Zoox فراخوانی نرم افزار را از طریق خطوط عبوری صادر می کند

Zoox فراخوانی نرم افزار را از طریق خطوط عبوری صادر می کند

Zoox متعلق به آمازون روز سه شنبه فراخوانی را به دلیل نگرانی سیستم رانندگی خودرانش که باعث می شود وسایل نقلیه از خط مرکزی نزدیک تقاطع ها عبور کنند یا گذرگاه های عابر پیاده را مسدود کنند، فراخوان داد. بر اساس اسناد ثبت شده در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، فراخوان داوطلبانه نرم افزار آن بر 332 خودرو تأثیر گذاشت.

Zoox فراخوانی نرم افزار را از طریق خطوط عبوری صادر می کند

Zoox issues software recall over lane crossings

Zoox متعلق به آمازون روز سه شنبه فراخوانی را به دلیل نگرانی سیستم رانندگی خودرانش که باعث می شود وسایل نقلیه از خط مرکزی نزدیک تقاطع ها عبور کنند یا گذرگاه های عابر پیاده را مسدود کنند، فراخوان داد. بر اساس اسناد ثبت شده در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، فراخوان داوطلبانه نرم افزار آن بر 332 خودرو تأثیر گذاشت. در حالی که هیچ برخوردی با این مشکل وجود نداشته است، Zoox در پرونده NHTSA اشاره کرد که می تواند خطر تصادف را افزایش دهد. این شرکت با وسایل نقلیه Zoox بدون راننده خود در بخش هایی از سانفرانسیسکو و لاس وگاس سواری رایگان برای عموم فراهم می کند. یکی از سخنگویان Zoox به TechCrunch گفت که این شرکت مواردی را شناسایی کرده است که در آن وسایل نقلیه آن مانورهایی انجام می دهند که اگرچه برای رانندگان انسانی رایج است، اما استانداردهای آن را برآورده نمی کند. به عنوان مثال، در تلاش برای جلوگیری از مسدود کردن برخی از تقاطع ها در چراغ قرمز، روباتاکسی ممکن است در یک خط عابر پیاده متوقف شود. طبق بیانیه ایمیلی سخنگوی، در موارد دیگر، روباتاکسی دیر چرخید که منجر به چرخش گسترده شد. طبق پرونده NHTSA، این مشکل ابتدا در 26 آگوست هنگامی که یک روباتاکسی Zoox یک گردش گسترده به راست انجام داد، تا حدی از خط مسافرتی مقابل عبور کرد و به طور موقت در مقابل خط مسافرتی روبرو متوقف شد، شناسایی شد. Zoox داده های خود را برای عبور از خطوط اضافی در نزدیکی تقاطع ها نظارت کرد و در نهایت 62 مورد را بین 26 اوت تا 5 دسامبر شناسایی کرد. این شرکت در پرونده گفت که در حال "مکالمه مداوم با NHTSA در مورد فراوانی، شدت و علل اصلی این اتفاقات" بوده است. این شرکت نرم افزار خود را در 7 نوامبر و بار دیگر در اواسط دسامبر به روز رسانی کرد تا تمام مشکلات را برطرف کند. در بیانیه آمده است: «ما با موفقیت بهبودهای نرم افزاری هدفمند را برای رسیدگی به علل اصلی این حوادث شناسایی و به کار گرفته ایم. «امروز، ما یک فراخوان داوطلبانه نرم‌افزار ارائه می‌دهیم زیرا شفافیت و ایمنی برای Zoox اساسی است، و ما می‌خواهیم در مورد اینکه چگونه دائماً فناوری خود را اصلاح و بهبود می‌دهیم، با مردم و قانون‌گذاران باز باشیم.» بر اساس این پرونده، فراخوان نرم‌افزار بر خودروهای Zoox که بین 13 مارس تا 18 دسامبر در جاده‌های عمومی کار می‌کنند، تأثیر گذاشته است. Zoox چندین فراخوان نرم افزاری را در سال جاری منتشر کرده است، از جمله یکی در ماه مارس برای رسیدگی به ترمزهای سخت غیرمنتظره. این فراخوان به دنبال تحقیقات مقدماتی توسط NHTSA بود که پس از دریافت دو گزارش از برخورد موتورسواران با عقب خودروهای Zoox توسط آژانس آغاز شد. در ماه مه، Zoox دو فراخوان نرم‌افزاری را برای رفع نگرانی‌ها در مورد توانایی سیستم برای پیش‌بینی حرکت سایر کاربران جاده ثبت کرد.