کومودو ۱۳.۹ میلیون دلار برای گسترش BNPL خرده‌فروشان خیابانی ایتالیا جذب کرد.

کومودو ۱۳.۹ میلیون دلار برای گسترش BNPL خرده‌فروشان خیابانی ایتالیا جذب کرد.

راهکارهای پرداخت و مالی در حال حاضر فراوانند، اما بیشتر برای فروشگاه‌های آنلاین. در سال 2023، Qomodo، یکAggregator راه‌حل‌های پرداخت برای فروشگاه‌های فیزیکی در میلان، با جذب 34.5 میلیون یورو (36.9 میلیون دلار) پیش‌تأمین از طریق عمدتاً بدهی، برای گسترش مدل BNPL به سایر دسته‌ها به میدان آمد.

قمو دود ۱۳.۹ میلیون دلار برای گسترش خرید الان، پرداخت بعدی برای فروشندگان اصلی ایتالیا جذب کرد.

Qomodo raises $13.9M to expand BNPL for Italy’s main-street retailers

در حال حاضر، راه‌حل‌های مالی و پرداخت‌های آنلاین در بازار آنلاین به وفور وجود دارند. اما وضعیت فروشگاه‌های فیزیکی چگونه است؟ در سال 2023، Qomodo، یک جمع‌کننده روش‌های پرداخت “همه‌جانبه” مستقر در میلان، از یک دور تأمین مالی اولیه به ارزش 34.5 میلیون یورو (معادل 36.9 میلیون دلار) که عمدتاً شامل بدهی بود، رونمایی کرد. هدف این تأمین مالی، گسترش مدل BNPL (خرید اکنون، پرداخت بعدی) به دسته‌های دیگر بود. حالا این شرکت موفق به جذب 13.5 میلیون یورو (13.9 میلیون دلار) در یک دور تأمین مالی سری A شده است. این دور تأمین مالی به‌طور مشترک توسط RTP Global و LMDV Capital رهبری شد و همچنین سرمایه‌گذاران دیگری مانند Proximity Capital، Primo Capital و همچنین بنیان‌گذاران FACEIT، Fiscozen و Freetrade (از طریق Lumen Ventures) در آن شرکت کردند. به این ترتیب، Qomodo مجموعاً 48 میلیون یورو (49.6 میلیون دلار) تأمین مالی کرده است که شامل 18 میلیون یورو سرمایه و 30 میلیون یورو تسهیلات اعتباری می‌باشد.
این شرکت که در سال 2023 توسط کارآفرینان جیانلوکا ککو و گائتانو د مایو تأسیس شده، ادعا می‌کند که در حال حاضر به 2500 فروشنده فیزیکی، عمدتاً در ایتالیا، خدمات می‌دهد. ایده این است که Qomodo به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا جریان نقدی خود را بهبود بخشند و درآمد را با راه‌حل BNPL افزایش دهند که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا اقساط منعطف و بدون بهره برای کالاهای خریداری‌شده در فروشگاه پرداخت کنند. این بدان معناست که خرده‌فروشان احتمال بیشتری برای فروش خواهند داشت و در عین حال خطر اعتباری کمتری از مشتریان متحمل می‌شوند.
جیانلوکا ککو، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Qomodo، در گفت‌وگو با TechCrunch گفت: “نرم‌افزار ما اساساً فرآیند پرداخت فروشنده را ساده‌سازی می‌کند تا به آن‌ها کمک کند هزینه‌های پرداخت را کاهش دهند و عملیات خود را بهینه‌سازی کنند. می‌توان گفت که ما در حال دیجیتالی‌کردن کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی هستیم که در دنیای فیزیکی به فراموشی سپرده شده‌اند.” او افزود: “این یک رویکرد 360 درجه‌ای است. ما هم راه‌حل BNPL و هم راه‌حل POS داریم، اما همچنین قصد داریم محصولات بانکی دیگری مانند کارت‌ها و حساب‌های بانکی را راه‌اندازی کنیم.”
او بیان کرد که آن‌ها در فضایی فعالیت می‌کنند که فین‌تک در آن کم‌نفوذ است یا اصلاً حضور ندارد: “چون این موضوع مربوط به فروشندگان فیزیکی است. معمولاً مؤسسات مالی وام‌های شخصی و محصولات اعتباری سنتی را ارائه می‌دهند.” لوئی دُسارت، معاون اروپا در RTP Global، در بیانیه‌ای گفت: “ایتالیا مدت‌هاست که منتظر یک قهرمان فین‌تک B2B بوده و به همین دلیل ما خوشحالیم که از Qomodo حمایت می‌کنیم. فرصت بسیار زیادی وجود دارد، با توجه به بازار داخلی قابل توجه ایتالیا و موقعیت آن به عنوان ‘سرزمین کسب‌وکارهای کوچک و متوسط’، برای انقلاب در تجربه خرید در فروشگاه‌ها – هم برای خرده‌فروشان و هم برای مصرف‌کنندگان.” Qomodo پیش‌تر با خرده‌فروشان مشهوری از جمله Decathlon، Calzedonia، Moschino، Samsonite، Nike و Pandora همکاری کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما به نشانی iwl.ir مراجعه کنید.