تسلا آزمایش رباتاکسی را در آستین بدون راننده ایمنی آغاز کرد

تسلا آزمایش رباتاکسی را در آستین بدون راننده ایمنی آغاز کرد

تنها حدود شش ماه پس از اینکه تسلا آزمایش سرویس نوپای Robotaxi خود را در آستین، تگزاس آغاز کرد، این شرکت اکنون به این خودروها اجازه می‌دهد بدون مانیتور ایمنی در سطح شهر تردد کنند.

تسلا آزمایش رباتاکسی را در آستین بدون راننده ایمنی آغاز کرد

Tesla starts testing robotaxis in Austin with no safety driver

تنها حدود شش ماه پس از اینکه تسلا آزمایش سرویس نوپای Robotaxi خود را در آستین، تگزاس آغاز کرد، این شرکت اکنون به این خودروها اجازه می‌دهد بدون مانیتور ایمنی در سطح شهر تردد کنند. حذف مانیتورهای ایمنی انسانی، شرکت را گامی مهم به هدف خود برای راه‌اندازی یک سرویس تجاری واقعی Robotaxi نزدیک‌تر می‌کند، و این قدمی است که سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، نزدیک به یک دهه را سپری کرد و قول داد که خودروهای تسلا تنها یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری هستند که کاملاً بدون راننده باقی می‌مانند. اکنون او در پرتگاه راه‌اندازی سرویسی است که برای رقابت با Waymo، شرکت متعلق به آلفابت که به گفته او هفته گذشته «هیچ‌وقت واقعاً در مقابل تسلا شانسی نداشت» است. حذف مانیتورهای ایمنی به احتمال زیاد بررسی دقیق آزمایش‌های مداوم تسلا در آستین را افزایش می‌دهد، زمانی که این شرکت شروع به ارائه سواری در خودروهای خالی می‌کند. ناوگان آزمایشی کوچک تسلا از ژوئن حداقل در هفت تصادف درگیر بوده است. جزئیات کمی در مورد تصادفات شناخته شده است زیرا این شرکت به شدت گزارش های خود را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ارسال می کند. ویدیوی یک شاسی‌بلند کاملاً خالی تسلا مدل Y در آخر هفته در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و روز یکشنبه، ماسک تأیید کرد که شرکتش در حال آزمایش «بدون سرنشین» است. نه ماسک و نه تسلا اعلام نکرده‌اند که قصد دارند با چه سرعتی به مشتریان خود سفری بدون مانیتور ایمنی ارائه دهند. اکانت X خود این شرکت در یک پست عصر یکشنبه اشاره‌ای را ارائه کرد: «به آرامی، سپس یک‌باره». رئیس هوش مصنوعی تسلا، آشوک الوسوامی، نوشت: «و اینطور شروع شد!» تسلا در ماه ژوئن شروع به ارائه سواری در آستین به اینفلوئنسرها و مشتریان دست‌چین شده با کارمندی در صندلی مسافر کرد که اگر خودروها کار ناامنی انجام می‌دادند، می‌توانست مسئولیت را بر عهده بگیرد. این مانیتورهای ایمنی در ماه سپتامبر به صندلی راننده منتقل شدند. این شرکت از آن زمان لیست انتظار را کنار گذاشته و به تدریج منطقه خدمات خود را گسترش داده تا بخش بزرگی از منطقه بزرگ شهری آستین را پوشش دهد. اما اندازه ناوگان آن بر اساس تعداد هواداران هرگز به بیش از 25 تا 30 خودرو نرسید. ماسک ادعا کرده است که تسلا ناوگان Robotaxis خود را اداره خواهد کرد و در ماه جولای گفت که معتقد است این ناوگان "نیمی از جمعیت ایالات متحده" را پوشش خواهد داد. تا پایان سال جاری این هدف ظالمانه، مانند بسیاری از ماسک که در طول سال‌ها تعیین کرده است، در ماه نوامبر با ادعای او مبنی بر اینکه تسلا ناوگان فعلی آستین یا حدود 60 وسیله نقلیه خود را تقریباً دو برابر خواهد کرد، تجدید نظر شده است. تسلا در چند ماه گذشته یک سرویس تگرگ سواری را در منطقه سانفرانسیسکو آزمایش کرده است که در آن رانندگان از نرم افزار کمک راننده پیشرفته این شرکت استفاده می کنند. کالیفرنیا مقرراتی وضع کرده است که بدین معناست که تسلا اگر بخواهد سواری کاملاً بدون راننده در این ایالت ارائه دهد، باید چندین مجوز را ترکیب کند. از سوی دیگر، تگزاس اینطور نیست. ماسک همچنین در طول سال‌ها درباره اجازه دادن به مالکان تسلا برای اضافه کردن خودروهای شخصی خود به ناوگان روبوتاکسی این شرکت صحبت کرده است. در سال 2016، او حتی قول داد که هر خودرویی که تسلا تولید می‌کند، تمام سخت‌افزار مورد نیاز برای خودکار شدن در نهایت را دارد. این اشتباه بود و آن پست وبلاگ از آن زمان از وب سایت تسلا حذف شده است (شرکت با تعدادی چالش قانونی در مورد آن مواجه است). تسلا نسخه‌های مختلفی از سخت‌افزاری را که نرم‌افزار کمک راننده‌اش را تقویت می‌کند، انجام داده است، به این معنی که میلیون‌ها خودرو در جاده‌ها وجود دارند که طبق اعتراف خود ماسک در ماه ژانویه، باید به‌روزرسانی شوند.