کرمِن ۹.۴ میلیون دلار برای محصولات تأمین مالی مبتنی بر درآمد خود جذب کرد.

کرمِن ۹.۴ میلیون دلار برای محصولات تأمین مالی مبتنی بر درآمد خود جذب کرد.

استارتاپ فرانسوی کارمن در یک مرحله تأمین سرمایه کوچک، برای پیشرفت محصولات تأمین مالی فوری خود، اقدام کرده است. این شرکت وام‌های کوتاه‌مدت به کسب‌وکارهای کوچک که با کمبود گردش مالی مواجه هستند، ارائه می‌دهد.

کارمن ۹.۴ میلیون دلار برای محصولات تأمین مالی مبتنی بر درآمد خود جذب کرد

Karmen secures $9.4 million for its revenue-based financing products

کارمن ۹.۴ میلیون دلار برای محصولات تأمین مالی مبتنی بر درآمد خود جذب کرد - Karmen secures $9.4 million for its revenue-based financing products

استارتاپ فرانسوی کارمن به تازگی یک دور سرمایه‌گذاری کوچک را به دست آورده تا محصولات تأمین مالی فوری خود را بهبود بخشد. این شرکت وام‌های کوتاه‌مدت به کسب‌وکارهای کوچک که با مشکل نقدینگی مواجه‌اند، ارائه می‌دهد. در این دور سرمایه‌گذاری، ۹ میلیون یورو (معادل ۹.۴ میلیون دلار با نرخ‌های امروز) از سرمایه‌های حقوق صاحبان سهام و بدهی تأمین شده و شرکت Seventure Partners سهمی از این استارتاپ کوچک را خریداری کرده است. همچنین، Financière Arbevel و Bpifrance این دور را با برخی وام‌ها تکمیل کرده‌اند.
این استارتاپ تنها شرکتی نیست که در این حوزه فعالیت می‌کند، بلکه رقبای فرانسوی دیگری مانند Silvr، Defacto، Unlimitd و Hero نیز وجود دارند. تأمین مالی مبتنی بر درآمد به دلیل دشواری بانک‌ها و مؤسسات مالی سنتی در پاسخگویی به نیازهای مقیاس بزرگ SMEها، به یک حوزه داغ تبدیل شده است. این بازار به شدت پراکنده و با حاشیه‌های کم درآمدی است، به همین علت است که استارتاپ‌های تکنولوژی سعی دارند این شکاف تأمین مالی را با رویکرد مبتنی بر داده پر کنند.
اخبار امروز تنها چند ماه پس از آن منتشر می‌شود که کارمن یک وسیله بدهی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو را تأمین کرده است که مبنای وام‌های کوتاه‌مدت این شرکت را تشکیل می‌دهد. طبق گزارش‌ها، اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها به کارمن متکی هستند تا مشکلات نقدینگی خود را حل کنند و حدود ۶۰۰ شرکت از خدمات کارمن برای خرید موجودی، پرداخت به تأمین‌کنندگان و تأمین مالی کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کرده‌اند. وام‌ها بین ۲۰ هزار یورو تا ۳ میلیون یورو متغیرند و مدت زمان آن‌ها نیز از ۲ تا ۲۴ ماه است. به‌طور متوسط، مشتریان کارمن ۲۰۰ هزار یورو با دوره بازپرداخت ۶ ماهه قرض می‌کنند، اما گزینه‌های تأمین مالی متنوعی در دسترس است.
جالب اینجاست که کوچک‌ترین مشتریان کارمن تنها ۳۰۰ هزار یورو درآمد سالانه دارند (احتمالاً این شرکت‌ها فردی هستند)، در حالی که بزرگ‌ترین مشتری کارمن سالانه ۱۶۰ میلیون یورو درآمد تولید می‌کند. مهم‌تر از همه، کارمن موفق به جذب مشتریان وفاداری شده است؛ به‌طوری‌که ۸۰ درصد مشتریان این استارتاپ چندین بار در سال با کارمن تماس می‌گیرند تا خط اعتباری جدیدی را آزاد کنند. مشتریان شامل Maison Kitsuné، Balibaris، Les Raffineurs و Almé هستند.
اکثر شرکت‌ها به‌طور مستقیم با کارمن ارتباط برقرار می‌کنند، اما این استارتاپ یک استراتژی توزیع ترکیبی دارد. کارمن با دیگر شرکت‌های فین‌تک همکاری می‌کند تا آن‌ها نیز بتوانند محصولات تأمین مالی کارمن را به مشتریان خود ارائه دهند. برخی از سیستم‌های ERP، بازارهای تجارت الکترونیک و بانک‌های تجاری مانند Qonto با کارمن یکپارچه‌سازی شده‌اند. این استراتژی تأمین مالی در حال حاضر ۴۰ درصد از مشتری‌های کارمن را تشکیل می‌دهد، ولی این شرکت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۵ این رقم را به ۷۵ درصد از مشتری‌های جدید برساند.
در حالی که اکثر شرکت‌ها وام‌های خود را بدون هیچ مشکلی بازپرداخت می‌کنند، برخی شرکت‌ها گاهی در بازپرداخت بدهی‌های خود مشکل دارند. "این بخشی از کار ما به‌عنوان یک وام‌دهنده است، اما ما این خطرات را از طریق رویکرد مبتنی بر داده، که به ما امکان دیدگاه دقیق به عملکرد مالی و عملیاتی مشتریان را می‌دهد، محدود می‌کنیم." گابریل تیری، هم‌بنیان‌گذار و CEO کارمن گفت. "علاوه بر این، ما به‌شدت در حال سرمایه‌گذاری در ابزار ارزیابی ریسک خود هستیم (با کمک هوش مصنوعی) تا این رویکرد را تقویت کنیم." به همین دلیل است که امروز این دور سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد. کارمن در حال حاضر از حدود ۶۰ معیار مالی مختلف برای امتیازدهی به درخواست‌های وام در زمان نزدیک به واقعی استفاده می‌کند. استراتژی یکپارچه‌سازی این امکان را نیز فراهم می‌آورد که تصمیمات هوشمندانه‌تری اتخاذ کند؛ چرا که حساب‌های بانکی، نرم‌افزارهای حسابداری، سیستم‌های ERP و ابزارهای صدور صورت‌حساب، داده‌های با ارزشی درباره عملکرد کلی یک شرکت را در اختیار دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ما در آدرس iwl.ir مراجعه کنید.