استارتاپ هوش مصنوعی Character AI بازی‌ها را در وب آزمایش می‌کند.

استارتاپ هوش مصنوعی Character AI بازی‌ها را در وب آزمایش می‌کند.

Character AI، استارتاپی که به کاربران این امکان را می‌دهد با شخصیت‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی گفتگو کنند، اکنون در حال آزمایش بازی‌ها در اپلیکیشن‌های وب دسکتاپ و موبایل خود است تا تعاملات کاربران را افزایش دهد.

استارتاپ هوش مصنوعی Character AI بازی‌ها را در وب آزمایش می‌کند

AI startup Character AI tests games on the web

استارتاپ هوش مصنوعی Character AI بازی‌ها را در وب آزمایش می‌کند - AI startup Character AI tests games on the web

شرکت Character AI، استارتاپی که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با شخصیت‌های مصنوعی گفت‌وگو کنند، در حال آزمایش بازی‌ها در برنامه‌های وب دسکتاپ و موبایل خود است تا تعاملات بیشتر با کاربران خود ایجاد کند. این بازی‌ها برای مشترکان پرداختی و تعدادی از کاربران برنامه رایگان در دسترس می‌باشد. در این مرحله اولیه، دو بازی به نام‌های Speakeasy و War of Words طراحی شده است. کاربرانی که به این بازی‌ها دسترسی دارند، می‌توانند به هر یک از شخصیت‌هایی که در حال چت با آن‌ها هستند در مرورگر مراجعه کرده و روی آیکون جدید کنترلر کلیک کنند. با این اقدام، کاربران می‌توانند بازی‌ها را با شخصیت‌های موجود انجام دهند. برنامه همچنین یک پنجره پاپ‌آپ به کاربران نشان می‌دهد تا برای بازی‌ها گفت‌وگوی جدیدی آغاز کنند، بنابراین مکالمه قبلی آن‌ها با شخصیت حفظ می‌شود.
در بازی Speakeasy، کاربران باید حروف‌نگار را وادار کنند تا کلمه‌ای خاص بگوید بدون اینکه از پنج کلمه مشخص شده استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر بخواهید که ربات بگوید «کرواسان» بدون اینکه از کلماتی مانند شیرینی، کره، پخت، فرانسوی و شکننده استفاده کنید. در بازی War of Words، کاربران با شخصیت خود دوئل می‌کنند و یک داور هوش مصنوعی تصمیم می‌گیرد که چه کسی برنده یک دور خاص از پنج دور است. نماینده شرکت اعلام کرده است که هدف آن‌ها سرگرم‌کننده‌تر کردن خدماتشان است.
او افزود: «هدف ما به عنوان یک شرکت سرگرمی هوش مصنوعی، یافتن راه‌هایی برای جذاب‌تر کردن تجربه کاربری در Character AI است. ما در حال آزمایش ویژگی‌ای هستیم که اجازه می‌دهد کاربران با شخصیت‌های مورد علاقه خود بازی کنند، در حالی که تجربه جذاب و عالی‌ که کاربران از آن لذت می‌برند، حفظ می‌شود.» در حال حاضر کاربران شخصیت‌های خود را برای بازی‌های متنی مانند Space Adventure Game دارند، اما شرکت در تلاش است تا بازی‌های خود را نیز به پلتفرم اضافه کند.
پس از خروج دو بنیان‌گذار این شرکت، نوام شازیر و دانیل دفرایتاس، به گوگل، تغییرات شخصی در رده‌های بالای شرکت به وجود آمد. همچنین، یک مسئول اجرایی از یوتیوب به عنوان مدیر محصول جدید استخدام شد و دومینیک پرلا، که قبلاً مشاور حقوقی شرکت بود، به عنوان مدیر عامل موقت منصوب گردید. این تغییرات به دنبال آن اتفاق افتاد که پرلا در دسامبر به TechCrunch گفت که Character AI خود را به عنوان یک شرکت سرگرمی معرفی می‌کند. معرفی بازی‌ها یکی از گام‌هایی است که این تصویر را تقویت می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: «در حالی که شرکت‌هایی در این زمینه بر ارتباط افراد با همدم‌های مصنوعی تمرکز دارند، این هدف ما در Character AI نیست. آنچه می‌خواهیم انجام دهیم این است که واقعاً یک پلتفرم سرگرمی جامع‌تر ایجاد کنیم». پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، لینکدین و نتفلیکس نیز برای افزایش تعاملات کاربرانی در پلتفرم‌های خود از بازی‌ها استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد Character AI نیز در حال دنبال کردن همین رویکرد است.
به گفته شرکت تحلیلگر Sensor Tower، کاربران Character AI به طور میانگین روزانه ۹۸ دقیقه در این برنامه فعالیت دارند. سال گذشته، این شرکت ابزارهای امنیتی جدیدی برای نوجوانان اضافه کرد، از جمله برچسب‌های بارزتر روی شخصیت‌های هوش مصنوعی که به کاربران اطلاع می‌دهد که این شخصیت‌ها واقعیت ندارند. همچنین، استارتاپ یک اعلان برای زمان استراحت اضافه کرد که وقتی کاربر به مدت ۶۰ دقیقه در برنامه حضور داشت به او اطلاع می‌دهد. این تغییرات نشان‌دهنده تعهد Character AI به امنیت و تجربه کاربران است. اندکی بیشتر درباره این موضوعات در وب‌سایت ما، iwl.ir، اطلاعات بیشتری پیدا خواهید کرد.