رئیس OpenAI، برت تلر، دلایل مثبت برای هوش مصنوعی را توضیح داد.
هوش مصنوعی, رئیس Openai ، برت تیلور ، پرونده گاو نر را برای نمایندگان هوش مصنوعی قرار می دهد
تعریف مشخصی از «عامل هوش مصنوعی» در گفتگوی برت تیلور در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ارائه نشد؛ او به سؤال مجری CNN درباره تفاوت «هوش مصنوعی عاملی» با چتباتهای جنرال اشارهای نکرد و تنها به این نکته اشاره کرد که عموماً افراد از نوع اول خوششان نمیآید اما از پاسخهای «همدلانه» عوامل هوش مصنوعی راضی هستند.
بررسی دلایل مثبت برای استفاده از عوامل هوش مصنوعی توسط مدیر OpenAI، برت تیلور
OpenAI chairman Bret Taylor lays out the bull case for AI agents
ما هنوز در گفتگوی بیستری از برت تیلور در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به تعریف واضحی از اینکه دقیقاً یک عامل هوش مصنوعی (AI agent) چیست، نرسیدهایم. بنیانگذار سیرا و رئیس هیئت مدیره OpenAI از پاسخ به سوال آنا استوارت، مجری CNN، که پرسیده بود «هوش مصنوعی عاملیتدار» (agentic AI) چطور با چتباتهای جنریتوی (GenAI) تفاوت دارد، طفره رفت و پیشنهاد کرد که همه از النوع اول بیزارند اما از پاسخهای «همدلانه» که عوامل هوش مصنوعی ارائه میدهند، خوشحال هستند. با توجه به اینکه استارتاپ جدید او در حال ایجاد یک عامل هوش مصنوعی برای خدمات مشتری است، انتظار میرفت تیلور درباره پتانسیل این فناوری پرشور باشد. او نیز در این زمینه ناامید نکرد: «من نسبت به مدلهای زبانی بزرگ و این موج کنونی فناوری بیشتر از هر فناوری دیگری که به یاد دارم، هیجانزدهام، شاید از زمانی که اینترنت را در دوران نوجوانی کشف کردم»، به نمایندگان کنفرانس گفت. تغییرات اساسی در عوامل خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی جنریتوی نسبت به نسخ قبلی چتباتها، ناشی از سطح بالاتری از قابلیتها است — مانند هوش مصنوعیهایی که میتوانند «چند زبانه و لحظهای» عمل کنند. او افزود: «فکر میکنم در این دوران هستیم که این راهحلهای هوش مصنوعی واقعاً بهتر از گزینههای دیگر هستند». او همچنین اشاره کرد: «ما با شرکتهایی مانند SiriusXM در ایالات متحده یا ADT امنیت خانگی همکاری میکنیم، جایی که اگر آلارم شما خراب شود، یک هوش مصنوعی به شما کمک میکند آن را تعمیر کنید و نیازی نیست منتظر تیم خدمات میدانی باشید تا به خانه شما بیاید. و نکته شگفتانگیز در مورد این عوامل این است که مردم واقعاً از آنها خوششان میآید.» این نوآوریها میتوانند فرصتی عالی برای بهبود خدمات مشتری ایجاد کرده و تجربه کاربری را بهبود بخشند، که میتوانید بیشتر درباره آنها در سایت ما، iwl.ir، بخوانید.
تقویت تجربه مشتری
Supercharging customer experience
تقویت تجربه مشتری این رباتهای هوش مصنوعی پیشرفته به شرکتها کمک میکنند تا هزینههای خدمات مشتری را کاهش دهند و تیلور پیشبینی کرده است که این امر در ارتقاء کلی کیفیت خدمات موثر خواهد بود. او گفت: "من معتقدم که این فناوری به بهبود تجربه مصرفکننده برای بسیاری از برندها کمک خواهد کرد." با این حال، او به چالشهای جدیدی که رباتهای بسیار پیشرفته میتوانند ایجاد کنند نیز اشاره کرد و به نمونههایی اشاره کرد که در آنها، عوامل هوش مصنوعی پشتیبانی مشتری "تصورات نادرستی" درباره سیاستهای استرداد ارائه دادهاند که در واقع وجود ندارند، به عنوان مثال در پاسخ به شرایط غمانگیز مشتریان. بنابراین، توسعه "راهکارهای محافظتی" مناسب برای عوامل هوش مصنوعی از سوی برندها یک بخش مهم در پیادهسازی ایمن این ابزار به شمار میآید. اما او با خوشبینی بیان کرد که این چالش به تدریج با تخصصیتر شدن عوامل خدمات مشتری برای هر برند کاهش خواهد یافت. او افزود: "به طور کلی، فلسفه من این است که منتظر نمانید تا فناوری کاملاً کامل شود. در واقع، ممکن است هرگز کامل نشود، اما دامنهای که بر روی آن کار میکنید را محدود کنید تا بتوانید این مشکلات غیرقابل حل را حل کنید." تیلور گفت: "به جای تلاش برای حل تمام مشکلات هوش مصنوعی در جهان، آن را به یک دامنه خاص محدود کنید و بگویید، 'هی، ما برخی از راهکارهای عملی را برای این هوش مصنوعی تعریف خواهیم کرد تا بتوانیم مشکلات را در حال حاضر حل کنیم.' به عقیده او، این یک فرصت برای هر شرکتی در این کنفرانس است." علاوه بر شرکت خود که بر روی رباتهای هوش مصنوعی خدمات مشتری متمرکز است، تیلور به رباتهای کمکی کد AI مانند Cursor و فناوری حقوقی Harvey که تحت حمایت OpenAI است، به عنوان مثالهایی از تخصص هوش مصنوعی که با موفقیت در یک حوزه مشخص عمل میکنند، اشاره کرد. او همچنین پیشبینی کرد که ارزش این عوامل هوش مصنوعی برای برندها در آینده به شدت افزایش خواهد یافت و گفت: "من فکر میکنم که برای اکثر شرکتها، عوامل هوش مصنوعی در واقع به اندازه وبسایت یا اپلیکیشن موبایل آنها از نظر درصد تعاملات با مشتریانشان اهمیت خواهد داشت." او ادامه داد: "اگر در حال حاضر به پنج یا ده سال آینده نگاه کنیم، برای بسیاری از برندها شگفتانگیز نخواهد بود که عامل هوش مصنوعی آنها به عنوان تجربه دیجیتالی اصلیشان تبدیل شود، که تصور آن در حال حاضر دشوار است. اما واقعاً اعتقاد دارم که جهان به این سمت میرود." تیلور همچنین پیشنهاد کرد که نحوه تعامل مردم با عوامل هوش مصنوعی به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد و پیشبینی کرد که رابطهای کاربری برای ارتباط با این رباتها به تدریج پسزمینهای خواهند شد، چرا که تکنولوژیها به دنبال راههایی هستند تا استفاده از قابلیتهای این فناوری را حتی راحتتر کنند. او افزود: "من فکر میکنم که – امیدوارم – عادت اجتماعی نگاه کردن به صفحات نمایش به تدریج از بین برود. با ظهور هوش مصنوعی محاورهای، زمانی که نرمافزار واقعاً میتواند نحوه صحبت ما را درک کند، کامپیوترها و دستگاهها به نوعی محو خواهند شد، و این واقعاً هیجانانگیز خواهد بود." به عنوان یک والد، او گفت که امیدوار است فرزندانش "نیاز نداشته باشند تمام عمرشان به صفحه نمایش خیره شوند تا با فناوری تعامل داشته باشند."
مسئولیت بازآموزی مهارتها
Responsibility for reskilling
مسئولیت در زمینه مهارتافزایی مجدد اینکه عوامل هوش مصنوعی در خدمات مشتری چه تأثیری بر مشاغل خواهند داشت، موضوعی است که تیلور آن را یک نگرانی معتبر میداند. اما او همچنین به امیدواری خود اشاره کرد و بیان داشت که این تغییر در نهایت میتواند به نفع بشریت باشد؛ او معتقد است که اگرچه برخی از مشاغل ممکن است از بین بروند، مشاغل جدیدی نیز به وجود خواهند آمد. تیلور اضافه کرد: "سازندگان تکنولوژی مسئولیت دارند که درباره این موضوع بحث کنند و فقط به ارائه تکنولوژی اکتفا نکنند." ریسک اصلی در تغییرات شغلی ناشی از هوش مصنوعی این است که مهارتافزایی مورد نیاز نتواند با سرعت تغییرات همگام شود. او گفت: "زمانی که اختلالات سریعتر از آنچه که جامعه میتواند مهارتافزایی کند، پیش بروند، این یک نیروی مختلکننده است. بنابراین، من فکر میکنم که نیاز به یک همکاری عمومی و خصوصی احساس میشود." مدیر جلسه همچنین از رئیس هیئتمدیره OpenAI درباره برنامه این شرکت برای تغییر وضعیت از غیرانتفاعی به انتفاعی پرسید، که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. تیلور پاسخ داد که مأموریت اعلام شده OpenAI برای توسعه هوش مصنوعی عمومی که به نفع بشریت باشد، تغییر نخواهد کرد و این تغییر در ساختار آینده هنوز مشخص نشده است. او بر هزینههای بالای توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی نیز تأکید کرد و گفت: "هر کاری که انجام دهیم، میخواهیم این مأموریت را تقویت کنیم و این استانداردی است که برای خود تعیین کردهایم." او ادامه داد: "مأموریت تغییر نخواهد کرد. و در واقع، ساختار ... امیدوارم به تقویت آن مأموریت کمک کند و این رویکرد ما به آن موضوع است." با توجه به این مسائل، ضرورت مهارتآموزی مجدد و هماهنگی بین تکنولوژی و نیروی کار در دنیای تغییرات سریع امروزی بیش از پیش احساس میشود.
AI
AI agents
mwc
OpenAI
پیشنهاد ویژه برای دریافت جدید ترین تحولات هوش مصنوعی
اولین نفری باشید که درباره جدید ترین های هوش مصنوعی، می خوانید!
همین امروز در سایت IWL.IR عضو شوید و از جدیدترین های روز دنیای فن آوری هوش مصنوعی بهرهمند شوید.
عضویت
مدیرعامل انتروپیک: DeepSeek در آزمون ایمنی دادههای تسلیحات زیستی، «بدترین» بود.
سازمان ارزیابی هوش مصنوعی به خاطر تأخیر در افشای مالی از OpenAI مورد انتقاد قرار گرفت
DeepSeek: هر آنچه باید درباره اپلیکیشن چتبات هوش مصنوعی بدانید
بنیانگذاران جولا، دستیار هوش مصنوعی را برای تقویت تلاشهای خود در زمینه GenAI با حریم خصوصی معرفی کردند.
گسترش NotebookLM Plus گوگل برای کاربران فردی
دیپ سیکس: همه چیز درباره اپلیکیشن چتبات هوش مصنوعی
آزمایش هوش مصنوعی با ایجاد پرش توپها در اشکال چرخشی
OpenAI اعلام کرد که ممکن است دادههای حذفشده اپراتورها را تا 90 روز ذخیره کند.
چگونه هوش اپل را در آیفون، آیپد و مک خاموش کنیم
مدل «استدلال» DeepSeek در برخی معیارها بهتر از o1 OpenAI است
شراکت هوش مصنوعی بهمنظور علایق عمومی با پشتیبانی گوگل و ۴۰۰ میلیون دلار برای ساخت اکوسیستم باز آغاز شد
گوگل مدلهای جدید هوش مصنوعی را معرفی کرد و «تفکر» را به جمینی آورد
"پرپلکسی، سونار را بهعنوان API جستجوی هوش مصنوعی معرفی کرد"
استارتاپهای هوش مصنوعی اروپا در ۲۰۲۴، ۸ میلیارد دلار جذب کردند.
اپرا یک عامل هوش مصنوعی را معرفی کرد که بهصورت بومی در مرورگر اجرا میشود.