسایل نقلیه آن "با موفقیت بیش از 7000 سیگنال تاریک را در روز شنبه طی کردند." این شرکت نوشت: «پیمایش رویدادی به این بزرگی چالشی منحصر به فرد برای فناوری خودمختار ایجاد کرد. آشفتگی روز شنبه آخرین نمونه از این است که چگونه Waymo هنوز در حال کشف مسائل پیش بینی نشده با نرم افزار و رویکرد خود برای طراحی ناوگان قابل اعتماد از وسایل نقلیه خودران است. این شرکت قبلاً مجبور بود چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری را ارسال کند تا رباتاکسی خود در انتظار اتوبوس‌های مدرسه متوقف شود، که باعث تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شد و منجر به فراخوان شد.