آمازون در سال گذشته بیشتر از هر شرکت دیگری انرژی تجدیدپذیر خریداری کرد.

آمازون در سال گذشته بیشتر از هر شرکت دیگری انرژی تجدیدپذیر خریداری کرد.

آمازون سال گذشته با سرعت بالایی انرژی تجدیدپذیر خریداری کرد و حدود 100 پروژه جدید اضافه کرد که مجموع ظرفیت تولیدش را به بیش از 33 گیگاوات رساند. این میزان، بیش از 10 گیگاوات بیشتر از نزدیک‌ترین رقیبش، اپل، است.

آمازون در سال گذشته بیشترین انرژی تجدیدپذیر را نسبت به سایر شرکت‌ها خریداری کرد.

Amazon bought more renewable power last year than any other company

آمازون در سال گذشته به سرعت به خرید انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد و حدود ۱۰۰ پروژه جدید به مجموعه خود اضافه کرد، که مجموع ظرفیت تولید آن را به بیش از ۳۳ گیگاوات رساند. این مقدار بیش از ۱۰ گیگاوات بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود، اپل، است. بر اساس گزارش بلومبرگNEF، آمازون به بزرگ‌ترین خریدار شرکتی انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شد. این مجموعه به طور تقریبی به طور مساوی بین مزارع بادی و خورشیدی مقیاس بزرگ و پروژه‌های انرژی خورشیدی در محل تقسیم شده است. آمازون اظهار داشته که این ظرفیت کافی است تا ۸.۳ میلیون خانه را تأمین کند.
قراردادهای انرژی تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی آمازون به این شرکت کمک کرده است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از برق خریداری شده، که به آن انتشارهای "دامنه ۲" گفته می‌شود، را کاهش دهد، حتی در حینی که فعالیت‌های مراکز داده خود را افزایش داده است. اما این شرکت هنوز راه زیادی در پیش دارد تا ردپای کربنی خود را به طور کامل از بین ببرد. همانند بسیاری از سازمان‌ها، بخش عمده‌ای از انتشارهای آمازون از "دامنه ۳" ناشی می‌شود که شامل فعالیت‌هایی است که کنترل کمتری بر روی آن‌ها دارد. این موارد شامل هزینه‌های سفر هوایی، ساختمان‌های اجاره‌ای و ساخت و ساز می‌شود.
طبق گزارش پایداری آمازون در سال ۲۰۲۳، کل انتشارها در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیدند و در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته بودند. شدت کربن آمازون — که به عنوان معیاری از انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به فروش ناخالص تعریف می‌شود — نیز در حال کاهش است. شدت کربن برای سازمان‌های در حال رشد سریع حائز اهمیت است زیرا این سازمان‌ها به طور معمول در طول رشد خود مصرف سوخت‌های فسیلی بیشتری دارند. با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های بدون کربن، شدت کربن معمولاً به تدریج کمتر می‌شود یا نسبت به کل انتشارها کُندتر رشد می‌کند و تصویر مثبت‌تری از تلاش‌ها را ارائه می‌دهد.
آمازون هنوز گزارش پایداری ۲۰۲۴ خود را منتشر نکرده است که می‌تواند تصویر کامل‌تری از پیشرفت شرکت به سمت هدف خالص صفر خود در سال ۲۰۴۰ ارائه دهد. برای دستیابی به اهداف پایداری، می‌توان به منابع مفیدی مانند سایت ‘iwl.ir’ مراجعه کرد تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم و از تجربیات دیگر سازمان‌ها بهره‌برداری کنیم.