استارتاپ بیمه سلامت آلان با سرعت بالایی در حال رشد است
Health insurance startup Alan keeps growing at a rapid pace
با ۷۰۰,۰۰۰ مشتری، میتوان گفت آلان به عنوان یک شرکت بالغ شناخته میشود. با این حال، این شرکت بیمه سلامت که هدفش تبدیل شدن به یک همتای دیجیتال برای ارتقای سلامت افراد است، هنوز هم مانند یک استارتاپ در حال رشد است. روز چهارشنبه، این شرکت برخی از معیارهای مالی خود را منتشر کرد که در میان آنها، بالاترین درآمد خود با عددی قابل توجه، خودنمایی میکند. در سال ۲۰۲۴، آلان درآمدی معادل ۵۰۵ میلیون یورو (حدود ۵۲۵ میلیون دلار بر اساس نرخ ارز امروز) بهدست آورد. با این وجود، مقایسه آلان با یک استارتاپ فناوری معمولی ممکن است دشوار باشد، چرا که این استارتاپ یک شرکت بیمهای است.
محصول بیمه سلامت آلان، مکمل سیستم بهداشت ملی در کشورهای فرانسه، اسپانیا، بلژیک و به زودی کانادا است. جان-چارلز سامولیان-وروه، همبنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی آلان در کنفرانس خبری گفت: «مدل همان است: ما به یک نسبت تعهدات به حق بیمهای پایدار (breakeven) هدفگذاری کردهایم و هزینه عضویت ما بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است.» به عبارت دیگر، اکثریت قریب به اتفاق درآمد آلان به عنوان حق بیمه بیمهای شناخته میشود، در حالی که آلان ۱۲ تا ۱۴ درصد از این مبلغ را برای خدمات اضافی و هزینههای مدیریتی خود برداشت میکند.
اگر بخواهید آلان را با یک شرکت نرمافزار به عنوان خدمات (SaaS) مقایسه کنید، یک محاسبه ساده نشان میدهد که آلان به عنوان یک استارتاپ با درآمد سالانه مکرر بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون یورو (معادل ۶۲ تا ۷۳ میلیون دلار) قرار میگیرد. علیرغم اینکه این استارتاپ با ارزشی معادل ۴.۵ میلیارد دلار هنوز در حال زیاندهی است، در سال ۲۰۲۴، آلان یک زیان خالص معادل ۵۴ میلیون یورو ثبت کرد که نسبت به زیان ۵۹ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است (به ترتیب ۵۶ و ۶۱ میلیون دلار). میهائیلا آلبو، مدیر مالی آلان بیان کرد: «ما هدفی که سال گذشته اعلام کردیم برای دستیابی به سودآوری تا سال ۲۰۲۶ را تایید میکنیم.»
هرچند که این شرکت هنوز به سوددهی نرسیده است، خبر مثبت این است که استراتژی توزیع آلان به خوبی پیشرفت میکند. تیم آلان تنها ۸ درصد در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و تیم فروش تقریباً پایدار مانده است. در فرانسه، این شرکت برای کارمندان دولت قراردادهایی را برنده شده و در بلژیک، قرارداد همکاری استراتژیکی با بلفیوس، دومین بانک و شرکت بیمه بزرگ کشور امضا کرده است. بلفیوس اکنون به عنوان یک سرمایهگذار در آلان بوده و قرار است محصولات آلان را به مشتریان خود ارائه دهد. ادامه این روند میتواند نقشی مهم در توسعه آلان ایفا کند و به رشد و گسترش آن در فضای بیمه دیجیتال کمک نماید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ما یعنی iwl.ir مراجعه کنید.