فاز ۱۳ میلیون دلار جذب کرد تا فرآیند طراحی تجربه کاربری را با پلتفرم بدون کدنویسی تسریع کند.

فاز ۱۳ میلیون دلار جذب کرد تا فرآیند طراحی تجربه کاربری را با پلتفرم بدون کدنویسی تسریع کند.

طراحی‌گرهای UX و UI در طول روند توسعه محصول به‌طور نزدیک با مهندسین همکاری می‌کنند تا مفاهیم طراحی و وایرفریم‌های رابط‌های کاربری کاربردی را ایجاد و پیاده‌سازی کنند. ارتباط منظم، بازخورد و آزمایش برای همکاری مؤثر ضروری است تا تجربه کاربری مطابق با اهداف طراحی ارائه شود.

فاز ۱۳ میلیون دلار جذب کرد تا فرآیند طراحی تجربه کاربری را با پلتفرم بدون کد سرعت بخشد.

Phase raises $13M to speed up the UX design process with its no-code platform

طراحان UX و UI معمولاً با مهندسان در طول فرآیند توسعه محصول همکاری نزدیکی دارند تا مفاهیم طراحی و وایرفریم‌های رابط کاربری عملیاتی را بسازند و پیاده‌سازی کنند. برای اینکه این همکاری به‌خوبی پیش برود و تجربه کاربری مطابق با اهداف طراحی فراهم شود، نیاز به ارتباط منظم، بازخورد و تست‌های مداوم وجود دارد. نیک بادن، که قبلاً به‌عنوان طراح UI/UX کار می‌کرد و اکنون یک کارآفرین سریالی است، می‌خواست طراحان وقت خود را صرف کار طراحی کنند نه اینکه با مهندسان ملاقات یا انتقال کار انجام دهند. برای رفع مشکلاتی که در فرآیند طراحی کارایی نداشت، بادن در سال ۲۰۱۷ شرکت فاز را تأسیس کرد.
بادن در یک مصاحبه اختصاصی با TechCrunch گفت: «پیاده‌سازی UI فرآیند دستی، زمان‌بر و پرهزینه‌ای است که شامل طراحان، مدیران محصول و مهندسان می‌شود. همچنین تست‌های جامع کاربری تا پس از اتمام این فرآیند به تأخیر می‌افتد.»
این استارتاپ مستقر در تایپه و برلین، در حال ساخت یک پلتفرم بدون کد است که به طراحان UI/UX کمک می‌کند تا پروتوتایپ‌های کاملاً تعاملی بسازند. فاز به‌تازگی اعلام کرد که ۱۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران مختلف مانند Gobi Partners و New Economy Ventures تأمین مالی کرده است.
این استارتاپ امروز اولین محصول خود، ابزاری برای انیمیشن UI معرفی کرد که با Adobe After Effects و Figma رقابت خواهد کرد. به گفته فاز، نرم‌افزار آن‌ها به طراحان UI/UX و محصول این امکان را می‌دهد که شبیه‌سازی‌های وب‌سایت یا اپلیکیشن را «بدون کدنویسی دستی یا استفاده از افزونه‌های AI مستعد خطا» ایجاد کنند. همچنین، این نرم‌افزار می‌تواند کد UI را که آماده تولید است، صادر کند و فرایند طراحی را تسریع بخشد.
بادن اشاره کرد که محصول فاز برای طراحان UI/UX بسیار راحت‌تر از ابزارهایی چون Adobe After Effects یا Figma استفاده می‌شود. وی گفت: «تمایز کلیدی نسبت به Figma، کامل بودن پروتوتایپ است. در Figma، می‌توانید پروتوتایپی بسازید که شاید تنها ۲۰٪ یا ۳۰٪ از آنچه وب‌سایت واقعی انجام می‌دهد، انجام دهد و برای ۷۰٪ یا ۸۰٪ باقی‌مانده، باید با مهندسان و مدیران محصول ارتباط برقرار کنید.»
استارتاپ فاز در حال حاضر برنامه‌هایی برای معرفی سه ابزار جدید طراحی و کد UI از پلتفرم WYSIWYG خود در سال جاری و سال آینده دارد. این سه ویژگی جدید شامل پروتوتایپ‌سازی پیشرفته UI، طراحی UI و صادرات کد UI خواهند بود. مدیرعامل فاز در پایان گفت: «ما UI Animation را به‌عنوان یک بازار مستقل برای مدت طولانی نمی‌بینیم — این یک فرصت ورود به بازار امروز است، اما این پنجره با ادغام انیمیشن در ابزارهایی مثل Figma بسته خواهد شد.»
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما iwl.ir مراجعه کنید.

راه‌اندازی نرم در کره جنوبی

Soft launch in South Korea

در ماه مه، فاز (Phase) پلتفرم خود را در کره جنوبی معرفی کرد پس از آنکه یک شریک محلی معتبر برای کمک به راه‌اندازی خود یافت. بودن (Budden) توضیح داد که طراحان با مشاهده همتایان خود در حال بحث و استفاده از ابزارهای جدید، به گرایش به استفاده از این ابزارها می‌پردازند؛ این امر منجر به گسترش استفاده از ابزارهای طراحی می‌شود، اما او اشاره کرد که این تأثیر اغلب "هایپر محلی" است. به عنوان مثال، طراحان در لندن بیشتر تحت تأثیر دیگران در منطقه خود قرار می‌گیرند. او افزود: “به دلیل این دینامیک محلی، ما به صورت منطقه‌ای آغاز به کار کردیم تا بتوا‌نیم با هر جامعه طراحی به طور عمیق درگیر شویم و حرکت ایجاد کنیم.” در کره جنوبی تقریباً 100,000 طراح وجود دارد و فاز اظهار می‌کند که در عرض چند هفته پس از راه‌اندازی محصول خود، بیش از 10,000 نفر آن را آزمایش کرده‌اند. این رویکرد عملی به موفقیت در رونق جامعه طراحی منجر شد - حداقل در کره جنوبی - اما در سایر مناطق به اندازه‌ای که شرکت امید داشت، به خوبی پیش نرفت. مدیرعامل فاز گفت: “بازارهای بزرگتر، جوامع طراحی پراکنده‌تری داشتند که این موضوع باعث سخت‌تر شدن کسب موفقیت شد. پس از چند ماه تلاش برای بازسازی موفقیت کره، ما رویکرد خود را تغییر دادیم و یک نسخه بتا جهانی را راه‌اندازی کردیم.” با انجام تغییراتی در استراتژی ورود به بازار خود، ما رشد سریع و پایداری را مشاهده کردیم... این حرکت، همراه با تثبیت محصول، دلیل این است که حالا از وضعیت بتا خارج می‌شویم.” فاز قصد دارد به زودی به بازارهای ایالات متحده و اروپا نیز ورود کند. این گام‌ها به طور کلی نشان‌دهنده یک تغییر مهم در استراتژی فاز برای رسیدن به موفقیت جهانی است.