گوگل در حال آزمایش اجمالی مقالات مبتنی بر هوش مصنوعی در صفحات Google News برخی از نشریات است
Google is testing AI-powered article overviews on select publications’ Google News pages
غول جستجو روز چهارشنبه اعلام کرد گوگل در حال آزمایش مروری بر مقالات مبتنی بر هوش مصنوعی در صفحات Google News نشریات شرکت کننده به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی جدید است. ناشران خبری شرکت کننده در برنامه آزمایشی عبارتند از: اشپیگل، ال پایس، فولا، اینفوبای، کومپاس، گاردین، تایمز ایندیا، واشنگتن اگزمینر، و واشنگتن پست و غیره. گوگل در یک پست وبلاگی گفته است که هدف از برنامه مشارکت تجاری جدید این است که "کاوش کند که چگونه هوش مصنوعی می تواند مخاطبان درگیر بیشتری را جذب کند." به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی جدید هوش مصنوعی، این شرکت با ناشران برای آزمایش ویژگیهای جدید در Google News همکاری خواهد کرد. گوگل میگوید با افزودن مروری بر مقالات مبتنی بر هوش مصنوعی، کاربران پیش از کلیک کردن برای خواندن مقاله، زمینه بیشتری را دریافت خواهند کرد. در حالی که خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است منجر به کلیکهای کمتر بر روی مقالات خبری شود، انتشاراتی که در برنامه آزمایشی تجاری شرکت میکنند، پرداختهای مستقیمی از Google دریافت میکنند که میتواند کاهش بالقوه ترافیک سایتهایشان را جبران کند. مرورهای مقالات مبتنی بر هوش مصنوعی فقط در صفحات Google News نشریات شرکتکننده ظاهر میشود، و نه هر جای دیگری در Google News یا جستجو. این اولین بار نیست که گوگل خلاصه های هوش مصنوعی را برای اخبار معرفی می کند. در ماه جولای، این شرکت خلاصههای هوش مصنوعی را در دیسکاور، فید خبری اصلی در اپلیکیشن جستجوی گوگل منتشر کرد. با این تغییر، کاربران دیگر یک عنوان از یک نشریه اصلی را در فید نمی بینند. در عوض، آنها لوگوی چند ناشر اخبار را در گوشه سمت چپ بالا می بینند و پس از آن یک خلاصه تولید شده توسط هوش مصنوعی که به آن منابع استناد می کند. گوگل همچنین به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی جدید، جلسات توجیهی صوتی را برای افرادی که ترجیح می دهند به جای خواندن اخبار گوش دهند، آزمایش می کند. این شرکت میگوید این ویژگیها شامل ارجاع واضح و پیوند به مقالات میشود. علاوه بر این، Google با سازمانهایی مانند Estadão، Antara، Yonhap و Associated Press برای ترکیب اطلاعات همزمان و بهبود نتایج در برنامه Gemini همکاری میکند. گوگل در پست وبلاگ خود نوشت: «همانطور که نحوه مصرف اطلاعات توسط مردم تکامل مییابد، ما همچنان به بهبود محصولات خود برای مردم در سراسر جهان ادامه میدهیم و با بازخورد سهامداران در سراسر اکوسیستم تعامل میکنیم.» ما این کار را با همکاری وبسایتها و سازندگان در اندازههای مختلف، از ناشران اصلی اخبار گرفته تا صداهای جدید و نوظهور، انجام میدهیم.» به عنوان بخشی از اعلامیه روز چهارشنبه گوگل، این شرکت اعلام کرد که ویژگی «منابع ترجیحی» خود را پس از اولین راهاندازی آن در ایالات متحده و هند در ماه آگوست در سطح جهانی راهاندازی میکند. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا سایتها و وبلاگهای خبری مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا در بخش داستانهای برتر نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. در روزهای آینده، این ویژگی برای کاربران انگلیسی زبان در سراسر جهان در دسترس خواهد بود و گوگل در نظر دارد تا اوایل سال آینده آن را برای تمامی زبان های پشتیبانی شده عرضه کند. Google اکنون پیوندهای مربوط به اشتراکهای خبری شما را برجسته میکند و این پیوندها را در یک چرخ فلک اختصاصی در برنامه Gemini در هفتههای آینده نشان میدهد، با مرورهای AI و حالت AI که دنبال میشوند. در حالی که این ویژگیها دسترسی کاربران را به اخبار از منابع مورد علاقهشان آسان میکند، اما خطر محدود کردن آنها را در یک حباب ایدئولوژیکی که قرار گرفتن در معرض دیدگاههای مختلف را محدود میکند، میسازد. گوگل همچنین اعلام کرد که در حال افزایش تعداد لینک های درون خطی در حالت هوش مصنوعی است. بهعلاوه، «معرفیهای متنی» را برای پیوندهای تعبیهشده معرفی میکند، که توضیحات مختصری هستند که توضیح میدهند چرا یک پیوند میتواند برای کاوش مفید باشد.
- AI
- Apps
- Google News
- Media & Entertainment


