تسلا درگیر بازاریابی فریبنده برای Autopilot و Full Self-Driving، قضاوت قوانین است

تسلا درگیر بازاریابی فریبنده برای Autopilot و Full Self-Driving، قضاوت قوانین است

یک قاضی حقوق اداری حکم داده است که تسلا در بازاریابی فریبنده ای شرکت کرده است که به مشتریان تصور نادرستی از قابلیت های Autopilot و نرم افزار کمک راننده کامل خودران خود می دهد، توسعه ای محوری در یک پرونده چند ساله که توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا آغاز شده است.

تسلا درگیر بازاریابی فریبنده برای Autopilot و Full Self-Driving، قضاوت قوانین است

Tesla engaged in deceptive marketing for Autopilot and Full Self-Driving, judge rules

یک قاضی حقوق اداری حکم داده است که تسلا در بازاریابی فریبنده ای شرکت کرده است که به مشتریان تصور نادرستی از قابلیت های Autopilot و نرم افزار کمک راننده کامل خودران خود می دهد، توسعه ای محوری در یک پرونده چند ساله که توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا آغاز شده است. قاضی با درخواست DMV ایالتی مبنی بر تعلیق مجوزهای فروش و تولید تسلا در ایالت به مدت 30 روز به عنوان جریمه برای اقداماتش موافقت کرد، اما DMV این دستور را متوقف کرد و به تسلا 60 روز فرصت داده است تا از این دستور پیروی کند. تسلا اکنون باید یا نام Autopilot را حذف کند یا نرم‌افزاری را برای خودروهای خود ارسال کند که آنها را مستقل می‌کند، یا این مجوزها را به حالت تعلیق در می‌آورد. با این حال، این شرکت اعلام کرده است که مطابقت ندارد. تسلا در پستی در X گفت: "فروش در کالیفرنیا بدون وقفه ادامه خواهد داشت." این شرکت می‌نویسد: «این یک دستور «حمایت از مصرف‌کننده» در مورد استفاده از اصطلاح «خلبان خودکار» در موردی بود که حتی یک مشتری برای گفتن مشکلی مطرح نشد. حتی اگر چنین باشد، قاضی در تصمیم خود نوشت: «اختیار DMV برای تنظیم تبلیغات وسایل نقلیه به شواهدی که نشان دهد هر تبلیغ خاصی واقعاً کسی را فریب داده یا به آن آسیب رسانده است بستگی ندارد». DMV مجاز است "برای جلوگیری از تبلیغات فریبنده، مثبت عمل کند." DMV به درخواستی در مورد برنامه آشکار تسلا برای نادیده گرفتن تصمیم پاسخ نداد، اگرچه قاضی به احتمال عدم انطباق شرکت در تصمیم خود پرداخت. او نوشت: با این حال، بدون انگیزه تعلیق، [تسلا] هیچ دلیلی برای DMV ارائه نمی دهد که انتظار داشته باشد پاسخ دهنده نام Autopilot را تغییر دهد یا برای جلوگیری از ادامه اظهارات نادرست خود به عموم در مورد عملکردهای ADAS خودروهایش اقدام کند. "تعلیق مجوزهای پاسخگو یک راه حل معقول است." استیو گوردون، مدیر DMV در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم امروز DMV تأیید می‌کند که این دپارتمان تمام تولیدکنندگان خودرو را با بالاترین استانداردهای ایمنی حفظ می‌کند تا از رانندگان، مسافران و عابران پیاده کالیفرنیا محافظت شود.» تسلا می‌تواند گام‌های ساده‌ای برای توقف این تصمیم بردارد و این مشکل را به‌طور دائم حل کند – اقداماتی که شرکت‌های خودروهای خودمختار و سایر خودروسازان توانسته‌اند در بازار نوآوری پیشرو و حمایت‌کننده در کالیفرنیا به دست آورند.» تسلا با تحقیقات متعددی از سوی دادستان کل کالیفرنیا، وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دلیل ادعاهای مشابه مبنی بر گمراه‌کننده بودن بازاریابی آن در مورد سیستم‌های خودمختاری جزئی مواجه شده است. این شرکت همچنین با تعدادی از دعاوی مدنی شخصی در مورد تصادفات مربوط به فناوری Autopilot خود مواجه شده است (و اکنون حل و فصل شده است). پرونده طرح شده توسط CA DMV سالهاست که در دفتر رسیدگی های اداری ایالت در جریان بوده است. این آژانس اساساً تسلا را متهم کرد که به مشتریان این باور را می دهد که سیستم های پیشرفته کمک راننده آن قادر به سطوح بالایی از استقلال هستند. به ادعای DMV، این منجر به اعتماد بیش از حد به سیستم‌ها شد که منجر به ده‌ها تصادف و مرگ‌های متعدد شده است. تسلا این ادعاها را رد کرد و گفت که بازاریابی آن سخنرانی محافظت شده است. تعطیلی فروش در کالیفرنیا، حتی موقتی، می‌تواند تأثیر زیادی بر تجارت تسلا داشته باشد زیرا همچنان بزرگترین بازار این شرکت در ایالات متحده است. تعلیق تولید نیز می تواند به تجارت تسلا آسیب برساند. در حالی که این شرکت یک کارخانه عظیم در آستین، تگزاس ساخته است (و مقر رسمی خود را به همان مکان منتقل کرده است)، هنوز هم برای ساخت صدها هزار وسیله نقلیه، از جمله تمام سدان های مدل 3 در آمریکای شمالی، به کارخانه فرمونت، کالیفرنیا متکی است. تصمیم قاضی در لحظه ای اتخاذ می شود که تسلا در حال پیشرفت در تست سرویس Robotaxi خود در آستین است. در آخر هفته، این شرکت مانیتورهای ایمنی را از ناوگان کوچک خود در شهر حذف کرد. در شش ماه گذشته به مشتریان خود در شهر ارائه می‌کرد، اما با یک مانیتور ایمنی در صندلی راننده یا سرنشین. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت گفته است که این خودروها نسخه متفاوتی از نرم افزار رانندگی تسلا نسبت به آنچه مشتریان این خودروساز در خودروهای خود دارند، اجرا می کنند. این داستان برای شامل اطلاعاتی از تصمیم قاضی، بیانیه مطبوعاتی DMV و پاسخ تسلا به روز شده است.