فلورا در حال ایجاد یک «بوم بی‌نهایت» هوش مصنوعی برای متخصصان خلاق است.

فلورا در حال ایجاد یک «بوم بی‌نهایت» هوش مصنوعی برای متخصصان خلاق است.

هوش مصنوعی با چند کلمه، داستان، تصویر یا فیلم کوتاه تولید می‌کند اما به گفته وبر وانگ، این مدل‌ها توسط غیر خلاق‌ها برای غیر خلاق‌ها طراحی شده‌اند.

فلورا در حال ساخت «بوم بی‌نهایت» مبتنی بر هوش مصنوعی برای حرفه‌ای‌های خلاق است.

Flora is building an AI-powered ‘infinite canvas’ for creative professionals

فلورا در حال ساخت «بوم بی‌نهایت» مبتنی بر هوش مصنوعی برای حرفه‌ای‌های خلاق است. - Flora is building an AI-powered ‘infinite canvas’ for creative professionals

مدل‌های هوش مصنوعی با تنها چند کلمه می‌توانند داستان، تصویر یا حتی یک فیلم کوتاه تولید کنند. اما به گفته وبر وانگ، این مدل‌ها توسط افرادی غیرخلاق ساخته شده‌اند تا افرادی غیرخلاق را به احساس خلاقیت وادار کنند. به عبارت دیگر، این مدل‌ها برای حرفه‌ای‌های واقعی در زمینه خلاقیت طراحی نشده‌اند. وانگ امیدوار است که با راه‌اندازی استارتاپ جدیدش به نام فلورا، این وضعیت را تغییر دهد. فلورا هفته جاری با بیانیه‌ای آغاز به کار کرد که اعلام می‌کند "ابزارهای خلاقانه هوش مصنوعی باید بیشتر از اسباب‌بازی‌هایی برای تولید محصولات بی‌کیفیت باشند" و تیم وانگ را به عنوان "طرفدار ساخت یک ابزار قدرتمند که آینده کارهای خلاقانه را به شدت تحت تأثیر قرار دهد"، توصیف می‌کند.
این بیانیه بخشی از رویکرد جدید فلورا در مقایسه با ابزارهای هوش مصنوعی موجود است که "ایجاد محتوا را آسان می‌کنند اما کنترل خلاقانه را ندارند" و همچنین نرم‌افزارهای خلاقانه جاری که "کنترل را به کاربران می‌دهند اما کار با آن‌ها دشوار و زمان‌بر است." فلورا در نظر ندارد که مدل‌های تولیدی بهتری بسازد. وانگ استدلال می‌کند که یکی از بینش‌های کلیدی استارتاپ این است که "مدل‌ها ابزارهای خلاقانه نیستند." بنابراین، فلورا یک "بوم بی‌نهایت" ارائه می‌دهد که با مدل‌های موجود یکپارچه می‌شود؛ این یک رابط بصری است که کاربران می‌توانند در آن بلاک‌های متنی، تصاویر و ویدیو بسازند. همانطور که وانگ می‌گوید: "مدل مهم نیست، فناوری مهم نیست، بلکه این رابط است که اهمیت دارد."
برای مثال، یک کاربر می‌تواند با درخواست از فلورا برای ایجاد تصویری از یک گل شروع کند و سپس جزئیات مربوط به تصویر را طلب کند، این جزئیات منجر به درخواست‌هایی می‌شود که تصاویر متفاوتی را ایجاد می‌کند. تمام مراحل و تغییرات در این بوم نقاشی به تصویر کشیده می‌شود و می‌تواند برای کار مشترک با مشتریان نیز به اشتراک گذاشته شود. وانگ گفت که می‌خواهد فلورا برای هر هنرمند و خلاقی مفید باشد، اما شرکت در ابتدا به همکاری با آژانس‌های طراحی بصری متمرکز است. در واقع، فلورا در حال بهبود محصول خود با بازخورد طراحان در آژانس معروف پنتاگرام است. هدف وانگ این است که به طراحان اجازه دهد "تولید خلاقانه را 100 برابر بیشتر انجام دهند"، به عنوان مثال با خلق یک طراحی لوگو و سپس تولید سریع 100 واریته از آن.
وی این روند را مشابه تکامل ترکیب موسیقی دانسته و به این نکته اشاره کرده که "موزارت برای اجرای موسیقی خود به یک ارکستر کامل نیاز داشت"، در حالی که یک موزیسیان امروزی می‌تواند این کار را "از گاراژ خود در نیوجرسی با استفاده از ایبلتون انجام دهد، موسیقی را خودش بسازد و در SoundCloud منتشر کند." وانگ خود دارای پیشینه‌ای در هنر و فناوری است و قبل از آن که متوجه شود "فردی نیست که او سرمایه‌گذاری کند"، به عنوان سرمایه‌گذار در Menlo Ventures فعالیت کرده است.
وقتی فلورا نسخه آلفا خود را در اوت راه‌اندازی کرد، وانگ تصمیم گرفت که "با یک پروژه هنری که فناوری هوش مصنوعی زمان واقعی ما را به نمایش بگذارد، راه‌اندازی کند". صفحه اصلی فلورا نمایش زنده‌ای از دوربین GoPro بر روی سر وانگ را نمایش می‌داد و بازدیدکنندگان وب‌سایت فرصت داشتند تا بعد از ثبت نام در لیست انتظار فلورا از هوش مصنوعی برای سبک‌دهی به فیلم استفاده کنند. وانگ می‌داند که هنرمندان و حرفه‌ای‌ها ممکن است نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در هنر شک و تردید داشته باشند.
او گفت: "در مورد اینکه مدل‌های موجود مورد استقبال 'بومی‌های هوش مصنوعی' قرار گرفته‌اند، ما امیدواریم که فلورا بتواند 'کنجکاوان هوش مصنوعی' را به خود جلب کند و در نهایت به اندازه‌ای مفید باشد که حتی 'دشمنان هوش مصنوعی' نیز احساس کنند که باید آن را امتحان کنند." وقتی نگرانی‌هایی را درباره اینکه مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند بدون در نظر گرفتن حق کپی و مالکیت معنوی آموزش داده شوند، مطرح کردم، وانگ اشاره کرد که فلورا هیچ مدل هوش مصنوعی را خود آموزش نمی‌دهد و "از مدل‌های شرکت‌های دیگر استفاده می‌کند" و افزود: "ما استانداردهای اجتماعی را دنبال خواهیم کرد."
او همچنین شدیداً نمی‌خواهد که فلورا به ابزاری برای تولید محصولات بی‌کیفیت تبدیل شود و تصور می‌کند که این استارتاپ به هنرمندان اجازه خواهد داد "امکان‌های جدید زیبایی‌شناختی و خلاقانه‌ای" را باز کند، درست همانطور که دوربین براونی کداک با ایجاد یک روش عکاسی راحت و در دسترس، عکاسی را متحول کرد. فلورا هنوز جزئیات تأمین مالی را فاش نکرده، اما حمایت‌کنندگان آن شامل A16Z Games Speedrun، Menlo Ventures و Long Journey Ventures و همچنین تعدادی سرمایه‌گذار از Midjourney و Stability و Pika هستند. این محصول به‌صورت رایگان با ترکیب محدودی از پروژه‌ها و تولید محتوا در دسترس است و قیمت‌های حرفه‌ای از ماهی 16 دلار آغاز می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.