گزارش: اکثریت نوجوانان آمریکایی به بزرگترین فناوریها اعتماد ندارند
Report: Majority of US teens have lost trust in Big Tech
طبق گزارشی جدید از سازمان غیرانتفاعی Common Sense Media، نوجوانان آمریکایی نسبت به شرکتهای بزرگ فناوری کماعتماد شدهاند. این تحقیق که روز چهارشنبه منتشر شد، بیش از ۱۰۰۰ نوجوان را مورد بررسی قرار داد و نظرات آنها را درباره نگرانیهای خود در مورد شرکتهای بزرگ فناوری مانند گوگل، اپل، متا، تیکتاک و مایکروسافت بررسی کرد. نوجوانان در این نظرسنجی درباره اینکه آیا این شرکتها به سلامتی و ایمنی آنها اهمیت میدهند، تصمیمات اخلاقی اتخاذ میکنند و از اطلاعات خصوصی آنها محافظت میکنند، ابراز نگرانی کردند. در تمامی موارد، اکثریت نوجوانان گزارش دادند که اعتماد کمی به این شرکتها دارند.
نزدیک به نیمی از نوجوانان بیان کردهاند که به این شرکتها اعتماد کمی دارند که در تصمیمگیریهای مسئولانه درباره استفاده از هوش مصنوعی رفتار کنند. بیاعتمادی به این شرکتها در ایالات متحده سالها در حال گسترش است؛ از افشای دادههای کلان دولتی در سال ۲۰۱۳، رسوایی شرکت مشاورهای کمبریج آنالیتیکا، لیکهای فراس هافن، افشاگر فیسبوک در سال ۲۰۲۱ و جلسات متعدد کنگره که مقامات قانونی CEOهای بزرگ فناوری را مورد بازخواست قرار دادند، به دلیل مسائل مرتبط با ایمنی برنامهها و رقابتهای غیرمنصفانه.
این سال، رهبران فناوری به نوعی تلاش کردند تا با اهدای ۱ میلیون دلار به صندوق سرمایهگذاری رئیسجمهور، به مدیریت ترامپ وفاداری خود را نشان دهند، با این امید که محبوبیت و بستر مناسب برای فعالیتهایشان را در برابر نظارت و مقررات خریداری کنند، هرچند که این هزینه ممکن است به ضرر کاربران تمام شود. همچنین شایان ذکر است، رهبریهای فناوری که قبلاً به ترامپ انتقاد کرده بودند، به دلیل تغییر نظر خود، به بیاعتمادی در جامعه دامن زدهاند.
بر اساس این تحقیق، ۶۴٪ از نوجوانان آمریکایی به شرکتهای بزرگ فناوری اعتماد ندارند که به سلامت روانی آنها اهمیت دهند. همچنین ۶۲٪ معتقدند که این شرکتها در صورت آسیب به سودشان، امنیت آنها را حفظ نخواهند کرد. بیش از نیمی از نوجوانان نیز (۵۳٪) احساس میکنند که شرکتهای بزرگ فناوری تصمیمات طراحی اخلاقی و مسئولانهای نمیگیرند. به علاوه، ۵۲٪ از نوجوانان به ایمنی اطلاعات شخصی خود در این شرکتها اطمینان ندارند. اگرچه نوجوانان ممکن است اخبار فناوری را به اندازه بزرگسالان دنبال نکنند، اما این تغییر احساسات به آنها نیز تأثیر گذاشته است.
این تحقیق همچنین بر روی تأثیر هوش مصنوعی بر محیط رسانهای تأکید دارد. بهعنوان مثال، ۴۱٪ از نوجوانان گزارش دادهاند که تحت تأثیر تصاویر جعلی آنلاین قرار گرفتهاند. در نهایت، ۷۴٪ از نوجوانان به این نکته اشاره کردند که برای مدیریت هوش مصنوعی نیاز به حفاظت از حریم خصوصی و شفافیت وجود دارد. بنابراین، با توجه به نتایج این تحقیق، بهنظر میرسد که نوجوانان به شدت نگران مسائل مرتبط با هوش مصنوعی و امنیت اطلاعاتشان هستند و این موضوع باعث ایجاد بیاعتمادی به فناوریهای جدید شده است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.
- AI
- AI
- artificial intelligence
- big tech
- genAI
- study
- Teens
- us teens