همانطور که اتحادیه اروپا اهداف 2035 EV را کاهش می دهد، استارت آپ های الکتریکی ابراز نگرانی می کنند
As EU waters down 2035 EV goals, electric startups express concern
آینده ممکن است الکتریکی باشد، اما آن آینده به تعویق می افتد. کمیسیون اروپا با اشاره به نیاز به انعطاف، برنامه بلندپروازانه خود را برای ممنوعیت فروش خودروهای گازسوز تا سال 2035 ملایم کرده است. این تغییر بخشی از یک «بسته خودرو» گستردهتر است که برای کمک به صنعت خودروسازی اروپا برای تمیز و رقابتی شدن طراحی شده است. اگر پارلمان اروپا این تغییر را تصویب کند، احتمالاً خودروسازان سنتی اروپایی را که خواهان زمان بیشتری برای حرکت فراتر از خودروهای هیبریدی هستند، راضی خواهد کرد. این شرکتها برای رقابت با تسلا و جهش خودروهای برقی مقرونبهصرفه (EVs) که از چین میآیند، در تلاش هستند. اما تغییر خط مشی باعث ایجاد شکاف در بین استارتاپ های برقی و سرمایه گذاران آنها شده است. کریگ داگلاس، شریک در صندوق جهانی، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر اروپایی با تمرکز بر آب و هوا، گفت: چین در حال حاضر بر تولید خودروهای برقی تسلط دارد. اگر اروپا با سیگنالهای روشن و بلندپروازانه سیاستی رقابت نکند، رهبری صنعت مهم دیگری در سطح جهانی و تمام مزایای اقتصادی ناشی از آن را از دست خواهد داد.» داگلاس یکی از امضاکنندگان «تعهد اروپا» بود، نامه ای سرگشاده به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا که در سپتامبر منتشر شد. مدیران ارشد شرکتهایی از جمله Cabify، EDF، Einride، Iberdrola و بسیاری از استارتآپهای مرتبط با وسایل نقلیه برقی این نامه را امضا کردند و از کمیسیون خواستند که بر روی هدف اولیه انتشار صفر سال 2035 «استوار بایستد». جذابیت آنها برای مقابله با فشار صنعت خودروسازی سنتی که 6.1 درصد از کل اشتغال اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، کافی نبود. اما فشار مداوم باعث ایجاد بحث هایی در جامعه استارتاپ ها و فراتر از آن در مورد بهترین مسیر برای اروپا شده است تا در طول انتقال انرژی رقابتی باقی بماند. تقسیم صنعت در جدول زمانی حتی در صنعت خودرو، نظرات متفاوت است. در بیانیهای به رسانههای سوئدی، یکی از مقامات مطبوعاتی ولوو هشدار داد که «کنار گذاشتن از تعهدات بلندمدت به نفع دستاوردهای کوتاهمدت، خطر تضعیف رقابتپذیری اروپا را برای سالهای آتی دارد». برخلاف مرسدس بنز و سایر سازندگان، این خودروساز سوئدی هیچ نگرانی در مورد رعایت ممنوعیت 2035 نداشت. به جای به تعویق انداختن ضرب الاجل، ولوو ترجیح می داد که شاهد افزایش سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های شارژ باشد - چیزی که منتقدان نگرانند سیاست جدید واقعاً از آن جلوگیری کند. عصام تیدجانی، مدیر عامل Cariqa، یک استارتاپ بازار شارژ EV مستقر در برلین، این نگرانی ها را تکرار کرد. او هشدار داد که تضعیف دستور انتشار صفر 2035 می تواند به پیشرفت کلی برق رسانی آسیب برساند. تیدجانی که پاییز امسال نامه Take Charge Europe را نیز امضا کرد، گفت: «تاریخ نشان میدهد که این نوع انعطافپذیری هرگز به خوبی جواب نداده است. "این مقیاس را به تاخیر می اندازد، منحنی های یادگیری را ضعیف می کند و در نهایت به جای حفظ آن، برای رهبری صنعتی هزینه دارد." اگر منصف باشیم، کمیسیون مسائل زیرساختی و زنجیره تامین را به طور کامل نادیده نگرفته است. به عنوان بخشی از بسته خودرو خود، "تقویت کننده باتری" را معرفی کرد، استراتژی که 1.8 میلیارد یورو (حدود 2.11 میلیارد دلار) برای توسعه زنجیره تامین باتری کاملا ساخت اروپا سرمایه گذاری می کند. هدف تقویت تولید داخلی و تضمین امنیت عرضه است. این طرح بازخورد مثبتی از Verkor، یک استارتآپ فرانسوی که سلولهای باتری لیتیوم یونی را برای خودروهای الکتریکی تولید میکند، دریافت کرد. این شرکت با امید به موفقیت در جایی که سازنده باتری سوئدی Northvolt با مشکل مواجه بود، اولین کارخانه باتری در مقیاس بزرگ خود را این هفته در شمال فرانسه افتتاح کرد. ورکور ابتکار Booster را "گامی ضروری برای افزایش صنعت باتری اروپا" خواند. سیگنالهای مختلط با این حال، بسیاری این سوال را مطرح میکنند که آیا تقویتکننده باتری برای خنثی کردن سیگنالهای منفی در مورد تعهد اتحادیه اروپا به استفاده از کربنزدایی به عنوان محرک رشد اقتصادی کافی است یا خیر. در حال حاضر، خودروسازان سنتی شروع به شکایت کردهاند که الزامات جبران کربن میتواند خودروها را برای مصرفکنندگان گرانتر کند و بهطور بالقوه رقابتپذیری را که تغییر سیاست برای محافظت از آن انجام میداد، تضعیف کند. یکی دیگر از ابهامات مربوط به انگلستان است. مشخص نیست که آیا بریتانیا از اتحادیه اروپا پیروی خواهد کرد و ممنوعیت موتورهای احتراقی خود در سال 2035 را اصلاح خواهد کرد یا خیر. برخلاف اتحادیه اروپا و ایالات متحده، بریتانیا هنوز بر خودروهای برقی چینی تعرفه وضع نکرده است، علیرغم اینکه افزایش سریع فروش آنها در بازار بریتانیا باعث نگرانی تولیدکنندگان داخلی شده است. این بحث بر تنشهای جاری در سیاستهای آب و هوایی بین چگونگی ایجاد تعادل بین واقعیتهای اقتصادی پیش روی صنایع موجود با فوریت انتقال به فناوری پاکتر تأکید میکند. همانطور که اروپا تلاش می کند تا این سوزن را نخ کند، تصمیماتی که اکنون گرفته می شود همواره بر پیشروی یا عقب ماندن این قاره در بازار جهانی خودروهای برقی تاثیر می گذارد.
- battery manufacturing
- electric vehicles
- Europe
- european commission
- Government & Policy
- net zero
- Startups
- Transportation


