کرافتون با صندوق جدید 670 میلیون دلاری شرط بندی هند را افزایش داد
Krafton hikes India bet with new $670M fund
Krafton، شرکت بازی سازی کره جنوبی که پشت عناوین موفقی مانند PUBG و Battlegrounds Mobile India (BGMI) قرار دارد، در حال راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری رو به رشد با تمرکز بر هند است و فشار خود را به بزرگترین پایگاه کاربران اینترنت جهان افزایش می دهد. این وسیله سرمایهگذاری که صندوق رشد Unicorn نامیده میشود، با همکاری Krafton و شرکت اینترنتی ناوور کره جنوبی و سرمایهگذار Mirae Asset است. کرافتون به TechCrunch تأیید کرد که هدف آن استقرار 60 میلیارد روپیه (حدود 669.3 میلیون دلار) در طول چهار سال است. انتظار میرود این صندوق که توسط Mirae Asset Venture India مدیریت میشود، در ژانویه تاسیس شود و با اندازه اولیه بیش از 30 میلیارد روپیه (حدود 334.6 میلیون دلار) شروع به فعالیت کند. کرافتن در اولین بسته شدن 12.3 میلیارد روپیه (تقریباً 137.2 میلیون دلار) کمک خواهد کرد. سخنگوی Krafton به TechCrunch گفت که انتظار میرود تعهد سرمایه ناور به طور کلی با سرمایهگذاری 137 میلیون دلاری Krafton قابل مقایسه باشد. این صندوق با آستانه های تخصیص سخت کشوری کار نخواهد کرد و انتظار می رود اندازه های معمول سرمایه گذاری بین 10 تا 30 میلیون دلار باشد. کرافتون گفت که سرمایه گذاری از طریق صندوق جدید در درجه اول به عنوان موقعیت های مالی به جای شرط بندی های استراتژیک تلقی می شود، اگرچه سطح تعامل با شرکت های سبد سهام می تواند بسته به فرصت و پتانسیل بلندمدت هر کسب و کار متفاوت باشد. تا به امروز، Krafton بیش از 200 میلیون دلار در هند سرمایه گذاری کرده است و از شرکت ها در زمینه های بازی، محتوا و فین تک حمایت می کند. سرمایهگذاریهای اخیر شامل فینتک Cashfree و صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر IMM Investment، در کنار شرطبندیهای قبلی روی پلتفرمهای بازی و محتوا مانند Nodwin Gaming، Loco، Pratilipi و Kuku FM است. این شرکت همچنین در سال 2023 یک دستگاه جوجه کشی بازی در هند راه اندازی کرد و اوایل سال جاری سهام کنترلی استودیوی بازی سازی هندی Nautilus Mobile را به قیمت 14 میلیون دلار به دست آورد. گسترش کرافتون در هند بدون شکست نبوده است. دهلی نو BGMI، عنوان پرچمدار محلی این شرکت را در سال 2022 ممنوع کرد، قبل از اینکه در سال 2023 پس از تایید آزمایشی سه ماهه اجازه بازگشت به آن را داد. کرافتون متعاقباً تعهد سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در این کشور را اعلام کرد. BGMI که بیش از 240 میلیون بار دانلود شده است، در سال 2021 به عنوان نسخه اصلاح شده و بومی سازی شده PUBG Mobile، عنوان محبوب دیگری که در اواسط سال 2020 توسط دولت هند به دلیل نگرانی های امنیت ملی ممنوع شد، راه اندازی شد. از آن زمان، Krafton یک سری تغییرات عملیاتی در کشور ایجاد کرده است - از جمله قطع روابط با Tencent به عنوان ناشر آن و انتقال سرورهای هندی خود به ابر Azure مایکروسافت - برای رفع نگرانی های نظارتی. با صندوق جدید، Krafton به دنبال گسترش استراتژی هند خود فراتر از بازی است و سرمایه را به مجموعه گستردهتری از استارتآپهای فناوری هدایت میکند، زیرا به دنبال ایجاد حضور طولانیمدت در یکی از سریعترین بازارهای دیجیتال آسیایی است.
- Asia
- BGMI
- Gaming
- India
- Krafton
- Krafton India
- Mirae Asset
- Naver
- Startups
- Venture


