Instacart برای پرداخت 60 میلیون دلار برای تسویه حساب FTC ادعا می کند که مصرف کنندگان را فریب داده است
Instacart to pay $60M to settle FTC claims it deceived consumers
اینستاکارت 60 میلیون دلار به عنوان بازپرداخت برای رفع اتهامات کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده مبنی بر فریب مصرف کنندگان با تبلیغات دروغین پرداخت خواهد کرد. آژانس فدرال مدعی شد که Instacart با تاکتیکهای غیرقانونی مصرفکنندگان را گمراه میکند و باعث میشود که هزینههای بیشتری بپردازند و در عین حال بازپرداخت را نیز رد کنند. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اعلام کرد که ادعاهای "تحویل رایگان" اینستاکارت گمراه کننده است زیرا مشتریان همچنان ملزم به پرداخت هزینه خدمات اجباری هستند که می تواند تا 15٪ به کل سفارش آنها اضافه شود. این آژانس همچنین گفت که وعده «ضمانت رضایت 100 درصدی» پلتفرم تحویل نادرست است زیرا به این معنی است که در صورت عدم رضایت کامل مشتریان از سفارشهای خود، بازپرداخت کامل را ارائه میکند، که معمولاً زمانی که افراد با تاخیر تحویل یا خدمات غیرحرفهای دریافت میکنند، صدق نمیکند. علاوه بر این، اینستاکارت گزینه بازپرداخت را از منوی «سلف سرویس» که مصرفکنندگان برای گزارش مشکلات مربوط به سفارشهای خود استفاده میکنند، مخفی کرده است، و باعث میشود مردم باور کنند که فقط میتوانند به جای بازپرداخت وجه، اعتباری برای سفارش آینده دریافت کنند. آژانس گفت که Instacart همچنین نتوانست به وضوح شرایط مربوط به فرآیند ثبت نام عضویت Instacart را افشا کند. فرآیند ثبت نام برای استفاده آزمایشی رایگان سرویس اشتراک، فاش نکرد که پس از پایان دوره آزمایشی، هزینهای از مصرفکنندگان دریافت میشود، که به Instacart اجازه میدهد تا افراد را بدون رضایت آگاهانه هزینه کند. FTC گفت که این مصرف کنندگان در نتیجه تسویه حساب بازپرداخت دریافت خواهند کرد. کریستوفر مافاریج، مدیر دفتر حمایت از مصرفکننده FTC، در بیانیهای گفت: «FTC بر نظارت بر خدمات تحویل آنلاین متمرکز است تا اطمینان حاصل کند که رقبا به طور شفاف بر سر قیمت و شرایط تحویل رقابت میکنند». اینستاکارت در یک پست وبلاگی تسویه حساب را تصدیق کرد و "هر گونه ادعای تخلف" را رد کرد. این شرکت همچنین گفت که معتقد است "بنیاد تحقیق FTC اساساً ناقص بود." این تسویه حساب در حالی صورت میگیرد که Instacart در حال حاضر به دلیل مطالعه اخیر که نشان میدهد ابزار قیمتگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی باعث میشود برخی از مشتریان قیمتهای متفاوتی را برای کالاهای مشابه در فروشگاههای مشابه دریافت کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است. Instacart با بیان اینکه خرده فروشان قیمت های خود را تعیین می کنند، به این بحث پاسخ داد و هر آزمایش قیمت گذاری که از طریق ابزار هوش مصنوعی آن انجام می شود تصادفی است و تحت تأثیر داده های کاربر نیست. رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که FTC تحقیقاتی را در مورد ابزار قیمت گذاری هوش مصنوعی پلتفرم تحویل آغاز کرده است.
- Apps
- FTC
- Government & Policy
- Instacart


