افزایش ۵۰ درصدی نصب اپلیکیشن پرپلکسی با توییت سوپر باول
Perplexity’s Super Bowl ‘tweet’ increased app installs by 50%
مسابقه سوپر باول شرکت Perplexity توانست تأثیر مثبتی بر تعداد دانلودهای اپلیکیشن خود بگذارد. بر خلاف OpenAI و گوگل که در این رویداد تبلیغاتی پرهزینه شرکت کردند، این موتور جستجوی هوش مصنوعی تصمیم گرفت به جای تبلیغ گرانقیمت، از یک توییت — به عبارتی، پست در X — استفاده کند تا کاربران را ترغیب کند اپلیکیشن خود را دانلود کرده و در مسابقهای شرکت کنند که میتواند به برندهای یک میلیون دلاری منجر شود. اگرچه اپلیکیشن Perplexity به بالای جدول فروش اپ استور ایالات متحده نرسید، اما بر اساس دادههای ارائه شده توسط تأمینکننده اطلاعات اپلیکیشن Appfigures، نصبهای موبایل این اپ حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.
این خبر توسط آراویند سرینیواس، مدیرعامل Perplexity، در روز جمعه در پست X منتشر شد. در این پست توضیح داده شد که کاربران میتوانند با دانلود اپلیکیشن موبایل Perplexity (در صورتی که قبل از این آن را نصب نکرده باشند) و با طرح حداقل پنج سوال در حین بازی بزرگ، در مسابقه جدید شرکت کنند. این شرکت اعلام کرد که یک برنده برای دریافت یک میلیون دلار انتخاب خواهد شد.
این مسابقه به طور هوشمندانهای نه تنها نصبهای اپ را افزایش داد، بلکه به کاربران کمک کرد تا با نحوه کارکرد جستجوی هوش مصنوعی Perplexity آشنا شوند. الزام به طرح پنج سوال برای ورود به مسابقه به کاربران این امکان را داد که بر روی چالش اولیه استفاده از یک محصول جدید غلبه کنند. همچنین، با توجه به این که این سوالات باید در زمان برگزاری سوپر باول مطرح میشدند، این مسابقه به کاربران کمک کرد تا موضوعات مناسبتری برای مطرح کردن انتخاب کنند.
بر اساس برآوردهای ابتدایی اپ استور، Perplexity توانست دانلودهای خود را در روز یکشنبه به ۴۵,۰۰۰ برساند که نسبت به میانگین روزانه هفته گذشته حدود ۳۰,۰۰۰ دانلود، افزایش قابل توجهی است. این موفقیت به اپ Perplexity کمک کرد تا در جدول ردهبندی اپ استور ایالات متحده به شماره ۶ در لیست اپلیکیشنهای کاربردی برسد و پس از آن تا شماره ۱۹ کاهش یافت و سپس به شماره ۱۶ افزایش پیدا کرد.
رتبه کلی اپلیکیشنها نیز برای Perplexity از شماره ۲۵۷ به ۶۶ افزایش یافت و در بالاترین نقطه به شماره ۴۹ رسید. برآوردهای تقریبی نشان میدهند که ممکن است تا پایان روز دوشنبه، تعداد دانلودهای این اپ به دو برابر روز گذشته برسد. این در حالی است که پست Perplexity نتوانست به مخاطبان بزرگتری دسترسی پیدا کند، در حالیکه گوگل و OpenAI با تبلیغات سوپر باول خود برای Gemini و ChatGPT توجه بیشتری را جلب کردند، اما ممکن است Perplexity در نمایش نحوه استفاده از اپ خود موفقتر بوده باشد.
در تبلیغات خود، گوگل سعی داشت تصویر کلی از اینکه چطور هوش مصنوعی میتواند در زندگی مصرفکنندگان جای بگیرد، ارائه دهد. ولی، مورد استفادهای که نمایش داد — کمک به یک جویای کار برای تقویت رزومهاش با ارجاعات هوشمند به تجربیات گذشتهاش به عنوان یک پدر خانه — لزوماً با بسیاری از مصرفکنندگان ارتباط برقرار نکرد. به همین شکل، OpenAI نیز با واکنشهای متفاوتی به تبلیغ خود روبرو شد، که برخی گفته بودند نتوانسته است به خوبی نشان دهد که اپ ChatGPT چگونه قابل استفاده است و به جای آن بر هنر و تصویرسازی تمرکز کرده است. به هر حال، اطلاعات Appfigures نشان داد که هیچ حرکت قابل توجهی به طور مستقیم با تبلیغات OpenAI و گوگل ارتباط نداشت، اما این شرکتها همچنان تعداد زیادی دانلود دریافت میکنند.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.
- AI
- AI
- Apps
- Apps
- Perplexity