Merriam-Webster کلمه سال را "slop" نامگذاری کرده است

Merriam-Webster کلمه سال را

تاثیر هوش مصنوعی بر فیدهای رسانه های اجتماعی ما توسط یکی از فرهنگ لغت های برتر آمریکا بی توجه نبوده است. در میان هجوم محتوایی که در 12 ماه گذشته وب را فراگرفته است، Merriam-Webster یکشنبه اعلام کرد که کلمه سال آن برای سال 2025 "فریب" است.

Merriam-Webster کلمه سال را "slop" نامگذاری کرده است

Merriam-Webster names ‘slop’ the word of the year

تاثیر هوش مصنوعی بر فیدهای رسانه های اجتماعی ما توسط یکی از فرهنگ لغت های برتر آمریکا بی توجه نبوده است. در میان هجوم محتوایی که در 12 ماه گذشته وب را فراگرفته است، Merriam-Webster یکشنبه اعلام کرد که کلمه سال آن برای سال 2025 "فریب" است. فرهنگ لغت این اصطلاح را به عنوان "محتوای دیجیتالی با کیفیت پایین که معمولاً به مقدار کمی با استفاده از هوش مصنوعی تولید می شود" تعریف می کند. این فرهنگ لغت می نویسد: "مثل لجن، لجن و لجن، لجن صدای خیس چیزی را دارد که نمی خواهید لمس کنید. لجن به همه چیز نفوذ می کند" و اضافه می کند که در عصر اضطراب هوش مصنوعی، اصطلاحی است که برای برقراری ارتباط "لحنی کمتر ترسناک، بیشتر تمسخرآمیز" فناوری طراحی شده است. گرگ بارلو، رئیس مریام وبستر، به آسوشیتدپرس گفت: «این کلمه بسیار گویا است. "این بخشی از یک فناوری تحول‌آفرین، هوش مصنوعی است، و چیزی است که مردم آن را جذاب، آزاردهنده و کمی مضحک می‌دانند." قطعاً امسال کلمه "slop" در همه جا وجود داشته است، زیرا روزنامه نگاران و مفسران به دنبال توصیف روش هایی هستند که پلتفرم هایی مانند OpenAI's Sora و Google Gemini's Veo در حال تغییر اینترنت هستند. به لطف این نسل جدید تولیدکننده رسانه، اکنون کتاب‌ها، پادکست‌ها، آهنگ‌های پاپ، آگهی‌های تلویزیونی – حتی فیلم‌های کامل تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. یک مطالعه در ماه مه ادعا کرد که تقریباً 75٪ از کل محتوای جدید وب در ماه قبل شامل نوعی هوش مصنوعی بوده است. این ابزارهای جدید حتی منجر به چیزی شده اند که «اقتصاد شیب» نامیده می شود، که در آن می توان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای پول تبلیغات دوشید. منتقدان نگرانند که این روند جوامع دیجیتال را دوقطبی‌تر می‌کند و آن‌ها را به گروه‌هایی تقسیم می‌کند که می‌توانند از پس پرداخت محتوای باکیفیت‌تر برآیند و آن‌هایی که فقط می‌توانند یک رژیم غذایی دیجیتالی را بپردازند، که - همانطور که ممکن است تصور کنید - می‌تواند از نظر ارزش اطلاعاتی کاملاً سبک باشد. اما «شیب» همچنین برای توصیف تأثیر هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف که ارتباط چندانی با مصرف رسانه‌های سنتی ندارند، از جمله گزارش‌های امنیت سایبری، جلسات توجیهی حقوقی، و مقاله‌های دانشگاهی، از جمله موارد دیگر استفاده شده است. تأثیر آن، حداقل، گسترده است. در همین راستا، کلمات فناوری امسال برندگان بزرگی در دسته WOTY (کلمه سال) بوده اند. دیکشنری Macquarie قبلاً مریام-وبستر را شکست داده و اصطلاح سالانه "تغییر هوش مصنوعی" را به خود اختصاص داده است، در حالی که دیکشنری آکسفورد "ragebait" را انتخاب کرده است. دیکشنری کالینز با "کدگذاری vibe" عرضه شد.