در روز اعلام درآمد تسلا، تمام توجهها به ایلان، سودها و هوش مصنوعی است.
حمل, در روز درآمد تسلا همه چشم ها سود الون و هوش مصنوعی
روز اعلان درآمد تسلا فرارسیده است - بررسی سهماهه با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی و مدیر جنجالی آن، الون ماسک.
در روز گزارش درآمد تسلا، تمام توجهها به ایلان، سود و هوش مصنوعی جلب شده است.
On Tesla earnings day, all eyes are on Elon, profits, and AI
روز earnings تسلا فرا رسیده است — یک چکاین سهماهه با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان و مدیرعامل جنجالی آن، ایلان ماسک. انتظار میرود که نتایج مالی چهارمین فصل و کل سال تسلا روز چهارشنبه پس از بسته شدن بازار منتشر شود. یک وبکست برگزار خواهد شد که در آن مدیریت تسلا به سوالات تحلیلگران و سرمایهگذاران خرد پاسخ خواهد داد و این برنامه از ساعت 5:30 بعدازظهر به وقت شرق ایالات متحده آغاز میشود. از زمان ورود عمومی تسلا در ژوئن 2010، گزارشهای سهماهه و تماسهای مربوط به درآمد همیشه مملو از شگفتیها بودهاند، که اغلب از زبان خود ماسک بیان شده است. این بار، درآمدها که اولین بار با مشارکت ماسک در دولت ترامپ اعلام میشود، قرار است یکی از پرهیجانترین گزارشها باشد. نتایج درآمد و سود خالص در فهرست مواردی که باید دنبال کنیم وجود دارد و همچنین هرگونه پیشبینی برای سال 2025. اوایل این ماه، تسلا اعلام کرد که در سال 2024، 1.77 میلیون وسیله نقلیه در سطح جهانی تحویل داده است که کاهش 2.2 درصدی را نسبت به 1.81 میلیون در سال 2023 نشان میدهد. این اولین کاهش سالیانه در تحویلها بوده و احتمالاً به کاهش درآمد منجر خواهد شد مگر آنکه سایر بخشهای کسبوکار تسلا بتوانند فاصله فروش را پر کنند. با این حال، نتایج تحویل چهارم تسلا نشاندهنده بعضی از حرکتهای مثبت برای ورود به سال 2025 بود. این شرکت در چهارم فصل 495,570 وسیله نقلیه تحویل داده که 7 درصد بیشتر از سهماهه سوم و حدود 2.28 درصد بیشتر از همین دوره در سال 2023 است. با این حال، توجهها به سمت مالیاتها خواهد بود و انتظار میرود ماسک انتظارات فروش و سود برای سال 2025 را به اشتراک بگذارد. همچنین نکات دیگری وجود دارد که ما به آنها توجه خواهیم کرد، از جمله هرگونه اظهارنظر ماسک در مورد دستور اجرایی رئیسجمهور ترامپ برای به تعویق انداختن پرداختها از برنامههای مرتبط با قانون کاهش تورم و قانون زیرساخت دوحزبی، که شامل سرمایهگذاری برای ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی است. بهطور حتم، ما منتظر هرگونه بهروزرسانی درباره تسلا رودستر که به تأخیر افتاده، پیشرفت تسلا Semi و نحوه عملکرد شبکه سوپرشارژر تسلا در برخورد با وسایل نقلیه غیرتسلا خواهیم بود. برای دریافت اخبار بهروز در مورد این موضوعات به سایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.
آرزوهای روباتاکسی
Robotaxi dreams
رویای رباتاکسیها یکی از مهمترین مباحثی که باید به آن پرداخته شود، ایدهای است که ایلان ماسک به طور مداوم دربارهاش صحبت کرده و هرگز به آن عمل نکرده است: تبدیل خودروهای تسلا به خودروهای خودران. این وعده، موجب حفظ قیمت بالای سهام تسلا شده و به یکی از دلایل اصلی تصمیم اخیر ماسک برای کاهش بیش از 10 درصدی نیروی کار جهانی شرکت تبدیل گشته است. او در گذشته اشاره کرده بود که تسلا به شدت برای تحقق خودران شدن خودروها اقدام خواهد کرد. به نظر میرسد که این موضوع در آستانه برگزاری جلسه مهم، در اولویت قرار داشته باشد. روز چهارشنبه، تسلا ویدیویی را در پلتفرم اجتماعی ماسک به نام X منتشر کرد که نشان میداد خودروهای این شرکت اکنون قادر به رانندگی خودکار به مدت حدود یک مایل به سوی پارکینگ آمادهسازی تحویل هستند. ماسک ادعا کرده که تسلا در نظر دارد تا اواخر سال جاری به مردم اجازه دهد تا خودروهای خودران تسلا را در ایالتهای تگزاس و کالیفرنیا فراخوانی کنند. گزارشهایی نیز از بلومبرگ به گوش میرسد که نشان میدهد تسلا با مقامات شهری در آستین و سایر نقاط تگزاس درباره راهاندازی چنین خدماتی در حال گفتگو بوده است. با این حال، ایالت کالیفرنیا به دلیل مقررات سختگیرانهتر، بستر مناسبی برای راهاندازی خدمات رباتاکسی نیست. شرکتهایی نظیر ویمو، که تنها ناوگان تجاری رباتاکسی در ایالات متحده را دارند، با خودروهای آزمایشی شروع کردند و سپس با حضور اپراتورهای ایمنی به سمت رانندگی خودکار پیش رفتند و در نهایت انسانها را از جایگاه راننده حذف کردند. تگزاس، جایی که ماسک در آن محبوبیت بالایی دارد، به نظر میرسد تمایل بیشتری به پذیرش خطرات و اتخاذ مسیرهای سریعتر به سوی تحقق رویای ماسک داشته باشد. در مجموع، صنعت خودرو به سمت تغییرات اساسی پیش میرود و امیدها به ارائه خدمات جدید و نوآورانه در حوزه حمل و نقل همچنان باقی است.
نگاهی به گذشته
Looking back
نگاهی به گذشته نشان میدهد که ایدههای بزرگ شرکت تسلا نمیتوانند به طور چشمگیری بر سودآوری این شرکت در سال 2024 تاثیر گذار باشند، به ویژه که وضعیت این سودآوری قبل از فصل پایانی سال چندان روشن به نظر نمیرسید. این شرکت در سهماهه سوم سال 2024، 25.2 میلیارد دلار فروش و 2.2 میلیارد دلار سود گزارش کرد که تقریباً نسبت به مدت مشابه در سال 2023 ثابت مانده است. حال سوال این است که چهارمین فصل نسبت به سال گذشته چگونه خواهد بود؟ در چهارمین فصل سال 2023، تسلا 25.17 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و درآمد خالص (بر اساس GAAP) این شرکت به 7.9 میلیارد دلار رسید. این رقم بهطور غیرمعمولی بزرگ بود و شامل یک مزیت مالیات غیرفیزیکی یکباره به ارزش 5.9 میلیارد دلار برای آزادسازی مطالبات ارزشگذاری در مورد برخی داراییهای مالیاتی معوق بود. درآمد عملیاتی و سود تعدیلشده این شرکت در فصل چهارم 2023 به 2.06 میلیارد دلار رسید که تصویر روشنتری از عملکرد مالی آن را ارائه میدهد. تسلا همچنین توانسته است تردید دیگر خودروسازان در انتقال به خط تولید کاملاً الکتریکی را به منبع درآمد رایگان تبدیل کند، هرچند که سوالات زیادی وجود دارد درباره اینکه این جریان درآمد تا چه حد قابل اعتماد خواهد بود. در سهماهه سوم سال گذشته، تسلا 739 میلیون دلار از فروش اعتبارات نظارتی (که دیگر شرکتها برای جبران آلودگیهای ناوگان خود خریداری میکنند) را گزارش کرد، که این رقم بسیار بزرگ بود و فقط به رقم 890 میلیون دلار در سهماهه قبلی کمتر بود. با این حال، همانطور که در رابطه میان ماسک و ترامپ دیده میشود، به نظر میرسد جاهطلبیهای تسلا با سیاستهای جدید دولت جدید در تضاد است. ترامپ اعلام کرده که میخواهد تلاش کند تا معافیت کالیفرنیا را که اجازه میدهد قوانین آلودگی خود را تنظیم کند، لغو کند، که ممکن است این منبع درآمد رایگان را که تسلا بارها به آن متکی بوده، نابود کند. این در حالی است که ترامپ در حال حاضر به دنبال هدف قرار دادن چندین برنامه تأمین مالی برای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی است که تسلا از آن بهرهمند میشود. در این شرایط، تسلا باید با چالشهای جدی روبرو شود و به دنبال استراتژیهای جدیدی باشد تا در عرصه رقابت باقی بماند.
earnings
electric vehicles
EV
Tesla
Transportation
پیشنهاد ویژه برای دریافت جدید ترین تحولات حمل
اولین نفری باشید که درباره جدید ترین های حمل، می خوانید!
همین امروز در سایت IWL.IR عضو شوید و از جدیدترین های روز دنیای فن آوری حمل بهرهمند شوید.
عضویت
«دلیل کاهش ۵۰ درصدی تستهای خودروهای خودران: یادبودی برای کروز»
اوبر از درش خواستگاری کرده و ادعای رقابت نامتعارف میکند.
UVeye 191 میلیون دلار دیگر برای "MRI برای خودروها" جذب کرد
دهانه XB-1 بوم، نخستین هواپیمای غیرنظامی با سرعت مافوق صوت شد.
فورد حمایتگر میشود در حالی که زیانهای خودروهای برقی به بیش از ۵ میلیارد دلار میرسد
استارتاپ اسکوتر مشترک Voi در نخستین سال سودآوری خود به بررسی عرضه اولیه عمومی (IPO) میپردازد
ویمو آزمایش تاکسیهای رباتی را در بزرگراههای لس آنجلس آغاز کرد.
بن هوروویتز، ناوگان سایبرتراک را به پلیس لاسوگاس اهدا کرد
چگونه اعتراضات «تسلا تیکآور» به ایلان ماسک در این آخر هفته بر بستر بلوسکای شکل گرفت؟
رصد رشد ساخت کارخانههای باتری خودروهای برقی در شمال آمریکا
تسلا دوjo: برنامه بزرگ ایلان ماسک برای ساخت ابرکامپیوتر هوش مصنوعی توضیح داده شده است
اوبر حسابهای ویژهای برای نوجوانان در هند آزمایش میکند.
عملیات رباتاکسی دیگری به تگزاس میرود و آرچر ۳۰۰ میلیون دلار برای پروژه دفاعی خود جذب کرد
ریویان فروش ونهای تجاری را به همهٔ کسبوکارها آغاز کرد
جنرال موتورز پیشبینی میکند که هزینههای کروز تا یک میلیارد دلار کاهش یابد.