ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا: دسترسی برندهای خودروهای برقی شامل جی‌ام، فورد، ریویان و دیگران

ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا: دسترسی برندهای خودروهای برقی شامل جی‌ام، فورد، ریویان و دیگران

در مه ۲۰۲۳، فورد با توافقی دست به تحول زد و به مالکان خودروهای برقی خود دسترسی به شبکه سوپرشارژر تسلا را ارائه داد.

شارژرهای سوپر تسلا: دسترسی برندهای GM، فورد، ریویان و دیگر خودروسازان الکتریکی

Tesla Superchargers: GM, Ford, Rivian, and other EV brands with access

در مه 2023، فورد تحولی بزرگ را آغاز کرد زمانی که این خودروساز آمریکایی توافقی را به امضا رساند تا به مالکان خودروهای برقی (EV) خود دسترسی به شبکه سوپرشارژر تسلا را ارائه دهد. این اقدام سبب شد که خودروسازان دیگر نیز به سرعت به این مسیر بپیوندند؛ از جنرال موتورز و هیوندایی گرفته تا ریویان و مرسدس. تا پایان سال 2023، تقریباً همه خودروسازان بزرگ توافق کردند که استاندارد شارژ شمال آمریکای تسلا (NACS) را اتخاذ کنند و به مالکان خودروهای برقی وعده دادند که آدابتورهای مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک در دسترس خواهند بود. با این حال، بسیاری از مشتریان غیر تسلا هنوز در انتظار هستند. اما اعلامیه‌های اخیر از سوی خودروسازان می‌تواند نویدبخش امیدواری در این زمینه باشد. وب‌سایت TechCrunch در حال پیگیری این است که کدام برندها به شبکه سوپرشارژر تسلا دسترسی دارند و این لیست را به‌روزرسانی خواهد کرد. این تحولات نشانگر تغییرات عمده‌ای در صنعت خودرو و نیاز به زیرساخت‌های قوی‌تر برای خودروهای برقی است که می‌تواند بر تمام زنجیره تأمین و مصرف‌کنندگان تأثیرگذار باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت iwl.ir مراجعه کنید.

انتقال به استاندارد شارژ خودروهای برقی تسلا

The shift to the Tesla EV charging standard

انتقال به استاندارد شارژ خودروهای برقی تسلا
در نوامبر 2022، تسلا طراحی کانکتور شارژ خودروهای برقی خود را به اشتراک گذاشت تا به اپراتورهای شبکه و خودروسازان تشویق کند که این فناوری را پذیرفته و آن را به استاندارد جدیدی در آمریکای شمالی تبدیل کنند. در آن زمان، دیگر خودروسازان از استاندارد شارژ ترکیبی (CCS) در آمریکای شمالی استفاده می‌کردند و پذیرش گسترده این فناوری در آن زمان بسیار بعید به نظر می‌رسید. با این حال، شبکه شارژ تسلا به دلیل طراحی کاربرپسند و قوی خود و همچنین سهولت در پرداخت هزینه شارژ، به عنوان یک گزینه برتر شناخته می‌شد. شش ماه بعد، فورد اولین شرکتی بود که اعلام کرد با تسلا همکاری خواهد کرد، که به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا به بیش از 12,000 سوپرشارژر در ایالات متحده و کانادا دسترسی پیدا کنند. اما فقط فراهم کردن دسترسی فورد به یک آداپتور ویژه نبود. فورد همچنین متعهد شد که خودروهای برقی آینده خود را با پورت‌های NACS به جای CCS ادغام کند. این مسیر به سایر خودروسازان نیز الهام بخش بود، و در پی آن، شرکت‌هایی مانند ریویان، جنرال موتورز، بی‌ام‌و، هوندا، هیوندای، فولکس‌واگن، پورشه، آئودی، کیا، لوسید و استلانتیس نیز به این روند پیوستند.
این تحول در صنعت خودرو نشان‌دهنده شروع یک دوره جدید در زمینه شارژ خودروهای برقی است که امیدواریم به تسهیل استفاده از این نوع وسایل نقلیه کمک کرده و به رشد آن‌ها دامن بزند. این استاندارد جدید می‌تواند باعث افزایش بخش بیشتری از بازار خودرو گردد و به ما این امکان را بدهد که به شیوه‌ای پایدارتر به حمل و نقل بپردازیم.

سوالات متداول درباره شارژ تسلا

Tesla charging FAQs

پرسش‌های متداول درباره شارژ تسلا
در حال حاضر، در ایالات متحده، ۳۶۴۹۹ درگاه NACS به صورت عمومی در دسترس است (اگرچه برخی از این درگاه‌ها ممکن است متعلق به شرکت‌های دیگر شارژ خودروهای برقی باشند که استاندارد تسلا را به کار گرفته‌اند) در مقایسه با حدود ۱۶۹۲۵ درگاه CCS. این وضعیت علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های دولتی صورت گرفته برای توسعه شارژرهای CCS رخ داده است. مالکین خودروهای برقی که به درگاه CCS محدود شده‌اند، باید منتظر آداپتورهای تأیید شده از سوی تولیدکنندگان باشند. اگرچه تعدادی آداپتورهای شخص ثالث وجود دارند که ادعا می‌کنند با برخی استانداردهای ایمنی و عملکردی سازگار هستند، مانند آداپتور Vortex Plug شرکت Lectron به قیمت ۱۹۹ دلار، اما وب‌سایت تسلا اعلام کرده است که این نوع آداپتورها مجاز نیستند. یک سخنگوی شرکت جنرال موتورز به TechCrunch گفت که آداپتورهای آنها به طور خاص برای حفاظت از باتری‌های خودروهای برقی جنرال موتورز در حین شارژ طراحی شده‌اند و گارانتی خودرو شامل خسارت ناشی از استفاده از آداپتورهای غیرمجاز نمی‌شود.
در اوایل سپتامبر، تسلا از افزایش تولید آداپتورهای خود خبر داد. این بیانیه، به همراه اطلاعیه جنرال موتورز، می‌تواند به این معنا باشد که تعداد بیشتری از خودروهای برقی غیر تسلا به زودی به ایستگاه‌های فوق‌سریع شارژ مراجعه خواهند کرد. تمام این خودروها باید اپلیکیشن تسلا را دانلود کنند تا بتوانند هزینه شارژ را پرداخت کنند. با توجه به رشد روزافزون استفاده از خودروهای برقی و نیاز به زیرساخت‌های مناسب، وجود استانداردهای متنوع در این زمینه می‌تواند چالش‌هایی را برای مالکان این خودروها به وجود آورد.

پیشنهاد ویژه برای دریافت جدید ترین تحولات حمل

اولین نفری باشید که درباره جدید ترین های حمل، می خوانید!
همین امروز در سایت IWL.IR عضو شوید و از جدیدترین های روز دنیای فن آوری حمل بهره‌مند شوید.

چک لیست دسترسی به سوپرشارژر تسلا

Tesla supercharging access checklist

راهنمای دسترسی به ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا برای مشتریان فورد و دیگر خودروسازان
در ماه فوریه، برخی از مشتریان فورد به طور رسمی توانستند به ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا دسترسی پیدا کنند، اما مشکلات موجود در تأمین قطعات موجب تاخیر در تحویل آداپترهای رایگان شارژ سریع برای اکثر مشتریان شده است. طبق اظهارات فورد، این تاخیرها بر روی "برخی" از مشتریان تأثیر گذاشته است. دارندگان کنونی خودروهای Mustang Mach-E و Ford F-150 Lightning که هنوز آداپتر خود را سفارش نداده‌اند، می‌توانند این کار را از طریق برنامه Ford Pass انجام دهند. مهلت درخواست برای دریافت آداپتر رایگان تا 30 سپتامبر اعلام شده است.
کمپانی جنرال موتورز نیز اعلام کرده است که از سپتامبر 2024، نرم‌افزار خودروهای الکتریکی شاسی‌بلند Chevy، Cadillac و GMC به‌روزرسانی شده و مشتریان می‌توانند از سوپرشارژرهای تسلا بهره‌مند شوند. برای دسترسی فوری، آن‌ها باید آداپتر مورد تأیید GM را از طریق اپلیکیشن خود به قیمت 225 دلار خریداری کنند. جنرال موتورز توضیحی درباره زمان تحویل کالا نداد، اما یک سخنگوی این شرکت اعلام کرد که موجودی آداپترها آماده است و این شرکت با چندین تأمین‌کننده برای تولید آداپترهای مجاز NACS همکاری کرده است.
گروه خودروسازی هیوندای نیز اقداماتی را برای ارائه دسترسی به شارژرهای NACS برای مالکان خودروهای الکتریکی انجام داده است. کیای جنوبی اعلام کرد که از تاریخ 15 ژانویه 2025 مالکان خودروهای الکتریکی به شارژرهای NACS دسترسی خواهند داشت. آن‌ها همچنین در تبلیغاتی اعلام کردند که مشتریانی که یک خودرو جدید EV6 یا EV9 SUV از سپتامبر 2024 خریداری کنند، در صورت وجود تأمین کافی، آداپتر رایگان در اوایل 2025 دریافت خواهند کرد.
مالکان SUV لوکس Lucid Gravity می‌توانند از شبکه سوپرشارژر تسلا از تاریخ 31 ژانویه 2025 بهره‌مند شوند. این خودرو به‌طور استاندارد با درگاه شارژ NACS ساخته می‌شود. همچنین، مرسدس بنز اعلام کرد که خودروهای الکتریکی آن از فوریه 2025 قادر به دسترسی به شبکه تسلا خواهند بود و آداپترهایی به قیمت 185 دلار از طریق نمایندگی‌های مجاز عرضه می‌شود.
نیسان نیز از اواخر 2024 برنامه‌ریزی کرده است تا به رانندگان Ariya دسترسی به شبکه تسلا را از طریق آداپتر NACS ارائه دهد. استارتاپ الکتریکی Rivian در تاریخی مشخص به 15,000 سوپرشارژر در آمریکای شمالی دسترسی پیدا کرده است و مشتریان جدید به‌طور خودکار آداپتر را در زمان تحویل خودرو دریافت خواهند کرد.
دو برند سوئدی، ولوو و پولستار که تحت مالکیت جیلی چین هستند، از انتهای اکتبر به مشتریان خود نیز دسترسی به شبکه سوپرشارژ تسلا را ارائه کرده‌اند. مشتریانی که خودروهای جدید را خریداری کنند آداپتر رایگان دریافت خواهند کرد، در حالی که مالکان قبلی باید برای خرید آداپتر هزینه کنند.
این تغییرات نشان می‌دهد که خودروسازان در حال تلاش برای بهبود دسترسی به زیرساخت‌های شارژ هستند و هدف آن‌ها تسهیل استفاده از خودروهای الکترونیکی به ویژه در زمینۀ نقاط شارژ بیشتر است. با توجه به تحولات اخیر، به‌روزرسانی‌های جدیدی برای نرم‌افزار خودروها در راستای آسان‌تر کردن یافتن سوپرشارژرهای تسلا نیز در حال انجام است.