استارتاپ بیمه سلامت آلن با سرعتی چشمگیر در حال رشد است

استارتاپ بیمه سلامت آلن با سرعتی چشمگیر در حال رشد است

با ۷۰۰,۰۰۰ مشتری، آلن می‌تواند به‌عنوان یک شرکت بالغ در نظر گرفته شود. اما این شرکت بیمه سلامت که قصد دارد به یک همراه دیجیتال برای سلامتی شما تبدیل شود، هنوز مانند یک استارتاپ در حال رشد است.

استارتاپ بیمه سلامت آلان با سرعت بالایی در حال رشد است

Health insurance startup Alan keeps growing at a rapid pace

با ۷۰۰,۰۰۰ مشتری، می‌توان گفت آلان به عنوان یک شرکت بالغ شناخته می‌شود. با این حال، این شرکت بیمه سلامت که هدفش تبدیل شدن به یک همتای دیجیتال برای ارتقای سلامت افراد است، هنوز هم مانند یک استارتاپ در حال رشد است. روز چهارشنبه، این شرکت برخی از معیارهای مالی خود را منتشر کرد که در میان آن‌ها، بالاترین درآمد خود با عددی قابل توجه، خودنمایی می‌کند. در سال ۲۰۲۴، آلان درآمدی معادل ۵۰۵ میلیون یورو (حدود ۵۲۵ میلیون دلار بر اساس نرخ ارز امروز) به‌دست آورد. با این وجود، مقایسه آلان با یک استارتاپ فناوری معمولی ممکن است دشوار باشد، چرا که این استارتاپ یک شرکت بیمه‌ای است.
محصول بیمه سلامت آلان، مکمل سیستم بهداشت ملی در کشورهای فرانسه، اسپانیا، بلژیک و به زودی کانادا است. جان-چارلز سامولیان-وروه، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی آلان در کنفرانس خبری گفت: «مدل همان است: ما به یک نسبت تعهدات به حق بیمه‌ای پایدار (breakeven) هدف‌گذاری کرده‌ایم و هزینه عضویت ما بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است.» به عبارت دیگر، اکثریت قریب به اتفاق درآمد آلان به عنوان حق بیمه بیمه‌ای شناخته می‌شود، در حالی که آلان ۱۲ تا ۱۴ درصد از این مبلغ را برای خدمات اضافی و هزینه‌های مدیریتی خود برداشت می‌کند.
اگر بخواهید آلان را با یک شرکت نرم‌افزار به عنوان خدمات (SaaS) مقایسه کنید، یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که آلان به عنوان یک استارتاپ با درآمد سالانه مکرر بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون یورو (معادل ۶۲ تا ۷۳ میلیون دلار) قرار می‌گیرد. علی‌رغم اینکه این استارتاپ با ارزشی معادل ۴.۵ میلیارد دلار هنوز در حال زیان‌دهی است، در سال ۲۰۲۴، آلان یک زیان خالص معادل ۵۴ میلیون یورو ثبت کرد که نسبت به زیان ۵۹ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است (به ترتیب ۵۶ و ۶۱ میلیون دلار). میهائیلا آلبو، مدیر مالی آلان بیان کرد: «ما هدفی که سال گذشته اعلام کردیم برای دستیابی به سودآوری تا سال ۲۰۲۶ را تایید می‌کنیم.»
هرچند که این شرکت هنوز به سوددهی نرسیده است، خبر مثبت این است که استراتژی توزیع آلان به خوبی پیشرفت می‌کند. تیم آلان تنها ۸ درصد در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و تیم فروش تقریباً پایدار مانده است. در فرانسه، این شرکت برای کارمندان دولت قراردادهایی را برنده شده و در بلژیک، قرارداد همکاری استراتژیکی با بلفیوس، دومین بانک و شرکت بیمه بزرگ کشور امضا کرده است. بلفیوس اکنون به عنوان یک سرمایه‌گذار در آلان بوده و قرار است محصولات آلان را به مشتریان خود ارائه دهد. ادامه این روند می‌تواند نقشی مهم در توسعه آلان ایفا کند و به رشد و گسترش آن در فضای بیمه دیجیتال کمک نماید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما یعنی iwl.ir مراجعه کنید.

اختلال در بازار بیمه سلامت با هوش مصنوعی

Disrupting the health insurance market with AI

اختلال در بازار بیمه سلامت با نیروی هوش مصنوعی
در کنفرانس مطبوعاتی سال گذشته، هوش مصنوعی بسیار مورد توجه قرار گرفت. لودویک باپل، مدیر ارشد درآمد شرکت آلان، اعلام کرد که تیم فروش با استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند فروش توانسته است نتایج خود را حدود 50٪ افزایش دهد. ساموئلیان-وروه افزود: «از نظر عملیاتی، قادر به کاهش هزینه‌های خدمات مشتری بوده‌ایم. در زمینه تولید محصولات، تولید کد و نحوه انجام تست‌های واحد را تسریع کرده‌ایم. در حوزه بازاریابی، واقعاً شگفت‌انگیز است که تا چه حد در تولید دارایی‌ها و ویدیوها سرعت گرفته‌ایم، به‌گونه‌ای که هم هزینه‌ها کاهش یافته و هم کیفیت و عملکرد به طرز چشمگیری افزایش یافته است.»
برنامه آلان برای سال 2025 این است که درآمد کل خود را نسبت به سال 2024، 40٪ دیگر رشد دهد. انتظار می‌رود این شرکت تا اوایل سال 2026 به یک میلیون مشتری نهایی دست یابد. همچنین، در زمینه خودکارسازی، 40٪ از درخواست‌های پشتیبانی مشتری باید تا پایان سال بدون هیچگونه دخالت دستی پردازش شوند.
این شرکت همچنین از فرصت کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه برای اعلام پیشنهادهای بیمه سلامت خود برای بازنشستگان در فرانسه استفاده کرد. به گفته این شرکت، هر ساله 750,000 بازنشسته جدید در فرانسه وجود دارد. این موضوع قطعاً به رشد شرکت کمک خواهد کرد. در نهایت، به نظر می‌رسد هوش مصنوعی می‌تواند تحولی اساسی در بهبود فرآیندها و کاهش هزینه‌های عملیاتی در این صنعت ایجاد کند.