مقامات ایمنی آمریکا تحقیقات درباره فناوری رانندگی بدون دست فورد را گسترش دادند

مقامات ایمنی آمریکا تحقیقات درباره فناوری رانندگی بدون دست فورد را گسترش دادند

مقام ایمنی فدرال آمریکا، تحقیق خود را درباره سیستم کمک رانندگی بدون دست فورد به نام BlueCruise ارتقا داده است؛ گامی ضروری قبل از صدور فراخوان.

مقامات ایمنی آمریکا تحقیقات درباره فناوری رانندگی بدون دستFord را گسترش دادند

US safety regulators expand Ford hands-free driving tech investigation

یک نهاد فدرال ایمنی در ایالات متحده به بررسی سیستم پیشرفته کمک راننده بدون دست Ford به نام BlueCruise پرداخته است و این بررسی به‌روزرسانی شده است. این اقدام یک گام ضروری قبل از صدور فراخوان‌های احتمالی به شمار می‌رود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) تحقیقاتی را درباره BlueCruise فورد از آوریل سال گذشته آغاز کرد، پس از اینکه این سازمان تأیید کرد که این سیستم در خودروهای Ford Mustang Mach E که در دو تصادف fatal نقش داشتند، فعال بوده است. در هر دو مورد، خودروهای Mustang Mach E به وسایل نقلیه ایستاده برخورد کردند.
این هفته، NHTSA اعلام کرد که تحقیق خود را به یک تحلیل مهندسی ارتقا داده است. این به این معنی است که این سازمان به بررسی دقیق‌تری از BlueCruise و محدودیت‌های بالقوه آن خواهد پرداخت که شامل ارزیابی‌های وسیله نقلیه، بررسی اطلاعات فنی بیشتر و انجام تحلیل‌های اضافی از تصادفات و گزارش‌های غیرتصادفی مرتبط است. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی نهاد مربوطه، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۲۹,۲۲۲ خودرو Ford Mustang Mach E به سیستم BlueCruise مجهز هستند.
یک سخنگوی Ford به TechCrunch گفت که این خودروساز در حال همکاری با NHTSA برای حمایت از تحقیقات آن‌ها است. سازمان یاد شده اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان داده است که BlueCruise در "تشخیص وسایل نقلیه ایستاده در شرایط خاص" محدودیت‌هایی دارد. این محدودیت‌ها شامل احتمال تشخیص نادرست اشیاء ایستاده در فواصل طولانی زمانی که خودرو با سرعت 62 مایل در ساعت یا بالاتر حرکت می‌کند، می‌شود. علاوه بر این، NHTSA گفت که "عملکرد سیستم ممکن است در شرایط نامساعد نوری محدود باشد."
سیستم BlueCruise در سال ۲۰۲۱ بر روی کامیون F-150 و برخی از مدل‌های Mustang Mach-E رونمایی شد. این ویژگی بدون دست از دوربین‌ها، حسگرهای راداری و نرم‌افزار برای ارائه ترکیبی از کنترل کروز تطبیقی، مرکزیت لاین و شناسایی تابلوهای سرعت استفاده می‌کند. سیستم‌های BlueCruise و Super Cruise جنرال موتورز هر دو بدون دست هستند، اگرچه یک دوربین داخلی رانندگان را نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که چشم‌های آن‌ها به جاده است. این سیستم‌ها به عنوان رقبای سیستم خودران تسلا، Autopilot، در نظر گرفته می‌شوند که هنوز هم نیاز به تماس دست راننده بر روی فرمان دارد؛ در حالی که Autopilot و نرم‌افزار به‌روزرسانی‌شده Full Self-Driving تسلا هنوز به عنوان سیستم‌هایی با محدودیت کمتر در مقایسه با Ford BlueCruise شناخته می‌شوند، چرا که این سیستم تنها در بزرگراه‌های از پیش‌نقشه‌برداری شده کار می‌کند.
در اکتبر گذشته، NHTSA همچنین تحقیقی را درباره نرم‌افزار "خودران کامل (نظارت‌شده)" تسلا آغاز کرد، پس از چهار تصادف گزارش‌شده در شرایط دید ضعیف، از جمله یکی که در آن یک عابر پیاده جان خود را از دست داد. این بررسی همچنان ادامه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.