بریتانیا از دستیار ‘همفری’ برای کارمندان دولتی و برنامههای دیگر هوش مصنوعی برای کاهش بروکراسی رونمایی میکند.
UK to unveil ‘Humphrey’ assistant for civil servants with other AI plans to cut bureaucracy
یک هفته پس از اعلام برنامهای جامع توسط دولت بریتانیا برای سرمایهگذاریهای کلان در حوزه هوش مصنوعی، جزئیات بیشتری از نحوه تحقق این برنامه در بخش عمومی منتشر شده است. در این برنامه، استفاده از دستیاران هوش مصنوعی برای تسریع در خدمات عمومی، توافقنامههای اشتراکگذاری دادهها بین نهادهای مستقل، و مجموعهای از ابزارهای هوش مصنوعی به نام "همفری" (به یاد شخصیت یک کمدی سیاسی قدیمی در تلویزیون بریتانیا) گنجانده شده است که برای تسهیل کارهای کارمندان دولت طراحی شدهاند.
دولت در روز سهشنبه یک کنفرانس خبری برای رونمایی رسمی از این برنامهها برگزار خواهد کرد که توسط وزارت علوم، نوآوری و فناوری (DSIT) و دو وزارتخانه دیگر، کار و بازنشستگی و بهداشت و مراقبت اجتماعی، مدیریت میشود. طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت هوش مصنوعی دولت بریتانیا، پیشرفت پروژهها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. به عنوان مثال، برنامهای برای گنجاندن خدمات هوش مصنوعی بیشتر در بخش خدمات مشتری NHS تنها در مرحله ایجاد یک "چارت" برای تعهد به این مفهوم است.
با توجه به این که دولت سالانه حدود ۲۳ میلیارد پوند در فناوری هزینه میکند، هدف این است که این منابع مالی به شیوهای مدرنتر مورد استفاده قرار گیرد. پیتر کایل، وزیر دولت برای DSIT، در این رابطه بیان کرد: "فناوری کند مدتهاست که خدمات عمومی ما را مختل کرده و هزینههای بالایی از لحاظ زمان و پول برای ما به همراه داشته است... بیتوجهی به اینکه ما برای پر کردن فرم یا دیگر فرایندها معطل میشویم، نیز به مشکلات روانی ما دامن میزند."
برنامهها شامل ایجاد تیمی جدید در DSIT به منظور هدایت پروژهها است، که به نوعی شبیه به DOGE در ایالات متحده میباشد، اما این تیم ایدهپردازی و اجرای آن به عهده دولت است نه سرمایهگذاران فناوری. DSIT در ابتدا بر روی سه حوزه تمرکز خواهد کرد:
۱. کارمندان دولت. ابزار "همفری" که به یاد دستیار پرنیانمایی از Nigel Hawthorne طراحی شده، شامل مجموعهای از برنامهها است که هدف آن کاهش بار کاری روزانه کارمندان دولت است. برای مثال، ابزار “Consult” به هدف خلاصهسازی هزاران پاسخ مشاورهای طراحی شده است.
۲. تسریع در خدمات عمومی. هدف این بخش، بهبود روندهای بوروکراتیک قدیمی مانند تعداد بالای تماسها با مقامات مالیاتی است. DSIT اعتقاد دارد که به روزرسانی این فرایندها با استفاده از تکنولوژیهای هوش مصنوعی میتواند سالانه حدود ۴۵ میلیارد پوند صرفهجویی کند.
۳. همکاری بیشتر بین وزارتخانهها به منظور اشتراکگذاری دادهها به منظور تسریع روند خدمات. این پروژهها نشاندهنده آن است که دولت قصد دارد جدی به سمت تقویت توانمندیهای هوش مصنوعی پیش برود.
با این حال، چالشهایی نظیر محافظت از دادههای افراد و اعتماد به نتایج هوش مصنوعی همچنان وجود دارد. به عقیده یک کارمند سابق دولت که اکنون در یک شرکت هوش مصنوعی مشغول به کار است، تلاشهای قبلی برای ایجاد برنامههایی که شامل همکاری بین وزارتخانهها باشد، همیشه موفق نبوده است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ما با آدرس iwl.ir مراجعه کنید.
- AI
- DSIT
- Government & Policy
- Peter Kyle
- public health
- social services
- United Kingdom