X شرایط خود را به روز می کند، پس از چالش تازه وارد، دعوای متقابل را برای ادعای علامت تجاری «توئیتر» تشکیل می دهد.

X شرایط خود را به روز می کند، پس از چالش تازه وارد، دعوای متقابل را برای ادعای علامت تجاری «توئیتر» تشکیل می دهد.

Elon Musk's X در حال به روز رسانی شرایط خدمات خود است تا نشان دهد هنوز ادعای نام تجاری "توئیتر" را دارد. اقدام برای افزودن این جزئیات به شرایط شرکت به دنبال اعلامیه‌ای از یک استارت‌آپ مستقر در ویرجینیا است که اخیراً درخواستی برای علامت تجاری اصطلاح «توئیتر» ارائه کرده است.

X شرایط خود را به روز می کند، پس از چالش تازه وارد، دعوای متقابل را برای ادعای علامت تجاری «توئیتر» تشکیل می دهد.

X updates its terms, files countersuit to lay claim to the ‘Twitter’ trademark after newcomer’s challenge

Elon Musk's X در حال به روز رسانی شرایط خدمات خود است تا نشان دهد هنوز ادعای نام تجاری "توئیتر" را دارد. اقدام برای افزودن این جزئیات به شرایط شرکت به دنبال اعلامیه‌ای از یک استارت‌آپ مستقر در ویرجینیا است که اخیراً درخواستی برای علامت تجاری اصطلاح «توئیتر» ارائه کرده است. این استارت آپ، Operation Bluebird، ادعا می کند که X با تغییر نام سرویس شبکه اجتماعی خود به "X" نام تجاری "توئیتر" را رها کرده است. این استارتاپ در دادخواست خود به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده که در 2 دسامبر ارسال شد، به پستی از مالک X ماسک در 23 ژوئیه 2023 اشاره کرد که اعلام کرد این شبکه اجتماعی به زودی "با برند توییتر خداحافظی خواهد کرد." X اکنون این ادعا را با دعوای متقابل خودش به چالش می کشد. (یک کپی از پرونده از طریق شرکت حقوقی علامت تجاری IP Gerben IP با TechCrunch به اشتراک گذاشته شد؛ این پرونده هنوز در PACER در زمان انتشار نشان داده نشده است.) در پرونده، X می گوید که همچنان به طور انحصاری مالک علائم تجاری توییتر و توییت و لوگوی bluebird است. عملیات Bluebird از زمان ثبت درخواست خود برای لغو، ثبت نام های کاربران احتمالی را برای شبکه اجتماعی خود در وب سایتی به نام Twitter.new جمع آوری کرده است. این تلاش توسط دو وکیل، از جمله بنیانگذار مایکل پروف، مستقر در ایلینوی، و استفان کوتس، که قبلا وکیل علامت تجاری در توییتر بود، رهبری می شود. با توجه به سوابق آنها، ادعای آنها مبنی بر اینکه قصد دارند سرویس جدیدی را برای رقیب X راه اندازی کنند مشکوک به نظر می رسد. به احتمال زیاد آنها بخواهند علامت تجاری را که ارزش خودش را دارد به دست آورند. با این وجود، X از شانس خود استفاده نمی کند. شرایط سرویس تجدیدنظر شده آن که از 15 ژانویه 2026 لازم الاجراست، بیان می کند: هیچ چیز در شرایط به شما حق استفاده از نام X یا نام توییتر یا هر یک از علامت های تجاری X یا توییتر، آرم ها، نام های دامنه، سایر ویژگی های برند متمایز و سایر حقوق اختصاصی را نمی دهد و شما نمی توانید بدون رضایت صریح کتبی ما این کار را انجام دهید. قبلاً، اصطلاحات فقط به X در این بخش اشاره می کردند. خبری از توییتر نبود. این شرایط به‌علاوه شامل به‌روزرسانی‌های جزئی دیگر، از جمله اشاره‌های مربوط به قوانین اتحادیه اروپا و محتوای تولید شده است. سیاست حفظ حریم خصوصی X نیز با چند اشاره به فناوری تضمین سن به روز شد. این مقاله با پیوندی به دعوای متقابل پس از انتشار اولیه آن به روز شد.