"فلیپ، رقیب فروشگاه تیک‌تاک، صندوق حمایتی برای خالقان با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلار راه‌اندازی کرد"

اپلیکیشن Flip، یک پلتفرم تجارت اجتماعی است که به خریداران این امکان را می‌دهد که تبدیل به تولیدکنندگان محتوا شوند. آن‌ها می‌توانند نظرات صادقانه خود را به اشتراک بگذارند و با توجه به تعاملات در این پلتفرم درآمد کسب کنند. در رقابت با TikTok Shop و دیگر پلتفرم‌ها در بازاری پررقابت، Flip یک صندوق خلاقانه جدید معرفی کرده است که فرصت منحصر به فردی برای متمایز شدن ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی صندوق حمایت از خالقان توسط Flip، رقیب فروشگاه TikTok با ارزشی برابر تا 100 میلیون دلار

Flip, the TikTok Shop rival, launches a creator fund that grants up to $100M of equity value

راه‌اندازی صندوق حمایت از خالقان توسط Flip، رقیب فروشگاه TikTok با ارزشی برابر تا 100 میلیون دلار - Flip, the TikTok Shop rival, launches a creator fund that grants up to $100M of equity value

اپلیکیشن Flip به عنوان یک پلتفرم تجارت اجتماعی، به خریداران این امکان را می‌دهد که به سازندگان محتوا تبدیل شوند. این کاربران می‌توانند نظرات صادقانه خود را به اشتراک بگذارند و بسته به میزان تعامل در این پلتفرم درآمد کسب کنند. با توجه به رقابت شدید با فروشگاه TikTok و دیگر پلتفرم‌ها، Flip برای متمایز شدن، یک基金 جدید برای سازندگان محتوا معرفی کرده است. این基金 به آرامی در اوایل این هفته راه‌اندازی شد و به سازندگان شرکت‌کننده در مدت پنج سال آینده تا 100 میلیون دلار ارزش سهام ارائه می‌دهد. مبالغ کمک هزینه از 6,000 تا 100,000 دلار متغیر است که بستگی به سطح تعامل سازنده دارد. از نکات قابل توجه این است که Flip هدف دارد تا در 30 روز اول برنامه، تا یک میلیون دلار در روز توزیع کند.
این سیستم جدید، Flip را از رقبایش متمایز می‌کند زیرا به کاربران ارزش سهام ارائه می‌دهد که پتانسیل بازگشت‌های بلندمدت قابل توجهی را دارد. سازندگانی که در برنامه باقی بمانند، بسته به موفقیت Flip در آینده نزدیک، می‌توانند از مزایای قابل توجهی بهره‌مند شوند. با این حال، لازم به ذکر است که این بازگشت‌ها تضمینی نیست و بسته به شرایط بازار متفاوت خواهد بود. برای واجد شرایط بودن، یک سازنده Flip باید بیش از 4,000 دنبال‌کننده داشته باشد و حداقل 10 ویدیو در 30 روز گذشته منتشر کرده باشد که هر کدام حدود 3,000 بازدید داشته باشد. Flip همچنین سازندگانی را که حداقل 20,000 دنبال‌کننده در پلتفرم‌های دیگر مانند اینستاگرام، TikTok و یوتیوب دارند، قبول می‌کند.
Flip پس از دریافت درخواست‌ها، در مدت 48 تا 72 ساعت کمک هزینه‌ها را اعطا می‌کند. پرداخت‌ها به مدت پنج سال یا زودتر در صورت فروش شرکت انجام خواهد شد. در مورد احتمال خریداری این شرکت، ادی ویواس، رئیس Flip، با TechCrunch بیان کرد: “ما در حال حاضر خریداری را به عنوان نتیجه‌ای جذاب برای شرکت خود نمی‌بینیم. هدف ما این است که شرکت را یک روز وارد بازار عمومی کنیم.” به گفته وی، ظرف 72 ساعت از آغاز این برنامه، نزدیک به 10,000 اینفلوئنسر درخواست داده‌اند که حدود 22% از آنها از اینفلوئنسرهای بزرگ بوده‌اند. کاربران می‌توانند در حال حاضر یک رده‌بندی زنده از تمام کمک هزینه‌ها را در صفحه صندوق سازندگان مشاهده کنند.
در این نوشتار، بیشترین کمک هزینه اعطا شده 67,000 دلار به تایler K (@cheftyler) است. با توجه به عدم وضوح آینده TikTok در ایالات متحده، Flip احتمالاً بر روی صندوق جدید سازندگان خود برای incentivize کردن کاربران به مشارکت فعال‌تر در پلتفرم حساب کرده است. در شرایط کنونی کشمکش‌های TikTok، Flip شاهد رشد قابل توجهی بوده و تنها در ژانویه، 580,000 بار دانلود جدید داشته است. بر اساس آمار ارائه شده توسط Appfigures، این اپلیکیشن در حال حاضر 7.8 میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است. همچنین Flip روزانه حدود 250,000 کاربر جدید کسب می‌کند و افراد به طور میانگین 35 دقیقه در روز را در این اپلیکیشن سپری می‌کنند. روز دوشنبه، Flip به رتبه دهم در جدول برترین اپلیکیشن‌ها در اپ استور ایالات متحده دست یافت.
برای حفظ جذب کاربران و رقابت در بازار، ویواس اعلام کرد که Flip برنامه دارد در ماه‌های آینده ویژگی‌های اجتماعی بیشتری را معرفی کند. این ویژگی‌ها شامل نظرسنجی‌ها، چت گروهی و روش‌های زیبا برای بازنشر محتوا هستند. او گفت: “ما بر روی تبدیل شدن به یک پلتفرم تجارت اجتماعی جامع و پویا تمرکز کرده‌ایم که بر اساس پایه‌ای که امروز داریم، رشد کند.” Flip که در سال 2021 راه‌اندازی شد، تا کنون 236 میلیون دلار جذب سرمایه کرده است و ارزش این شرکت به 1.1 میلیارد دلار می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت iwl.ir مراجعه کنید.