طراحی مجدد فیس بوک بر دوستان، عکس ها، بازار و موارد دیگر تمرکز دارد

طراحی مجدد فیس بوک بر دوستان، عکس ها، بازار و موارد دیگر تمرکز دارد

آیا متاورس خارج شده و فیسبوک دوباره وارد شده است؟ این یکی از راه‌هایی است که می‌توان به اطلاعیه روز سه‌شنبه از سوی شرکتی که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد نگاه کرد: متا برنامه پرچم‌دار خود را با تعدادی از ویژگی‌های متمرکز بر برقراری ارتباط با دوستان، همراه با تغییرات طراحی، از جمله تمرکز مجدد بر آنچه که هنوز کار می‌کند، مانند بازار محبوب فیس‌بوک خود، اصلاح می‌کند.

طراحی مجدد فیس بوک بر دوستان، عکس ها، بازار و موارد دیگر تمرکز دارد

Facebook redesign focuses on friends, photos, Marketplace, and more

طراحی مجدد فیس بوک بر دوستان، عکس ها، بازار و موارد دیگر تمرکز دارد - Facebook redesign focuses on friends, photos, Marketplace, and more

آیا متاورس خارج شده و فیسبوک دوباره وارد شده است؟ این یکی از راه‌هایی است که می‌توان به اطلاعیه روز سه‌شنبه از سوی شرکتی که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد نگاه کرد: متا در حال اصلاح برنامه پرچم‌دار خود با تعدادی از ویژگی‌های متمرکز بر اتصال دوستان، همراه با تغییرات طراحی، از جمله تمرکز مجدد بر آنچه که هنوز هم کار می‌کند، مانند بازار محبوب فیس‌بوک خود، این تغییرات چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر در نظر گرفتن کاهش‌های قابل‌توجه در تلاش‌های متا در شرکت متا رخ می‌دهد، که، قبل از رونق دنیای مجازی بعدی، این تغییرات را در نظر دارد. شرط بندی در شبکه های اجتماعی در همین حال، فیس بوک هنوز به میلیاردها می رسد، حتی اگر رشد آن در بازارهای کلیدی مانند ایالات متحده ثابت بماند، با بالا رفتن سن جمعیت فیس بوک، این اپلیکیشن همچنان در بین توسعه دهندگان و Gen Xers به شدت مورد استفاده قرار می گیرد و این باعث شد متا تلاش کند تا جایگاهی در میان جمعیت جوان تر پیدا کند. بازار آنلاین این شرکت توسط بیش از نیمی از کاربران Gen Z در ایالات متحده استفاده می شود، طبق گزارش eMarketer در سال 2025 در مورد کاربران رسانه های اجتماعی در ماه گذشته، متا این روند را تایید کرد و اشاره کرد که Marketplace توسط یک نفر از چهار کاربر جوان فعال روزانه فیس بوک در ایالات متحده و کانادا استفاده می شود، علیرغم جذب کاربران، با این حال، منوی این مارکت در نمایه فیس بوک همچنان ادامه دارد. به‌روزرسانی جدید که به زودی منتشر می‌شود، Marketplace را در کنار سایر ویژگی‌های اجتماعی و متمرکز بر سازندگان مانند رویداد Reels و Friends Techcrunch به نوار ناوبری پایین برنامه اضافه می‌کند.



به فهرست انتظار Disrupt 2026 بپیوندید
خود را به لیست انتظار Disrupt 2026 اضافه کنید تا در زمان سقوط بلیت های Early Bird در صف اول باشیدخرابی‌های گذشته Google Cloud، Netflix، Microsoft، Box، Phia، a16z، ElevenLabs، Wayve، Hugging Face، Elad Gil، و Vinod Khosla را به صحنه آورده است - بخشی از 250 رهبر صنعت که 200 جلسه را هدایت می‌کنند تا به رشد شما کمک کند و مزیت شما را در صدها استارت‌آپ پلاس افزایش دهد.


به فهرست انتظار Disrupt 2026 بپیوندید
خود را به لیست انتظار Disrupt 2026 اضافه کنید تا در هنگام سقوط بلیت های Early Bird در صف اول باشید. خرابی های گذشته Google Cloud، Netflix، Microsoft، Box، Phia، a16z، ElevenLabs، Wayve، Hugging Face، Elad Gil، و Vinod Khosla را به مراحل مختلف رسانده است – بخشی از پیشرفت شما در صنعت 20 جلسه 2 را به پیش می برد. edge Plus، با صدها استارتاپ نوآور در هر بخش آشنا شوید



سانفرانسیسکو
|
13 تا 15 اکتبر 2026





شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد که حلقه‌ها و پیام‌های مستقیم محبوب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام بوده‌اند، به همین دلیل است که آزمایش طراحی مجددی را آغاز کرد که متمرکز بر افرادی بود که در تجربه تلفن همراه بودند. اکنون فیس‌بوک از نظر جدیدتر کردن دوستان به عنوان بخشی از تجربه با رفتار مشابهی روبرو می‌شود. اینستاگرام این عکس‌ها در یک شبکه استاندارد مرتب می‌شوند و کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی آن‌ها عکس‌ها را به صورت تمام صفحه ببینند. تنظیمات مخاطبین و ارسال متقابل اکنون به‌طور برجسته‌تر نشان داده می‌شوند و همچنین اظهار نظر در فید، گروه‌ها و حلقه‌ها مجموعه‌ای از ترفندها را دریافت می‌کند.پاسخ‌ها ساده‌تر می‌شوند، نشان‌ها بیشتر قابل مشاهده خواهند بود و کاربران ابزارهای پین‌گذاری جدید دریافت می‌کنند. Meta می‌گوید این کار باعث می‌شود مکالمه‌ها را راحت‌تر دنبال کنید، و کنترل‌های گسترده‌تر به سازندگان و مدیران اجازه می‌دهد راحت‌تر مکالمه‌ها را نظارت کنند. تغییر نهایی باعث می‌شود فیس‌بوک دوباره شهرت خود را به‌عنوان مکانی برای برقراری ارتباط با دوستان به دست آورد. این چیزی است که زمانی به آن معروف بود، قبل از اولویت دادن به انواع دیگر محتوا مانند اخبار و ویدیوهای سازنده، و تلاش برای کپی کردن یا به دست آوردن هر برنامه اجتماعی نیمه‌موفق. مکان‌های مورد علاقه سفر و موارد دیگر اینها چیزهایی هستند که مردم قبل از اینکه متوجه شوند فیس‌بوک از داده‌های آن‌ها فقط برای هدف‌یابی بهتر تبلیغات استفاده می‌کرد آزادانه‌تر به اشتراک می‌گذاشتند. این شرکت در حال حاضر از نظر عملکردهای جدید به کاربران آسیب می‌زند - اگر به اشتراک بگذارید که از چیزی مانند پختن نان خود لذت می‌برید یا برای سفر به شهر خاصی برنامه‌ریزی می‌کنید، به عنوان مثال، شما را با دوستانی مرتبط می‌کند که می‌توانند عادت طولانی به اشتراک بگذارند. با فشار دادن هر به‌روزرسانی نمایه در فید خود، مثلاً اگر عکس نمایه یا عکس پس‌زمینه خود را تغییر دهید - ویژگی که بسیاری از کاربران فیس‌بوک آن را آزاردهنده و حتی شرم‌آور می‌دانند، با این اصلاح، کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این به‌روزرسانی‌ها در فید خود به اشتراک گذاشته می‌شوند، تصمیمی که می‌تواند پذیرش را افزایش دهد.این شرکت می‌گوید ویژگی‌های جدید در هفته‌های آینده در سطح جهانی عرضه می‌شوند برخی از تغییرات فقط برای موبایل هستند، از جمله به‌روزرسانی‌های ناوبری، جستجو، و نظرات جدید، دوبار ضربه زدن برای لایک کردن، و همچنین طراحی مجدد Feed and Stories composer.