Peripheral Labs از حسگرهای ماشین خودران استفاده می کند تا طرفداران ورزش را مستقیماً وارد بازی کند

Peripheral Labs از حسگرهای ماشین خودران استفاده می کند تا طرفداران ورزش را مستقیماً وارد بازی کند

گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که تماشای ورزش‌های زنده برای برخی ورزش‌ها، به‌ویژه در میان ژنرال Z کاهش یافته است. برای حل این مشکل، لیگ‌ها و پخش‌کننده‌ها تلاش می‌کنند ورزش را برای طرفداران با انواع تجربیات، آمار و تحلیل‌های مختلف جذاب‌تر کنند.

Peripheral Labs از حسگرهای ماشین خودران استفاده می کند تا طرفداران ورزش را مستقیماً وارد بازی کند

Peripheral Labs taps into self-driving car sensors to bring sports fans right into the game

گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که تماشای ورزش‌های زنده برای برخی ورزش‌ها، به‌ویژه در میان ژنرال Z کاهش یافته است. برای حل این مشکل، لیگ‌ها و پخش‌کننده‌ها تلاش می‌کنند ورزش را برای طرفداران با انواع تجربیات، آمار و تحلیل‌های مختلف جذاب‌تر کنند. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از تولید ویدیوی حجمی است که به کاربران اجازه می‌دهد بازی را از زوایای مختلف مشاهده کنند و تجربه‌ای در داخل بازی ویدیویی به ارمغان می‌آورند. فناوری اصلی از دوربین‌های متعددی برای گرفتن فیلم به صورت سه بعدی استفاده می‌کند تا همه از دیدگاه‌های مختلف به آن نگاه کنند. آزمایشگاه‌های جانبی مستقر در کانادا می‌خواهند این فناوری را برای لیگ‌ها و تیم‌ها مقرون به صرفه کنند تا بتواند به پخش‌کنندگان و طرفداران بیشتری دسترسی پیدا کند. Peripheral Labs توسط کلوین کوی و مصطفی خان در سال 2024 تاسیس شد. هر دوی آنها روی ماشین های بدون راننده برای تیم دانشگاه تورنتو کار کرده و چندین جایزه را به دست آورده اند. خان به عنوان محقق در هواوی کار کرده است و کوی تجربه کار بر روی سیستم های شاسی را به عنوان مهندس نرم افزار در تسلا دارد. "هم مصطفی و هم من از طرفداران بزرگ ورزش هستیم. او از طرفداران پرشور آرسنال بوده است و من از هفت سالگی با تماشای ونکوور کاناکس بزرگ شدم. وقتی مصطفی تحقیقات خود را در مورد بازسازی سه بعدی به من نشان داد، مغزم گفت که تماشای هاکی مانند این [به روشی آزاد و چند زاویه ای] جالب است. اینگونه بود که ما در LaTechb، در Peripher گفت:" این شرکت گفت که ایده تولید حجمی جدید نیست. اما با مدل‌های جدید هوش مصنوعی و پیشرفت‌ها در بینایی رایانه، بنیان‌گذاران آن مطمئن هستند که این فناوری برای توده‌ها آماده است. این دو از تجربیات خود در مورد اتومبیل های خودران برای به کارگیری مفاهیم درک رباتیک و دید سه بعدی برای بازسازی سه بعدی ویدیو در ورزش استفاده می کنند. به گفته Cui و Khan، این سیستم می تواند نیاز دوربین را از بیش از 100 به 32 کاهش دهد و به کاهش هزینه و هزینه های عملیاتی کمک کند. هدف این استارتاپ حفظ حداقل هزینه سخت افزاری برای تیم ها و پخش کنندگان و امضای قراردادهای چند ساله برای پلتفرم خود است. این پلتفرم نرم‌افزاری داده‌های بیومکانیکی بازیکنان و آمار تیم‌ها و لیگ‌ها را با استفاده از پشته حسگر خودش که شبیه حسگرهای ماشین‌های خودران است که صحنه را با عمق تصویر می‌کنند، به ارمغان می‌آورد. این روش‌های جدیدی را برای کنترل تماشای نمایشنامه برای پخش‌کنندگان و طرفداران با استفاده از فناوری بازسازی سه‌بعدی فوتورئالیستی فعال می‌کند. به عنوان مثال، اگر هواداران می خواستند فقط بازیکن را با توپ ردیابی کنند، می توانستند این کار را انجام دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند لحظه‌ای را در بازی متوقف کنند تا زوایای مختلف را برای خطا یا یک لحظه حساس در بازی ببینند. کوی گفت: «در حالی که ما با دوربین‌های خارج از قفسه کار می‌کنیم، روشی که آن را با تجربه خود در رباتیک و ML بسته‌بندی می‌کنیم، به ما برتری می‌دهد هم از نظر پلتفرم‌ها و هم از محوطه‌های تمرین کوچک تا استادیوم‌های بزرگ فوتبال و فوتبال.» در بخش نرم افزاری، این پلتفرم گفت که می تواند مفاصل مختلف از جمله حرکات انگشتان بازیکنان را برای اندازه گیری خمش مشاهده کند. به عنوان مثال، در ویدیوی بالا از دو نفر در حال بازی فوتبال (فوتبال)، این سیستم خم شدن زانوها و مچ پا را اندازه گیری می کند. این می تواند به مربیان ایده های بیشتری در مورد وضعیت بدن و انعطاف پذیری یک بازیکن بدهد و به پیشرفت آنها کمک کند. این استارت آپ با مشارکت Daybreak Capital، Entrepreneurs First، و Transpose Platform، یک دور اولیه 3.6 میلیون دلاری به رهبری Khosla Ventures جمع آوری کرده است. جو راس، یکی از شرکای Entrepreneurs First، خاطرنشان کرد که این صندوق از اینکه بنیانگذاران و تیم رانندگی خودمختار آنها در دانشگاه تورنتو چقدر دنباله رو دارند شگفت زده شده است. او اشاره کرد که سرمایه‌گذاران اغلب برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های مرتبط با ورزش مردد هستند، اما Peripheral Labs نیز یک بازی سرگرمی است. او به ایمیل TechC گفت: "بیننده نهایی آنها مصرف کننده است، و تقاضای آنها برای محتوای ورزشی همیشه سبز است، نه چرخه ای. با Peripheral، استاندارد جدید برای آن مصرف، ویدیوی فراگیر و حجمی خواهد بود. و کاری که آنها اکنون در ورزش انجام می دهند، داده ها، فناوری و خندق استقرار را به آنها می دهد تا تنها فردی در بازار باشند که می تواند این کار را فعال کند." Peripheral Labs گفت که این استارت‌آپ در مورد VCهایی که وارد می‌کردند گزینش می‌کرد که می‌توانستند در زمینه‌های مختلف مانند توسعه محصول و توصیه‌های مربوط به بازار کمک کنند. این شرکت دارای 10 مهندس در کادر خود است و هدف آن افزایش تعداد نیرو با تمرکز بر توسعه پلت فرم و سخت افزار برای کاهش هزینه ها برای شرکت، کاهش تاخیر سیستم و همچنین افزایش وضوح بازسازی سه بعدی است. این استارت آپ هیچ اطلاعیه عمومی در مورد شرکای خود ارائه نکرده است، اما گفت که در حال گفتگو با چندین تیم و لیگ در آمریکای شمالی است. این شرکت با استارتاپ‌های دیگری مانند استودیو Arcturus در ضبط حجمی برای ورزش رقابت می‌کند.