بنیانگذار Tavus استارتآپ هوش مصنوعی میگوید که کاربران روزانه ساعتها با AI Santa صحبت میکنند
AI startup Tavus founder says users talk to its AI Santa ‘for hours’ per day
یک یاور جدید در سال های اخیر به قطب شمال رسیده است: هوش مصنوعی. Tavus، استارتآپ هوش مصنوعی که با استفاده از فناوری شبیهسازی صدا و چهره، کپیهای دیجیتالی ایجاد میکند، برای دومین سال متوالی تجربه هوش مصنوعی خود را راهاندازی کرد. این به والدین و کودکان اجازه میدهد تا با نسخه مجازی سنت نیک قدیمی چت تصویری کنند. پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان، کاربران می توانند با AI Santa از طریق متن، تلفن یا چت تصویری تعامل داشته باشند. کاربران میتوانند به هوش مصنوعی بابا نوئل بگویند که برای کریسمس چه میخواهند، برنامههای تعطیلات خود را به اشتراک بگذارند، و بفهمند که آیا در لیست شیطون یا خوب هستند یا خیر. امسال، این شرکت نسخه بهبودیافته AI Santa را معرفی کرد که برای بیان بیشتر و آگاهی بیشتر از نظر احساسی طراحی شده بود. بابا نوئل اکنون یک "Tavus PAL" است، نام این شرکت برای عوامل هوش مصنوعی آن که برای دیدن، شنیدن، پاسخ دادن و ظاهر انسان ساخته شده اند. AI Santa اکنون می تواند عبارات و حرکات کاربران را ببیند و به آنها پاسخ دهد. همچنین مکالمات و علایق کاربران را به خاطر میسپارد و تجربه شخصیتر را ایجاد میکند. قابل ذکر است، اکنون می تواند اقداماتی را انجام دهد، از جمله جستجو در وب برای ایده های فعلی یا حتی انجام کارهای روزمره مانند تهیه پیش نویس ایمیل. در طول آزمایش، مکالمه با AI Santa در بیشتر موارد جذاب بود. وقتی گفتیم که برای کریسمس یک پلی استیشن جدید میخواهیم، بابانوئل سؤالاتی را درباره بازیهای ویدیویی مورد علاقهمان دنبال کرد و دانش عناوین خاصی مانند Baldur's Gate 3 را نشان داد. همچنین وقتی این کار را انجام دادیم، لبخندی زد. (ما آن بخش را خیلی دوست نداشتیم، اما شاید دیگران دوست داشته باشند.) به نظر می رسد کاربران از تجربه بهبودیافته تا کنون لذت برده اند. بنیانگذار و مدیرعامل حسن رضا گفت که بسیاری از مردم به طور مکرر با این پلتفرم درگیر هستند، ساعت ها با AI Santa چت می کنند و اغلب به محدودیت های روزانه خود می رسند. او خاطرنشان کرد: «هوش مصنوعی سال گذشته بابانوئل میلیونها بازدیدکننده داشت و ما در حال پیشی گرفتن از آن با نزدیک شدن به کریسمس هستیم.» در حالی که این سطح از تعامل نقطه عطفی برای Tavus است، همچنین سؤالاتی را در مورد تأثیر چنین تعاملاتی به ویژه برای کودکان خردسال ایجاد می کند. کودکان ممکن است برای تمایز بین هوش مصنوعی و یک شخص واقعی دچار مشکل شوند. گذراندن ساعتها در مکالمه با یک هوش مصنوعی قبلاً با تأثیرات منفی در بزرگسالان مرتبط بوده است و تأثیرات بالقوه آن را روی کودکانی که به شدت به بابانوئل اعتقاد دارند برای برخی از والدین نگرانکننده است. در طول آزمایش ما، نشانه های ظریفی وجود داشت که نشان می داد AI Santa هنوز کاملاً شبیه انسان به نظر می رسد، مانند مکث های طولانی و صدای صاف. ما همچنین متوجه شدیم که اگر کاربر بخواهد واقعی بودن آن را بپرسد، پاسخ برنامه ریزی شده این بود: "من یک بابانوئل هوش مصنوعی هستم که از جادو و فناوری Tavus قدرت گرفته است. ممکن است بابانوئل فیزیکی نباشم، اما روح و شادی دارم." با این حال، این تجربه در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد تأثیرات هوش مصنوعی بر کاربران جوان راه اندازی می شود. گزارش هایی وجود دارد که تعاملات چت بات را با آسیب جدی مرتبط می کند، از جمله مواردی که چت بات ها در مرگ خودکشی نوجوانان نقش داشته اند. Character.AI در ماه اکتبر دسترسی به چت ربات های خود را برای کاربران زیر 18 سال حذف کرد. رازا تاکید کرد که تجربه هوش مصنوعی بابانوئل برای خانوادهها طراحی شده است تا در کنار هم از آن لذت ببرند، با اقدامات ایمنی برای اطمینان از تعاملات مناسب. ویژگیهای ایمنی، مانند فیلترهای محتوا، برای حفظ بحثهای دوستانه خانواده پیادهسازی شدهاند. در شرایط خاص، مکالمات را می توان خاتمه داد و در صورت لزوم کاربران به منابع بهداشت روان هدایت می شوند. او گفت: «اکثریت قریب به اتفاق تعاملات خانوادگی دوستانه و صادقانه به تجربه بابانوئل بوده است. علاوه بر این، هنگامی که از Raza درباره جمعآوری دادهها پرسیده شد، گفت که این شرکت "گزارشها، مهرهای زمانی جلسه، ابردادهها و سایر اطلاعاتی را که کاربران در طول چت خود برای اشتراکگذاری انتخاب میکنند جمعآوری میکند. این دادهها برای ارائه و حفظ یک تجربه ایمن استفاده میشوند و کاربران میتوانند در هر زمانی درخواست حذف دادهها را داشته باشند."
- AI
- AI chatbot
- Media & Entertainment
- Startups
- Tavus


