نابو ۲۱ میلیون دلار برای پلتفرم رزرو رویدادهای شرکتی به سبک کنسیرژ تأمین مالی کرد
Naboo secures $21M for its concierge-style corporate event booking platform
اگر هرگز به دنبال رزرو مکان برای یک رویداد شرکتی بودهاید، حتماً میدانید که این کار چقدر دشوار و زمانبر است. لازم است که با چندین فروشنده تماس بگیرید، منتظر دریافت پیشنهادها باشید، آنها را ارزیابی کنید، ببینید آیا میتوانید معامله مناسبی پیدا کنید و سپس همه این موارد را تأیید کنید. به همین دلیل، بسته به اندازه گروه، شرکتها ممکن است به راحتی به سراغ Airbnb یا Booking.com بروند یا با یک آژانس همکاری کنند.
استارتاپ فرانسوی نابو (Naboo) به دنبال این است که شفافیت بیشتری را در این بازار پراکنده ایجاد کند و یک بازار آنلاین مشابه Airbnb برای استراحتهای شرکتی ارائه دهد. این پلتفرم علاوه بر خدمات اقامتی، خدمات دیگری مانند پذیرایی، فعالیتها و حملونقل را نیز در بستههای خود ارائه میدهد. بُعد SaaS این شرکت نیز به عنوان یک پلتفرم برای همه رویدادهای MICE (مخفف جلسات، مشوقها، کنفرانسها و نمایشگاهها) عمل میکند. این پلتفرم به مشتریان کلان خود این امکان را میدهد که سیاستهای خرید خود را تعریف کنند، روندهای تأیید را ایجاد کنند، فاکتورها و پرداختها را مدیریت کنند و موارد دیگر.
وجود یک بازار یکپارچه به نفع نابو است زیرا به آن کمک میکند تا پلتفرم خود را به مشتریان بزرگ شرکتی بفروشد. شرکتهای بهصورت عمومی لیستشده بهطور مداوم به دنبال پلتفرمهایی هستند که تمامی هزینهها را در یک دسته خاص متمرکز کنند تا بتوانند بودجهها را تعیین کنند و ببینند آیا بیش از حد هزینه میکنند. به نظر میرسد این استراتژی مؤثر واقع شده: نابو اعلام کرده است که حجم رزروهای آن از ۱۵ میلیون یورو در سال گذشته به ۶۰ میلیون یورو در سال ۲۰۲۴ چهار برابر شده است.
این یک بازار آنلاین است، بنابراین بیشتر این ارزش رزرو توسط شرکای اقامتی و پذیرایی آن جذب میشود، اما این شرکت به TechCrunch اعلام کرده که به طور متوسط ۱۷ درصد از این ارزش را دریافت میکند. نابو در سال ۲۰۲۴ درآمدی حدود ۱۰ میلیون یورو داشته است. این شرکت ذکر کرده که ۱۰ درصد از شرکتهای عمومی فرانسوی لیستشده در شاخص CAC40 از پلتفرم آن استفاده کردهاند و همچنین ۱۰ قرارداد دارد که هر کدام بیش از یک میلیون یورو در حجم رزرو سالانه تولید میکنند.
برخی از مشتریان این استارتاپ شامل شرکتهای بزرگی همچون Google، Société Générale، Veolia، Arkema و Thales هستند. این استارتاپ به تازگی ۲۰ میلیون یورو (حدود ۲۱ میلیون دلار) در یک دور تأمین مالی سری A جمعآوری کرده است، که بهطرز قابلتوجهی تنها ۱۱ ماه پس از دور seed آن انجام شده است. با این پول جدید، نابو قصد دارد برخی از وظایف دستی که در حال حاضر توسط مدیران پروژهاش انجام میشود را خودکار کند. این شرکت ۱۴۰ نفر در فهرست نیروی انسانی خود دارد که شامل ۲۰ فریلنسر است. نابو همچنین قصد دارد به کشورهای دیگر گسترش یابد و ابتدا از بریتانیا که محصولش در آنجا فعال است، شروع کند. بریتانیا در حال حاضر ۱۰ درصد از درآمد نابو را تشکیل میدهد و به نظر میرسد که اوضاع خوب پیش میرود. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما به آدرس iwl.ir مراجعه کنید.
- Commerce
- corporate travel
- Europe
- France
- marketplace
- Naboo
- Startups