متا ای اکنون می‌تواند از داده‌های فیسبوک و اینستاگرام شما برای شخصی‌سازی پاسخ‌ها استفاده کند.

متا ای اکنون می‌تواند از داده‌های فیسبوک و اینستاگرام شما برای شخصی‌سازی پاسخ‌ها استفاده کند.

متا از بهبودهای جدید برای چت‌بات چندمنظوره خود، متا AI، خبر داد که شامل قابلیت «یادآوری» جزئیات مکالمات است.

متا ای اکنون می‌تواند از داده‌های فیسبوک و اینستاگرام شما برای شخصی‌سازی پاسخ‌هایش استفاده کند.

Meta AI can now use your Facebook and Instagram data to personalize its responses

متا ای اکنون می‌تواند از داده‌های فیسبوک و اینستاگرام شما برای شخصی‌سازی پاسخ‌هایش استفاده کند. - Meta AI can now use your Facebook and Instagram data to personalize its responses

متا اعلام کرده است که بهبودهایی را در Meta AI، ربات چت چندمنظوره خود، معرفی می‌کند. در یک پست در وبلاگ رسمی متا، این شرکت اعلام کرد که در گفتگوهای انجام شده با Meta AI در فیسبوک، مسنجر و واتساپ برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android در ایالات متحده و کانادا، کاربران می‌توانند به Meta AI بگویند که برخی اطلاعات خاص را درباره خود به خاطر بسپارد، مثلاً این‌که آن‌ها عاشق سفر و یادگیری زبان‌های جدید هستند. این ویژگی به اصطلاح "حافظه" که مشابه ویژگی‌های حافظه در ChatGPT اوپن‌ای‌آی و جمنای گوگل است، به Meta AI امکان می‌دهد تا جزئیات مهم را بر اساس بستر گفتگو شناسایی کند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر در چت قبلی اشاره کند که وگان است و از Meta AI خواسته شود که ایده‌هایی برای صبحانه بدهد، این ربات چت همواره این ترجیح غذایی را در نظر خواهد گرفت. متا اعلام کرده است که Meta AI در چت‌های گروهی هیچ اطلاعاتی را به خاطر نمی‌سپارد و کاربران می‌توانند هر زمان که خواستند، حافظه‌های آن را حذف کنند.
در به‌روزرسانی دیگری که احتمالاً جنجالی‌تر است، متا گفته است که ربات چت حالا از اطلاعات حساب کاربری در اپلیکیشن‌های مختلف متا برای ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی شده استفاده خواهد کرد. این اطلاعات ممکن است شامل محل زندگی کاربر در پروفایل فیسبوک یا ویدیوهایی باشد که اخیراً در اینستاگرام مشاهده کرده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در پستی در روز دوشنبه بیان کرد: «Meta AI شروع به ارائه پاسخ‌هایی خواهد کرد که بر اساس ترجیحات و اطلاعاتی که شما به اشتراک گذاشته‌اید، خواهد بود.» او افزود: «به عنوان مثال، این ربات به من کمک کرده است تا داستان‌های خلاقانه‌ای برای خواب دخترانم بسازم، بنابراین اگر از آن بخواهم داستان جدیدی بگوید، به یاد می‌آورد که آن‌ها عاشق پری‌های دریایی هستند.»
توصیه‌های شخصی‌سازی شده قرار است در آغاز در فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام برای کاربران در ایالات متحده و کانادا فعال شود. به گفته یک سخنگوی متا، گزینه‌ای برای عدم مشارکت وجود نخواهد داشت. متا به شدت تلاش می‌کند تا قابلیت‌های جدید تجزیه و تحلیل اطلاعات Meta AI را به شکلی مثبت معرفی کند، اما با توجه به عدم اعتماد زیاد کاربران به متا و به ویژه فیسبوک در مورد داده‌های خود، این به‌روزرسانی‌ها چگونه دریافت خواهند شد، جای سوال باقی است. با توجه به اینکه سایت ما iwl.ir اطلاعات بیشتری در خصوص این موضوع دارد، کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنند.