TechCrunch Mobility: ورشکستگی دو مورد را از بین می برد

TechCrunch Mobility: ورشکستگی دو مورد را از بین می برد

به IWL.IR Mobility، مرکز شما برای همه چیز "آینده حمل و نقل" خوش آمدید. برای دریافت آن در صندوق ورودی خود، اینجا به صورت رایگان ثبت نام کنید — فقط روی IWL.IR Mobility کلیک کنید!

TechCrunch Mobility: ورشکستگی دو مورد را از بین می برد

TechCrunch Mobility: Bankruptcy takes out two

به TechCrunch Mobility، مرکز شما برای همه چیز "آینده حمل و نقل" خوش آمدید. برای دریافت آن در صندوق ورودی خود، در اینجا به صورت رایگان ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید! سال حمل و نقل با چند ورشکستگی - کانو و نیکولا - آغاز شد و اکنون با دو ورشکستگی دیگر به پایان می رسد. Rad Power Bikes رو به پایان است - یا حداقل یک ورشکستگی. شرکت دوچرخه‌های برقی هفته‌ها پس از هشدار به کارمندان مبنی بر اینکه ممکن است بدون بودجه جدید تعطیل شود، درخواست بخش 11 حفاظت از ورشکستگی را داد. یک سخنگوی به TechCrunch گفت که این شرکت تا زمانی که پرونده ورشکستگی ادامه دارد به فعالیت خود ادامه می دهد و به دنبال فروش کسب و کار در عرض 45 تا 60 روز است. و سپس سازنده مشکل Lidar Luminar وجود دارد که این هفته نیز اعلام ورشکستگی کرد. به نظر نمی رسد ورشکستگی لومینار یک نوع شرایط روز دیگر باشد. بایگانی Luminar که پس از ماه‌ها اخراج، خروج مدیران و درگیری قانونی با بزرگترین مشتری خود، ولوو رخ داد، خاطرنشان می‌کند که این شرکت قصد دارد این تجارت را بفروشد. این شرکت قبلاً برای فروش زیرمجموعه نیمه هادی خود به توافق رسیده است. گزارشگر ارشد شان اوکین گزارش داد، در حالی که این شرکت در طول فرآیند ورشکستگی برای "به حداقل رساندن اختلالات" برای تامین کنندگان و مشتریان خود به فعالیت خود ادامه می دهد، لومینار در نهایت پس از تکمیل آن وجود نخواهد داشت. می خواهید بیشتر بدانید؟ توصیه می‌کنم مقاله O’Kane را بخوانید که به این می‌پردازد که چگونه قرارداد محکوم به شکست ولوو Luminar به ورشکستگی شرکت کمک کرد. اگرچه سال با برخی شکست‌ها به پایان رسید، اما این بدان معنا نیست که سال 2025 مملو از نوآوری و رشد نبود. صنعت روباتاکسی در حال ظهور واقعاً ظهور کرده است. با توجه به آن، متوجه شدم که انواع جدیدی از شرکت‌های مجاور خودروهای خودمختار ظاهر می‌شوند، و من انتظار دارم که در سال 2026 به یک روند تبدیل شود. مقیاس رباتاکسی تا حد زیادی به دلیل رشد سریع Waymo بوده است، اگرچه Zoox و Tesla نیز شروع به راه‌اندازی فروشگاه کرده‌اند. سال آینده می‌تواند زمانی باشد که شاهد این باشیم که این شرکت‌ها واقعاً در بازارهای مشابه با هم فاصله داشته باشند. همچنین سالی خواهد بود که شرکت‌ها در مورد ایمنی و نحوه انطباق رباتاکسی در زندگی روزمره با نظارت بیشتری مواجه خواهند شد. در همین حال، خودروهای برقی امسال با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند و خودروسازان برای تطبیق با مشکل مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، فورد دوباره در حال چرخش است. این شرکت اعلام کرد که در این هفته به تولید F-150 لایتنینگ تمام الکتریکی پایان می‌دهد تا بخشی از تغییرات گسترده‌تری در سراسر شرکت باشد که تاکید بیشتری بر خودروهای هیبریدی و گازسوز خواهد داشت. به عنوان بخشی از تغییر خود، فورد به نسخه محبوب تراک "خودروی الکتریکی با برد طولانی" روی می آورد که یک ژنراتور گاز اضافه می کند که می تواند بسته باتری را شارژ کند تا موتورها را برای مسافت بیش از 700 مایل تغذیه کند. این شرکت همچنین در حال ورود به تجارت ذخیره‌سازی انرژی است - باید با همه آن باتری‌ها کاری انجام دهد - و می‌گوید هنوز متعهد به تولید یک کامیون برقی متوسط ​​است که در سال 2027 به فروش می‌رسد. اما هی، EV نمرده است. و با عرضه قریب‌الوقوع R2 ریوین و کامیون برقی Slate Auto، وعده‌های کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر در فاصله‌ای نزدیک به چشم می‌خورد. نکته خانه داری: این آخرین خبرنامه سال است. دفعه بعد که از من بشنوید، من در لاس وگاس برای نمایشگاه تجاری فناوری سالانه به نام CES خواهم بود. رفتن؟ تماس گرفتن. از همه، از شما برای خواندن، شرکت در نظرسنجی ها و ارسال ایمیل (بله، حتی ایمیل های انتقادی) سپاسگزارم. صدای شما مهم است و من دوست دارم از شما بشنوم. در سال 2026 می بینمت!

یه پرنده کوچولو

A little bird

یه پرنده کوچولو - A little bird

گزارشگر پرنده کوچک جگمیت سینگ، که در هند مستقر است، به نظر می رسد همیشه پرندگانی در گوش او در مورد معاملات استارت آپی غوغا می کنند. آخرین مورد اسپینی است، بازار آنلاین هندی برای خودروهای دست دوم. Spinny حدود 160 میلیون دلار جمع آوری می کند، سرمایه ای که برای خرید استارت آپ خدمات خودرو GoMechanic استفاده می شود. TechCrunch متوجه شد که دور سری G ترکیبی از تراکنش‌های اولیه و ثانویه را شامل می‌شود و ارزش این استارت‌آپ 10 ساله را حدود 1.8 میلیارد دلار پس از پول خواهد داشت. نکته ای برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec در kirsten.korosec@techcrunch.com یا My Signal در kkorosec.07 ایمیل بزنید یا به Sean O’Kane در sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید.

معاملات!

Deals!

معاملات! - Deals!

معاملات! Boatsetter و GetMyBoat، دو شرکتی که مدل‌های تجاری از نوع Airbnb را برای قایق‌ها اجرا می‌کنند، با یکدیگر ادغام شدند. کابوی برگشته - یه جورایی. استارت آپ دوچرخه برقی بروکسل توسط هلدینگ گروه ReBirth، شرکتی که مالک Gitane، Peugeot و Solex است، خریداری شده است. راه‌اندازی دوچرخه‌های الکترونیکی لحظات پرجنب‌وجوشی داشت اما در نهایت با مشکلاتی از جمله فراخوانی فریم مواجه شد. این شرایط فاش نشد، اما ظاهراً شامل 15 میلیون یورو (17.6 میلیون دلار) از سهامداران فعلی است. بیمه نیروانا، یک استارت آپ فناوری بیمه با تمرکز بر حمل و نقل، 100 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری D به رهبری Valor Equity Partners جمع آوری کرد. Lightspeed و General Catalyst نیز به آن پیوستند. مری آن آزودو، گزارشگر سابق TC، ارزش گذاری جدید را در دست داشت که اکنون 1.5 میلیارد دلار است.

پیشنهاد ویژه برای دریافت جدید ترین تحولات حمل

اولین نفری باشید که درباره جدید ترین های حمل، می خوانید!
همین امروز در سایت IWL.IR عضو شوید و از جدیدترین های روز دنیای فن آوری حمل بهره‌مند شوید.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

Notable reads and other tidbits

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر - Notable reads and other tidbits

مطالب قابل توجه و نکات مهم دیگر Redwood یک سطل مجموعه باتری جدید ثبت اختراع را راه اندازی کرد که برای تشویق مصرف کنندگان به بازیافت باتری ها طراحی شده است. این سیستم که در سانفرانسیسکو راه اندازی می شود، صدها باتری و دستگاه های حاوی باتری را با خیال راحت ذخیره، بسته بندی و نظارت می کند. ریوین رانندگی با نام تجاری «هندزفری جهانی» خود را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری به خودروهای برقی R1 نسل دوم خود اضافه کرده است (مطمئن نیستم که از طرفدار آن اصطلاح «هندزفری جهانی» btw هستم). این ارتقاء به رانندگان این امکان را می دهد که در مسیرهای 3.5 میلیون مایلی در ایالات متحده و کانادا (تا زمانی که خطوط رنگ شده قابل مشاهده وجود داشته باشد) دست خود را از روی فرمان بردارید. همچنین اگر در آخر هفته آن را از دست دادید، گزارشگر ارشد شان اوکین ما را وارد شرط بندی ریویان در مورد رانندگی خودران با هوش مصنوعی کرد. تامین امنیت انرژی آینده آمریکا یک مدیر عامل جدید دارد. Avery Ash، معاون ارشد امور دولتی و ابتکارات ویژه SAFE، مدیر عامل بعدی سازمان خواهد شد. Slate Auto، استارت آپ کامیون برقی تحت حمایت جف بزوس، گفت که بیش از 150000 رزرو قابل استرداد برای خودروی برقی ارزان قیمت خود که قرار است در پایان سال 2026 عرضه شود جمع آوری کرده است. برداشت من: اندرسون وظایف بزرگی در پیش دارد، پس بیایید قبل از اینکه فرض کنیم او آن پست برتر را به دست خواهد آورد، کمی تلاش کنیم. مارک رویس، رئیس جنرال موتورز نیز در بال ها حضور دارد. تسلا مانیتورهای ایمنی انسانی خود را از رباتاکسی خود در آستین خارج کرده است. خدمات روباتاکسی با تعداد ناوگان به ده ها عدد محدود شده است. با این حال، این یک نقطه عطف است. و برای کسانی که تعجب می کنند، اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا این هفته به من گفت که تسلا برای مجوز تست بدون راننده درخواست نکرده است. این شرکت تنها مجوز آزمایش فناوری خودروهای خودران را با یک اپراتور ایمنی انسانی که در پشت فرمان قرار دارد، دارد. در همین حال، تسلا در کالیفرنیا با وضعیت دشواری روبرو است. اصل مطلب اینجاست: یک قاضی حقوق اداری با پرونده ای که توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا آغاز شده بود موافقت کرد و حکم داد که تسلا در بازاریابی فریبنده ای شرکت می کند که به مشتریان تصور نادرستی از قابلیت های Autopilot و نرم افزار کمک راننده کامل خودران خود می دهد. DMV می خواست مجوزهای فروش و تولید تسلا را در ایالت به مدت 30 روز به عنوان مجازاتی برای اقدام خود به حالت تعلیق درآورد و یک قاضی موافقت کرده است. آه، اما صبر کن DMV این دستور را حفظ کرد و به تسلا 60 روز فرصت می دهد تا از این دستور پیروی کند. اگر تسلا بخواهد این مجوزها را حفظ کند، این دو گزینه را در اختیار تسلا قرار می دهد: نام Autopilot را رها کند یا نرم افزار را به خودروهایش ارسال کند که آنها را مستقل می کند.

یه چیز دیگه…

One more thing …

یک چیز دیگر ... ممکن است برخی از شما ندانید که من همچنین میزبان Equity، پادکست TechCrunch در مورد کسب و کار استارت آپ ها هستم. من عموماً میزبان برنامه جمعه ما هستم که تفسیر و تحلیل اخبار هفته را ارائه می دهد. هرازگاهی با یک بنیانگذار یا VC برای نمایش چهارشنبه مصاحبه می کنم. آخرین مصاحبه من با Jiten Behl، شریک Eclipse Ventures و مدیر ارشد سابق رشد در Rivian است، که فکر می کند ما وارد عصر صنعتی شدن مجدد بزرگ در ایالات متحده می شویم - دورانی که کارخانه ها با ربات های مجهز به هوش مصنوعی کار می کنند، نه نیروی کار ارزان خارجی.  قسمت را اینجا ببینید.