X دامنه شکایت خود علیه تبلیغکنندگان «تحریم» را به لیست شرکتهایی مانند Lego، Nestlé و Pinterest گسترش داد.
X expands lawsuit over advertiser ‘boycott’ to include Lego, Nestlé, Pinterest, and others
شرکت X که قبلاً به عنوان توییتر شناخته میشد، اکنون در حال شکایت از تعدادی از تبلیغکنندگان است و این پرونده قانونی بر روی آنچه که مدیر عامل این شرکت، لیندا یاکارینو، آن را یک "تحریم غیرقانونی سیستماتیک" میداند، تمرکز دارد. این شکایت ابتدا در ماه اوت 2024 علیه فدراسیون جهانی تبلیغکنندگان و ابتکار امنیت برند آنها به نام «ائتلاف جهانی رسانههای مسئول» مطرح شد. به محض این که این شکایت مطرح شد، WFA برنامه GARM را متوقف کرد و اعلام کرد: "ادعاهای اخیر که متأسفانه هدف و فعالیتهای ما را به اشتباه تعبیر کردهاند، باعث حواسپرتی و کاهش قابل توجه منابع و مالی ما شدهاند."
در ادامه، گزارشها حاکی از آن است که مدیرعامل این سازمان به اعضای خود گفته است که با این شکایت مقابله خواهند کرد و "به طور کامل به رعایت قوانین رقابت در همه فعالیتهای خود پایبند هستند." شرکت X سپس تعدادی از تبلیغکنندگان، از جمله Twitch، را به عنوان متهمان به این شکایت اضافه کرد. حالا، به نقل از Business Insider، شکایت اصلاحشده به مراتب گسترش یافته و شامل برندهای بزرگی مانند نستله، آزمایشگاههای ابوت، کُلگیت، لگو، پینترست، تایسون فودز و شل میشود.
در این شکایت ادعا شده است که WFA "یک تحریم تبلیغاتی علیه توییتر از طریق GARM سازماندهی کرده است تا توییتر را مجبور کند به استانداردهای امنیت برند GARM پایبند باشد." این شکایت همچنین مدعی است که این تلاشها بهطرز موفقیتآمیزی به توییتر آسیب رسانده است، زیرا "حداقل" 18 تبلیغکننده مرتبط با GARM از خرید تبلیغات در توییتر بین نوامبر و دسامبر 2022 خودداری کردند و سایر تبلیغکنندگان نیز "بهطور قابل توجهی" هزینههای خود را کاهش دادند.
شکایت میگوید: "اکثریت درآمد تبلیغاتی X امروزه از کسبوکارهای کوچک و متوسطی تأمین میشود که اعضای GARM یا مشتریان آژانسهای تبلیغاتی عضو GARM نیستند." همچنین آمده است: "با کاهش تقاضا برای تبلیغات در X به خاطر تحریم، قیمتهایی که تبلیغکنندگان باقیمانده حاضر به پرداخت آن هستند نیز کاهش یافته است." در واقع، این شکایت ادعا میکند که قیمت تبلیغات در X "بهطور قابل توجهی پایینتر از قیمتهای اعلام شده توسط نزدیکترین رقبای X در بازار تبلیغات رسانههای اجتماعی است." لذا، "با امتناع از خرید تبلیغات از X، تبلیغکنندگان تحریمکننده این فرصت باارزش برای خرید موجودی تبلیغاتی با قیمت پایین را از دست میدهند، بر روی پلتفرمی با امنیت برند که از استانداردهای صنعت فراتر میرود."
این شکایت تنها جایی نیست که مدیران ارزیابی منفی از کسبوکار X ارائه دادهاند. مالک این شرکت، ایلان ماسک، بهطور گزارش شده به کارمندان گفته است که "رشد کاربران راکد است، درآمد کمی چشمگیر است و ما به دقت در حال شکاف بین درآمد و هزینهها هستیم." به نظر میرسد که این چالشها X را به سمت مخاطرات جدیتری سوق میدهد و این موضوع به ویژه برای کاربران و تبلیغکنندگان قابل توجه است. در وبسایت ما، iwl.ir، میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات اخیر در فضای رسانههای اجتماعی و تاثیر آن بر کسبوکارها پیدا کنید.
- Elon Musk
- linda yaccarino
- Social
- X