ایلان ماسک اعلام کرد تسلا در ژوئن، خدمات رانندگی خودران را در آستین راه‌اندازی می‌کند.

ایلان ماسک اعلام کرد تسلا در ژوئن، خدمات رانندگی خودران را در آستین راه‌اندازی می‌کند.

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، چهارشنبه اعلام کرد که این شرکت در ژوئن، سرویس رباتاکسی با هزینه در آستین، تگزاس، با ناوگان خود راه‌اندازی می‌کند؛ جدیدترین وعده‌ای که هنوز محقق نشده است.

ایلان ماسک: تسلا در ژوئن، خدمات رانندگی خودران را در آستین راه‌اندازی می‌کند

Elon Musk claims Tesla will launch a self-driving service in Austin in June

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکتش در بهار آینده، یک سرویس رباتاکسی با پرداخت هزینه در آستین، تگزاس راه‌اندازی خواهد کرد. این سرویس با استفاده از ناوگان خود تسلا به اجرا درمی‌آید و بخشی از وعده‌های بلندپروازانه او در زمینه فناوری خودران است که تاکنون به طور کامل تحقق نیافته است. ماسک در این نشست خبری درباره جزئیات فنی صحبت چندانی نکرد و فقط به این نکته اشاره کرد که در این خودروها هیچ راننده‌ای وجود نخواهد داشت و از نسخه‌ای از نرم‌افزار «خودران تمام‌وقت» استفاده خواهد شد که هنوز عرضه نشده است.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که این نرم‌افزار در سال جاری به مالکان در ایالت کالیفرنیا و سایر مناطق آمریکا عرضه شود. اما به گفته ماسک، امکان افزودن خودروهای شخصی به ناوگان تسلا تا حداقل سال آینده به وقوع نخواهد پیوست. وی همچنین سال 2025 را به عنوان «ممکن است مهم‌ترین سال در تاریخ تسلا» نام برد.
ماسک ایده راه‌اندازی این سرویس خودران را برای نخستین بار در ماه اکتبر در زمان معرفی پروتوتایپ Cybercab مطرح کرد؛ خودرویی که هیچ فرمان یا پدالی ندارد. او در آن زمان گفته بود که تسلا قصد دارد نسخه ابتدایی این خدمت را در سال 2025 در تگزاس و کالیفرنیا با مدل‌های Y و 3 راه‌اندازی کند. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که تسلا در حال گفتگو با مقامات شهر آستین برای تحقق این موضوع است.
ماسک گفت که تسلا در حال «آزمایشات اولیه» با احتیاط است و این اقدامات در راستای حفظ ایمنی عمومی و سرنشینان در خودروها صورت می‌گیرد. او در ادامه تأکید کرد: «تسلا به دنبال سطح ایمنی است که به‌طور قابل توجهی از میانگین رانندگان انسانی بالاتر باشد». با این حال، او در ارائه جزئیات روش‌های اندازه‌گیری این سطح ایمنی کوتاهی کرد. شرکت تسلا پیش‌تر گزارشی تحت عنوان «گزارش ایمنی خودرو» در وب‌سایت خود منتشر کرده است که شامل تعداد مایلی است که بین تصادف‌ها در حالت خودران پیموده می‌شود.
اما این مقایسه با مشکلات متعددی مواجه است، چرا که بخش عمده‌ای از رانندگی با حالت خودران در بزرگراه‌ها انجام می‌شود و نه خیابان‌های سطحی. علاوه بر این، تسلا اطلاعاتی در مورد شرایط یا شدت این تصادف‌ها ارائه نمی‌دهد. با توجه به این تحولات، اطلاعات به‌روز شده‌ای از این کنفرانس مالی در سایت ما، iwl.ir منتشر خواهد شد.