"Krafton با ارزشیابی ۷۰۰ میلیون دلار، رهبری سرمایهگذاری ۵۳ میلیون دلاری Cashfree را بر عهده گرفت"
Krafton leads Cashfree’s $53M funding at $700M valuation
کاشفری، یک استارتاپ هندی در حوزه پرداخت، سالانه بیش از 80 میلیارد دلار را برای مشتریان خود تسهیل و پردازش میکند و اخیراً 53 میلیون دلار در یک دور جدید تأمین مالی جمعآوری کرده است تا بتواند حضور خود را در برخی بازارهای بینالمللی گسترش دهد. قرار است این دور تأمین مالی به رهبری شرکت کرفتُن، سازنده عناوین موفقی چون PUBG و BGMI، صورت گیرد و همچنین شامل سرمایهگذار قبلی آن، یعنی Apis Growth Fund، خواهد بود. بر اساس اطلاعات منابع آگاه، ارزش این استارتاپ 9 ساله، که تاکنون نزدیک به 100 میلیون دلار جذب سرمایه کرده، به 700 میلیون دلار رسیده است.
این همکاری به طور غیر معمولی بین یک شرکت سرگرمی و یک استارتاپ پرداختسازی شکل میگیرد، ولی مقامات این دو شرکت در مصاحبهای با TechCrunch اشاره کردند که این دو شرکت در این شراکت ارزشهای استراتژیک میبینند. آکاش سینها، همبنیانگذار و مدیر عامل کاشفری، در این خصوص گفت: «کرفتُن یک سازمان بزرگ است که در عرصه محتوای دیجیتال بسیار فعال است و ما به عنوان یک شرکت پرداخت، فرصت عظیمی را در کنار تجارت الکترونیکی، سفر و دیگر خدمات مالی مشاهده میکنیم».
کرفتُن در کاشفری یک شریک قابل اعتماد در حوزه پرداخت یافته است که نه تنها به خود، بلکه به مجموعهی رو به رشد استارتاپهای کشور نیز کمک میکند. هرچند که این دو شرکت در حال حاضر پردازش پرداخت برای بازیهایی مانند BGMI را انجام نمیدهند، اما مذاکراتی در این زمینه جریان دارد و انتظار میرود شراکت به زودی عملیاتی شود. شان هیونی سون، مدیرعامل کرفتُون هند، نیز گفت: «صنعت فناوری مالی هند در حال رشد چشمگیری است و ما معتقدیم که موقعیت غالب کاشفری میتواند به طور جهانی تکرار شود».
استارتاپ مستقر در بنگلور، که مشتریان آن شامل سوئیکی، زپتو و باجاج فاینانس هستند، طیف گستردهای از محصولات را از جمله خدمات درگاه پرداخت و پرداختهای خودکار تا ویژگیهای نوآورانه مانند PayToPhone برای انتقالهای مبتنی بر شماره موبایل و RiskShield برای پیشگیری از تقلب را ارائه میدهد. کاشفری به عنوان یک راهحل جامع پرداخت شناخته شده و علاوه بر عملیات وسیع داخلیاش، که بیش از 180 گزینه پرداخت و ویژگیهای تسویه فوری را ارائه میدهد، به شدت در حال گسترش در خاورمیانه است.
این استارتاپ به طور خاص به دنبال ورود به شش بازار اصلی مانند امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و سه بازار کوچکتر از جمله اردن و کویت است، چرا که این کشورها در حال توسعه سیستمهای پرداخت داخلی مشابه با شبکههای UPI و RuPay هند هستند. آکاش سینها درباره بازار MENA گفت: «این بازار به اندازه کافی بزرگ است و ما میخواهیم رهبری این بازار را بر عهده بگیریم».
کاشفری این مسیر را به طور تصادفی آغاز کرد. آکاش سینها و ریجو دتا در سال 2015 با یک خدمت ابتدایی شروع کردند: کمک به کارکنان تحویل سفارشات رستورانها در بنگلور برای جمعآوری وجه نقد از مشتریان. هیچ کدام از آنها در حوزه پرداخت سابقه کار نداشتند، اما وقتی مشتریان رستورانهایشان درخواست گزینههای پرداخت آنلاین را کردند، یک فرصت بزرگتر را شناسایی کردند. سرمایهگذاران اولیه به این ایده شک داشتند و بسیاری از آنها تردید داشتند که یک استارتاپ پردازش پرداخت بتواند به اندازه کافی سریع رشد کند.
کشف این فرصت سبب شد تا کاشفری جوایز و مجوزهای لازم را به دست آورد و با چندین مشتری بینالمللی فعالیت کند. فناوری کاشفری به کسبوکارها این امکان را میدهد که در اوج تقاضا، تا 12,000 تراکنش در ثانیه پردازش کنند. علاوه بر این، کاشفری سیستم تأیید هویت SecureID را توسعه داده است که تاکنون بیش از یک میلیارد تأیید هویت انجام داده و به کسبوکارها کمک میکند تا تقلبها را کاهش دهند.
در نهایت، کاشفری یکی از نخستین شرکتها در هند است که مجوز لازم از بانک مرکزی این کشور را برای فعالیت به عنوان یک گردآورنده پرداخت برای تراکنشهای داخلی و بینالمللی دریافت کرده است. این استارتاپ که تحت حمایت پیپال قرار داشته و سرمایهگذاران اولیهاش شامل Y Combinator و بانک دولتی هند هستند، بهعنوان یک راهحل پرداخت یکپارچه شناخته میشود و در رسانهها نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین استارتاپها در ایران به حساب میآید. شما میتوانید اطلاعات بیشتری درباره این شرکت ها و پیشرفت های آنها در سایت ما یعنی iwl.ir پیدا کنید.
- cashfree
- Fundraising
- India
- Krafton