تندر به استفاده از هوش مصنوعی در تطابق کاربران خواهد پرداخت تا با کاهش کاربران خود مقابله کند.

تندر به استفاده از هوش مصنوعی در تطابق کاربران خواهد پرداخت تا با کاهش کاربران خود مقابله کند.

تیندر قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، کاهش کاربران فعال خود را متوقف کند. در سه‌ماه آینده، این اپلیکیشن محبوب با ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای جستجو و انطباق آماده می‌شود تا به مجردهای خسته، گزینه‌های بهتری غیر از "سوایپ" ارائه دهد.

تیندر برای مقابله با کاهش کاربران، از سیستم تطابق مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

Tinder will try AI-powered matching as the dating app continues to lose users

تیندر قصد دارد بحران کنونی کاهش تعداد کاربران فعال خود را با استفاده از هوش مصنوعی برطرف کند. در فصل آینده، این برنامه دوستیابی که تحت مالکیت Match قرار دارد، ویژگی‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کشف و تطابق معرفی خواهد کرد. این افزودنی به منظور ارائه‌ی گزینه‌ای جایگزین برای کاربران خسته از روش "سوایپ" طراحی شده است؛ روشی که روزگاری تعیین‌کننده روند این اپلیکیشن دوستیابی و تأثیرگذار بر کل صنعت به شمار می‌رفت. در گزارش درآمدی فصل چهارم، شرکت اعلام کرد که توصیه‌های منتخب شده توسط هوش مصنوعی، نسبت به گذشته، "الگوهای شخصی‌سازی شده و جذاب‌تری از تطابق‌های کاری" را ارائه خواهد داد.
گری سویدلر، مدیر مالی Match Group، در تماس با سرمایه‌گذاران به آن‌ها گفت که ویژگی تطابق هوش مصنوعی به کاربران "چیزی غیر از سوایپ" ارائه می‌دهد تا بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. با این حال، او تأکید کرد که تطابق هوش مصنوعی باید در کنار سوایپ به کار گرفته شود و نه به عنوان یک جایگزین. او ادامه داد: "ما می‌خواهیم تعداد قابل توجهی از افراد با این ویژگی درگیر شوند و آن را امتحان کنند ... همچنین می‌خواهیم که کیفیت تطابق‌ها بهبود یابد." همچنین در این تماس، ویژگی دیگری به نام 'AI Photo Finder' معرفی شد که به کاربران کمک می‌کند بهترین عکس‌های پروفایل را برای صفحات دوستیابی خود انتخاب کنند.
افزودنی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمانی چالش‌زا برای تیندر و صنعت اپلیکیشن‌های دوستیابی به بازار عرضه می‌شود. با گذشت زمان، جوانان از دوستیابی آنلاین خسته شده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این روش دیگر احساس زنده بودن و هیجان را به آن‌ها نمی‌دهد و بیشتر به نظر می‌رسد که به یک کارِ منفور تبدیل شده است. در میان نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی، رفتار ناپسند برخی از کاربران و درک این واقعیت که این اپ‌ها در حقیقت انتخاب‌های محدودی را ارائه می‌دهند، باعث شده تا بسیاری از کاربران، تیندر و سایر اپلیکیشن‌ها را ترک کنند.
در تماس مذکور، شرکت اذعان کرد که رشد کاربران جهانی تیندر همچنان در حال کاهش است. در اکتبر، تعداد کاربران فعال ماهانه این اپ 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این رقم در دو ماه بعدی تنها به 9 درصد کاهش رسید. این اپ همچنین در ژانویه شاهد کاهشی تقریباً 8 درصدی در تعداد کاربران بوده که مقامات سعی کردند به عنوان یک نشانه مثبت به آن نگاه کنند. به علاوه، درآمد مستقیم تیندر نیز از پیش‌بینی‌های داخلی شرکت پایین‌تر آمده و به 476 میلیون دلار رسید که کمتر از پیش‌بینی 480 تا 485 میلیون دلاری بود.
سویدلر درباره این ویژگی‌های جدید از جمله متدهای کشف و تطابق هوش مصنوعی گفت: "دوست دارم ببینم که دوباره به رشد برمی‌گردیم، اما فکر می‌کنم باید گام‌های اولیه را برداریم. باید این ابتکارات محصول را عرضه کنیم و ببینیم که چگونه بر روندهای کاربر تأثیر می‌گذارند." شرکت همچنین قصد دارد قابلیت "دوستان مشترک" را به شکل گسترده‌تری در دسترس قرار دهد. در راستای تلاش این شرکت برای تصحیح مسیر، Match Group، اسپنسر راسکوف، هم‌بنیان‌گذار گروه زیلُو، را به عنوان مدیرعامل جدید خود منصوب کرد.
راسکوف با اشتیاق درباره پتانسیل دوستیابی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت کرد و گفت که معتقد است "این انفجار کامبری از هوش مصنوعی به Match Group این امکان را می‌دهد که همان نوع تغییرات تجاری را تجربه کند که گذار از دسکتاپ به موبایل برای دسته‌بندی ما و دیگر دسته‌ها ایجاد کرد، درست 10 سال پیش که موبایل از دسکتاپ پیشی گرفت." این یک شرط‌بندی بزرگ است. او به دیگر اپلیکیشن‌های مصرفی موبایل مانند تیک‌تاک، اینستاگرام و اسنپ‌چت که از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه تعامل و نگهداری بهره‌بارده‌اند، اشاره کرد و افزود: "من همین پتانسیل را برای خودمان هم می‌بینم."
در حالی که مقامات Match ممکن است خوش‌بین باشند، به روشنی مشخص است که بازار اپلیکیشن‌های دوستیابی در آستانه تغییر است. فراتر از کاهش‌های تیندر، این شرکت در فصل چهارم نتوانست به پیش‌بینی‌های خود دست یابد و با درآمد 82 سنت به ازای هر سهم مواجه شد که از انتظارات تحلیلگران به میزان 84 سنت کمتر بود. در حالی که این شرکت درآمد 860 میلیون دلاری را در این فصل به ثبت رساند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بود، اما این مقدار نیز نمایانگر کاهشی 0.7 درصدی نسبت به سال گذشته بود. در پیش‌بینی‌های Q1 2025، این شرکت اعلام کرد که درآمدی بین 820 میلیون تا 830 میلیون دلار پیش‌بینی کرده است که 3 تا 5 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود، به دلیل روند منفی کاربران فعال تیندر. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما 'iwl.ir' مراجعه کنید.