Bluesky در سال 2024 پس از رشد سریع، ۱۷ برابر افزایش در گزارش‌های مدیریت محتوا داشت

Bluesky در سال 2024 پس از رشد سریع، ۱۷ برابر افزایش در گزارش‌های مدیریت محتوا داشت

Bluesky منتشر کرد: گزارش تعدیل سالانه 2024 با تمرکز بر افزایش کار تیم ایمنی و اعتماد. بیشترین گزارش‌ها مربوط به آزار، ترویک و عدمTolerance از سوی کاربران است که باعث اعتراضات در موارد خاص شده است.

Bluesky experienced a 17-fold rise in moderation reports in 2024 following swift expansion.

Bluesky saw 17x increase in moderation reports in 2024 after rapid growth

در روز جمعه، شبکه اجتماعی Bluesky گزارش مدیربرنامه‌ریزی خود را برای سال گذشته منتشر کرد و به رشد چشمگیر این پلتفرم در سال 2024 اشاره کرد. این رشد بر حجم کار تیم «اعتماد و ایمنی» تأثیر گذاشته است. طبق این گزارش، بیشترین تعداد شکایات از سوی کاربران مربوط به آزار، تروئلینگ و عدم تحمل بود که همچنان گریبان‌گیر این شبکه اجتماعی است و گاهی منجر به اعتراضات گسترده‌ای بر سر تصمیمات مدیربرنامه‌ریزی فردی شده است.
Bluesky در سال 2024 بیش از 23 میلیون کاربر جدید جذب کرد و به یکی از مقاصد جدید کاربران سابق Twitter/X تبدیل شد. این تغییرات در طی سال تحت تأثیر اقداماتی از X قرار داشت که شامل تغییر نحوه‌ بلاک‌کردن و آموزش هوش مصنوعی بر اساس داده‌های کاربران بود. برخی کاربران بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به دلیل سیاست‌های حاکم بر X از آن خارج شدند. همچنین، اپلیکیشن Bluesky در زمان ممنوعیت موقت X در برزیل در سپتامبر، با هجوم کاربران جدید مواجه شد.
برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون ناشی از این رشد، Bluesky تیم مدیربرنامه‌ریزی خود را تقریباً به 100 نفر افزایش داده و همچنان در حال استخدام است. همچنین، این شرکت به اعضای تیم خود مشاوره‌های روانشناختی ارائه می‌کند تا به آن‌ها در مدیریت محتوای حساس کمک کند، زیرا انسان‌ها برای چنین شرایطی ساخته نشده‌اند. به طور کلی، Bluesky در مجموع 6.48 میلیون گزارش دریافت کرده است که نسبت به سال 2023، که فقط 358,000 گزارش ثبت شده بود، 17 برابر افزایش یافته است.
از ابتدای سال 2024، Bluesky از طریق اپلیکیشن خود گزارش‌های مدیربرنامه‌ریزی را مستقیماً می‌پذیرد. این تغییر مشابه شرایط X به کاربران اجازه می‌دهد تا پیگیری اقدامات و به‌روزرسانی‌ها را به سادگی انجام دهند. در اوج ورود کاربران برزیلی در آگوست، Bluesky با تا 50,000 گزارش در روز روبرو شد که موجب انباشت گزارش‌ها شده و نیاز به استخدام کارکنان بیشتر به زبان پرتغالی داشت.
این شرکت همچنین به طور خودکار برخی از دسته‌بندی‌های گزارش را علاوه بر اسپم، به منظور کمک به مدیریت حجم زیاد گزارش‌ها انجام داد، هرچند که در برخی موارد به غلط منجر به شناسایی مثبت کاذب شد. با این حال، این خودکارسازی زمان پردازش را به "ثانیه‌ها" برای حساب‌هایی با "میزان یقین بالا" کاهش داد.
Bluesky اعلام کرد که 4.57٪ از کاربران فعال آن (1.19 میلیون نفر) در سال 2024 حداقل یک گزارش مدیربرنامه‌ریزی ثبت کردند که این مقدار نسبت به 5.6٪ در سال 2023 کاهش یافته است. بیشترین گزارش‌ها، حدود 3.5 میلیون، مربوط به پست‌های فردی بود. همچنین، پروفایل‌ها با 47,000 گزارش، و دایرکت‌ها با 17,700 گزارش به ثبت رسیدند.
شرکت به تخلفاتی نظیر محتوای گمراه‌کننده، اسپم و محتوای جنسی نامناسب نیز رسیدگی کرده است. مثلاً تعداد گزارش‌های مربوط به محتوای گمراه‌کننده به 1.20 میلیون رسیده است. در سال 2024، 93,076 کاربر در مجموع 205,000 درخواست تجدید نظر نسبت به تصمیمات مدیربرنامه‌ریزی Bluesky ارائه کردند. همچنین 238 درخواست از سوی مراجع قضایی و دولتی دریافت شد که به 182 مورد پاسخ داده شد.
گزارش کامل Bluesky همچنین به مسائل دیگر مانند ادعاهای حق اختراع، حق نشر و ایمنی کودکان پرداخته و اعلام کرده که 1,154 گزارش تایید شده CSAM به مرکز ملی کودکان گمشده و استثمار شده (NCMEC) ارسال کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و گزارش‌های روز به سایت ما به آدرس 'iwl.ir' مراجعه کنید.