دولت ترامپ برنامه شارژ خودروهای برقی که به تسلا میلیون‌ها داده بود را متوقف کرد

دولت ترامپ برنامه شارژ خودروهای برقی که به تسلا میلیون‌ها داده بود را متوقف کرد

وزارت حمل‌ونقل (DOT) تأمین مالی برنامه زیرساخت شارژ خودروهای برقی ۵ میلیارد دلاری را که تسلا حداقل ۳۱ میلیون دلار از آن دریافت کرده است، متوقف کرده است. این اقدام به‌طور گسترده‌ای غیرقانونی تلقی می‌شود.

متوقف شدن برنامه شارژ خودروهای برقی دولت ترامپ که میلیون‌ها دلار به تسلا اختصاص داده بود

Trump admin freezes EV charging program that gave Tesla millions

وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT) به تازگی تامین مالی برنامه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی به ارزش ۵ میلیارد دلار را متوقف کرده است که تسلا حداقل ۳۱ میلیون دلار از آن دریافت کرده است. این اقدام به‌طور گسترده‌ای غیرقانونی تلقی می‌شود و برابر آن تاکید شده که این آخرین تلاشی است از سوی دولت ترامپ برای کاهش حمایت‌های مالی فدرال از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در سراسر کشور، موضوعی که به‌طور مشخص در اولویت کارهای ریاست جمهوری او در چند هفته نخست بازگشت به دفتر قرار دارد. این وضعیت همچنین نشان‌دهنده تضاد فزاینده بین سیاست‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، و هدف شرکت او در ترویج انتقال به انرژی پایدار است.
تا میانه سال گذشته، تسلا تقریباً ۶ درصد از تمام جوایز برنامه زیرساخت‌های خودرو برقی ملی (NEVI) را که مورد بحث است، به دست آورده و میلیون‌ها دلار در این مسیر کسب کرده است. یکی از نخستین دستورهای اجرایی که ترامپ در ژانویه امضا کرد، به‌طور خاص برنامه‌های زیرساخت شارژ، از جمله NEVI را هدف قرار داد. به تازگی، نامه‌ای که در روز پنجشنبه به مدیران دفاتر DOT ایالت‌ها ارسال شده است، به وضوح اعلام کرده که "رهبری جدید وزارت حمل و نقل" می‌خواهد "سیاست‌های پایه‌ای اجرای برنامه NEVI" را بررسی کند. اداره بزرگراه فدرال که نامه را نوشته، اعلام کرده که راهنمایی‌های جدید برای NEVI را به‌روزرسانی کرده و در فصل بهار برای نظرات عمومی منتشر خواهد کرد. همچنین گفته شده است که هیچ تامین مالی جدیدی نمی‌تواند تا نهایی شدن این راهنمایی‌ها انجام شود.
سایت InsideEVs نخستین رسانه‌ای بود که به گزارش این نامه پرداخت. برنامه NEVI بخشی از قانون زیرساخت‌های دو حزبی است که در سال ۲۰۲۱ به قانون تبدیل شد. کنگره برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ سالیانه ۱ میلیارد دلار به این برنامه اختصاص داده بود. بت همون، فعال ارشد شارژ خودرو در شورای دفاع از منابع طبیعی، گفت که دولت ترامپ "اختیار متوقف کردن آن به‌صورت دلخواه را ندارد." او افزود: "متوقف کردن تامین مالی در نیمه‌راه باعث هرج و مرج و تاخیر در ایالت‌ها خواهد شد و تلاش‌ها را در این زمینه به نفع صنعت نفت به هم خواهد زد."
کاترین گارسیا، مدیر حمل و نقل پاک برای همه در باشگاه سیرا، نیز بر این نکته تاکید کرد که این اقدام غیرقانونی است و به نوعی "حمله به تامین مالی دو حزبی است که کنگره سال‌ها پیش آن را تصویب کرده بود." دولت ترامپ در تلاش است تا جریان پولی که کنگره تخصیص داده را در سراسر دولت متوقف کند، که به عقیده کارشناسان حقوقی، نقض آشکار نظم قانونی محسوب می‌شود. با این حال، ایلان ماسک و تیمش به‌طور فعال در حال مذاکره با چندین سازمان دولتی و دسترسی به سیستم‌های مالیاتی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری آخرین اخبار در این زمینه می‌توانید به وب‌سایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.