فیس بوک در حال آزمایش محدودیت ارسال لینک برای حساب ها و صفحات حرفه ای است
Facebook is testing a link-posting limit for professional accounts and pages
در یک آزمایش جدید، متا تعداد لینک هایی را که کاربران می توانند در فیس بوک ارسال کنند، محدود می کند، مگر اینکه اشتراک پولی Meta Verified داشته باشند. در هفته گذشته، چندین کاربر آزمایش متا را مشاهده کردند که بر ارسال لینک تأثیر می گذارد. مت ناوارا، استراتژیست رسانههای اجتماعی، خاطرنشان کرد که کاربران بخشی از این آزمایش فقط میتوانند دو لینک ارسال کنند، مگر اینکه برای اشتراک Meta Verified، که از 14.99 دلار در ماه شروع میشود، پرداخت کنند. با توجه به اسکرین شات ارسال شده توسط ناوارا، کاربران همچنان می توانند پیوندهای وابسته، نظرات و پیوندهای پست های پلتفرم متا از جمله فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ را ارسال کنند. این شرکت این آزمایش را برای TechCrunch تأیید کرد و گفت که این آزمایش بر افرادی که از حالت حرفه ای و صفحات فیس بوک استفاده می کنند تأثیر می گذارد. حالت حرفه ای به شما امکان می دهد نمایه شخصی خود را به نمایه سازنده تبدیل کنید و در عین حال محتوای خود را واجد شرایط برای کشف توسط مخاطبان گسترده تر کنید. یکی از سخنگویان متا به TechCrunch گفت: «این یک آزمایش محدود برای درک اینکه آیا توانایی انتشار حجم افزایش یافته پستها با پیوندها ارزش بیشتری برای مشترکین Meta Verified میافزاید یا خیر است». این به طور مستقیم بر سازندگان و برندهایی که پیوندهایی را از وبلاگ یا سایر پلتفرمهای خود ارسال میکنند تا به مخاطبان گستردهتری دسترسی پیدا کنند، تأثیر میگذارد. این شرکت گفت که در تلاش است تا بیاموزد که چگونه می تواند ارزش بیشتری برای مشترکین Meta Verified بیافزاید و این آزمایش یکی از این آزمایش ها برای ارتقای این طرح پولی است. این شرکت اضافه کرد که در حال حاضر ناشران در این آزمایش گنجانده نشده اند. همچنین گفته شده است که کاربران همچنان میتوانند لینکها را در نظرات ارسال کنند و این محدودیت بر روی آنها تأثیر نمیگذارد. متا در گزارش شفافیت خود برای سه ماهه سوم گفت که بیش از 98 درصد بازدیدها در فید در ایالات متحده از پستهایی است که هیچ پیوندی ندارند. با این حال، مشخص نیست که آیا این سیگنال شرکت را به آزمایش محدودیت در اشتراکگذاری لینک سوق داده است یا خیر. این شرکت گفت که اکثر 1.9 درصد از بازدیدهای پست های دارای پیوند از صفحه ای است که آنها دنبال می کنند. پست های پیوند شده به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان و گروه ها بسیار کم بود. در همین گزارش اشاره شد که YouTube و TikTok به همراه GoFundMe، دامنههای برتر در میان پیوندهای ارسال شده بودند. با آزمایش محدودیت ارسال لینک جدید، سازندگان و برندها مجبور خواهند شد در صورت رسیدن به حد مجاز خود، محتوایی را از سایر پلتفرمهای متا پست کنند، یا اگر نمیخواهند برای اشتراک هزینه پرداخت کنند، پست خود را به طور کامل متوقف کنند. از آنجایی که هوش مصنوعی اینترنت را تحت کنترل خود درآورده است، یک بحث همیشه در مورد وب مبتنی بر پیوند وجود دارد. خلاصه هوش مصنوعی و جستجو بر صنعت انتشارات تأثیر منفی گذاشته است. در چند سال گذشته، شبکههای اجتماعی مانند X با کاهش رتبه پستهای پیوندی به منظور تشویق کاربران به ارسال محتوا بر روی پلتفرمها به صورت بومی بازی کردهاند.
- Apps
- Creators
- links
- Meta
- Social
- social media


