این افراد 21 ساله که ترک تحصیل کردند، 2 میلیون دلار برای ساخت Givefront، یک فناوری فینتک برای سازمانهای غیرانتفاعی جمعآوری کردند.
These 21-year-old dropouts raised $2M to build Givefront, a fintech for nonprofits
دهه گذشته مملو از نمونههایی از فینتکها است که نحوه مدیریت پول را در کسبوکارهای آمریکایی تغییر شکل دادهاند. کارتهای شرکتی سادهشده برکس، کنترل هزینههای خودکار رامپ کنترلهای خرج خودکار مرکوری، بانکداری استارتآپ را بازسازی کرد، اما این موج نوآوری مالی تا حد زیادی یک بخش عمده از اقتصاد را نادیده گرفت: Givefront، یک استارتآپ قدیمی با پشتوانه YC که توسط متصدیان سال تاسیس شد. آیدان سانبری از دانشگاه کالیفرنیا برکلی، قصد دارد شرایط را تغییر دهد. این شرکت در حال ایجاد یک پلت فرم مالی است که به طور خاص برای سازمانهای غیرانتفاعی طراحی شده است، از جمله بانکهای مواد غذایی، نجات حیوانات، سازمانهای غیردولتی، کلیساها، و انجمنهای صاحب خانه. و زیرساخت گزارشدهی – متناسب با واقعیتهای غیرانتفاعی – میتواند دستاوردهای بازده قابلتوجهی را در سراسر این بخش باز کند. پیش از شروع Givefront، Tengtrakool با یک استارتآپ تجمیع وامهای خرد در نیجریه آزمایش کرد. او بعداً در حالی که در دانشگاه هاروارد در رشته علوم کامپیوتر و آمار تحصیل میکرد، در چند موسسه غیرانتفاعی کار کرد، از جمله مدیریت چند سازمان. تجارب شکاف واضحی را نشان داد که سازمانهای غیرانتفاعی با آن مواجه هستند. آنها الزامات نظارتی و گزارشدهی سختگیرانهای دارند، اما فاقد ابزارهایی هستند که کسبوکارهای مدرن آن را بدیهی میدانند: «من همیشه به سیستمهای مالی علاقهمند بودهام و این کار به طور طبیعی با آن مطابقت دارد. وضعیت ابزارهایی که آنها به آنها تکیه می کردند کاملاً با آنچه در دنیای استارتاپ مدرن تلقی می شود هماهنگ نبودTengtrakool در ابتدا اولین نسخه Givefront را برای حل این مشکلات در داخل ساخت. چیزی که به عنوان ابزارسازی برای سازمانهایی که با آنها کار میکرد شروع شد، به زودی به سازمانهای غیرانتفاعی محلی در سراسر کشور گسترش یافت. با این حال، به سرعت متوجه شد که متقاعد کردن سازمانهای غیرانتفاعی برای جایگزینی حسابداران یا روابط بانکی اصلی، نیازمند یک فرآیند فروش آهسته و دردناک است، بهکارگیری محوری برای کارتها و مدیریت هزینهها. سازمانهای غیرانتفاعی تحت محدودیتهایی عمل میکنند که اکثر کسبوکارها هرگز با آن مواجه نیستند. کمکهای بلاعوض محدود و نامحدود را مدیریت میکنند، هزینهها را به اهداکنندگان و بنیادها گزارش میدهند، هزینههای داوطلبانه را پیگیری میکنند، و موارد افشای فرم 990 IRS را ثبت میکنند. کنترلها، گردشهای کاری تأیید مدرن و ادغام یکپارچه با ابزارهایی که غیرانتفاعیها به طور فزایندهای به آنها وابسته هستند، به جای جایگزینی کامل این سیستمها، Givefront خود را به عنوان یک لایه عمودی قرار میدهد که در بالای آنها قرار میگیرد. Tengtrakool گفت که عمیقاً به نحوه عملکرد این بخش از اقتصاد اختصاص دارد«جریانهای کاری و ادغامهای ما در مقایسه با ابزارهای سنتی مدیریت هزینه یا شرکتها ۱۰ برابر بهبود یافته است» Givefront از تبادل کارت و اشتراکهای مرتبط با ویژگی پرداخت صورتحساب خود درآمد ایجاد میکند. سازمانها و بیش از 200 درصد رشد ماهانه در درآمد و حجم کل پرداخت را گزارش میدهند. این شرکت انتظار دارد تا پایان سال به حدود 1000 سازمان غیرانتفاعی خدمت کند، با هدف بلندمدت رسیدن به 5000 سازمان تا اواسط سال آینده Tengtrakool میگوید جوانان تیم، که همچنین شامل یک موتور غیرانتفاعی 17 ساله نیز میشود، دارای مزیتی است. رهبران سن تیم را شاداب میدانند، در حالی که دیگران در اعتماد به زیرساختهای مالی به چنین گروه جوانی تردید دارند، کلیساها و سازمانهای مذهبی قویترین پذیرش را انجام دادهاند، او میگوید بسیاری به جای کارکنان مالی تمام وقت به خزانهداران داوطلب متکی هستند و اتوماسیون Givefront بار عملیاتی آنها را بهطور چشمگیری کاهش میدهد. صندوق فونیکس و فرشتگان، از جمله مدیران اجرایی Chariot و Wealthfront سرمایهگذاری اولیه به شرکت کمک میکند توزیع را مقیاسبندی کند، تیمش را رشد دهد، و کارتها و پیشنهادات پرداخت قبوض را گسترش دهد.
- Fintech
- Fintech
- givefront
- nonprofit
- Script Capital
- Y Combinator


