اینستاگرام اطلاعات بیشتری درباره عملکرد ریلهای سازندگان ارائه میدهد
Instagram gives creators more insight into their reels’ performance
متا در روزهای پس از ممنوعیت تیکتاک در ایالات متحده، همچنان بر روی جذب تولیدکنندگان محتوا تمرکز کرده است. پس از اینکه این پلتفرم به تولیدکنندگان تیکتاک پاداشهای کلانی برای انتشار ویدئوهای کوتاه (Reels) پیشنهاد داد، اینستاگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که روشهای جدیدی برای کمک به تولیدکنندگان جهت درک بهتر عملکرد ویدئوهای کوتاه خود معرفی میکند. این پلتفرم جدیداً متریکهای بیشتری به کاربران ارائه میدهد تا ببینند کدام نوع محتوا بیشتر مورد توجه مخاطبانشان قرار گرفته است.
اینستاگرام به تازگی متریک جدیدی به نام "نرخ مشاهده" (View Rate) را راهاندازی کرده است که به تولیدکنندگان این امکان را میدهد تا ببیند چه درصدی از فالوئرها و غیر فالوئرها ویدیوی آنها را پس از سه ثانیه اول تماشا میکنند. این پلتفرم ذکر میکند که چند ثانیه ابتدایی ویدیوها مهمترین بخش هستند، چرا که اگر بتوانید توجه بیننده را از همان ابتدا جلب کنید، آنها به تماشای ویدیو ادامه خواهند داد.
علاوه بر این، اینستاگرام متریک "بازدیدها به مرور زمان" (Views Over Time) را معرفی میکند که به تولیدکنندگان وعده میدهد تا ببینند ویدیوهای آنها چه تعداد بازدید داشتهاند و چگونه با میانگین بازدیدهایی که معمولاً در همان بازه زمانی دریافت میکنند، مقایسه میشود. تولیدکنندگان میتوانند این بازدیدها را بین فالوئرها و غیر فالوئرها جدا کنند.
اینستاگرام همچنین قصد دارد به تولیدکنندگان نظرات عملی بیشتری ارائه دهد تا بتوانند درک بهتری از عملکرد ویدیوهایشان داشته باشند. به اعتقاد این شرکت، این اقدام به تولیدکنندگان کمک میکند که بفهمند کدام نوع محتوا بیشترین بازدید را به دست میآورد. برای مثال، اینستاگرام ممکن است شما را تشویق کند تا ویدیوهای بیشتری مشابه با یکی که بازدیدهای بیشتری نسبت به محتوای معمولی شما داشته، تولید کنید. اعلامیهای مانند این میتواند به شکل زیر باشد: "این ویدیو فوقالعاده است! 20 درصد بیشتر از میانگین ویدیوهای اخیر شما بازدید داشته است. ویدیوهای بیشتری مانند این بسازید."
علاوه بر پاداشها، اینستاگرام تلاش کرده است تا تولیدکنندگان تیکتاک را به پلتفرم خود جذب کند و حمایتهای لازم برای رشد جوامع آنها را ارائه دهد. در حالی که تیکتاک پس از ۱۲ ساعت قطعی در ایالات متحده در حال حاضر آنلاین است، اما این اپلیکیشن که متعلق به بایتدنس است هنوز از اپاستورها غایب است و این موضوع به رقبایی مانند اینستاگرام فرصتی میدهد تا از مشکلات آن بهرهبرداری کنند. این تغییرات در استراتژی اینستاگرام به تولیدکنندگان این امکان را میدهد که بر روی محتوای خلاقانه و جذاب تمرکز کنند و سایت ما یعنی iwl.ir هم به این تحولات توجه داشته و به تولیدکنندگان راهنماییهای لازم را ارائه خواهد داد.
- Apps
- Meta
- Social