پلتفرم اتوماتیک‌سازی دانش فروش 1up، یک سوم سرنخ‌های مشتری خود را از میم‌ها دریافت می‌کند.

پلتفرم اتوماتیک‌سازی دانش فروش 1up، یک سوم سرنخ‌های مشتری خود را از میم‌ها دریافت می‌کند.

جورج آوتیسیان، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ امنیت سایبری هایپر، زمان زیادی را با تیم فروش خود گذراند و متوجه شد که زمینۀ تخصصی دیگر بخش‌ها نیز برای پاسخ به سوالات مشتریان ضروری است.

پلتفرم اتوماسیون دانش فروش 1up، یک‌سوم مشتریان خود را از میم‌ها می‌گیرد.

Sales knowledge automation platform 1up gets a third of its customer leads from memes

زمانی که جورج آوتیسیوف، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ امنیت سایبری HYPR بود، زمان زیادی را در کنار تیم فروش شرکت سپری کرد. او به سرعت متوجه شد که حتی اگر تیم فروشش هم عالی باشد، همواره نیاز به دخالت بخش‌های دیگر برای پاسخ دادن به سوالات مشتریان یا پر کردن پرسشنامه‌های فنی دارند. آوتیسیوف به TechCrunch گفت: "آن‌ها پاسخ اکثر سوالاتی که از آن‌ها می‌شود را نمی‌دانند. آن‌ها باید از شخصی در بخش محصول کمک بگیرند یا یک مهندسی فروش را دعوت کنند. این یک کار دشوار است و این افراد واقعاً بااستعداد هستند. من با برخی از بهترین نمایندگان فروش همکاری کرده‌ام، اما مشکل اینجاست که هیچ راه آسانی برای خودکار کردن دانش وجود ندارد."
آوتیسیوف تصمیم گرفت که این مشکل را حل کند. او در سال 2021 از HYPR جدا شد و مدتی کوتاه را به بازی کردن و شکست دادن ویدئو بازی Elden Ring گذراند. او گفت که می‌خواست قبل از شروع یک استارتاپ جدید، کمی استراحت کند. جورج در سال 2022 شرکت جدیدش به نام 1up را راه‌اندازی کرد. 1up یک پلتفرم خودکارسازی دانش مبتنی بر هوش مصنوعی برای تیم‌های فروش است که اطلاعات را از منابع و پایگاه‌های داده داخلی شرکت‌ها استخراج می‌کند. فروشندگان می‌توانند به 1up مراجعه کنند تا به سوالات مربوط به محصولات یا مسائل فنی پاسخ دهند، درخواست‌های پیشنهادات را اجرا کنند و همچنین به پر کردن پرسشنامه‌های فنی کمک کنند.
این شرکت در ژانویه 2024 به طور عمومی راه‌اندازی شد و از آن زمان نزدیک به 100 مشتری از استارتاپ‌ها تا مشتریان بزرگ مانند WalkMe و Deliveroo جذب کرده است. 1up توانسته است بخش قابل توجهی از این مشتریان را از طریق یک استراتژی بازاریابی غیرمعمول، یعنی میم‌ها به دست آورد. آوتیسیوف در این باره گفت: "ما یکی از بزرگترین کتابخانه‌های میم‌های فروش را در جامعه داریم و میلیون‌ها نمایش را در لینکدین دریافت می‌کنیم. مردم فقط به خاطر میم‌های ما ما را دنبال می‌کنند. می‌دانم که این کمی عجیب است، اما یکی از هر سه لید ما از یک میم می‌آید."
حالا این شرکت اعلام کرده است که یک دور تأمین مالی 5 میلیون دلاری را با رهبری Upfront Ventures و مشارکت RRE Ventures، 8-Bit Capital و اشخاصی مانند بنیان‌گذار Friendster، جاناتان آبرامز، جمع‌آوری کرده است. کوبی فولر، شریک عمومی Upfront، سرمایه‌گذار اصلی این دور مالی است و بر روی هیئت مدیره شرکت خواهد نشست. فولر به TechCrunch گفت که او چند روز پس از اینکه یکی از کمپانی‌های پورتفوی‌اش اشاره کرد که 1up ممکن است مناسب نظریه سرمایه‌گذاری او باشد، یک ایمیل سرد از آوتیسیوف دریافت کرد.
به گفته فولر، صحبت با آوتیسیوف به او حس نزدیکی و ارتباط کلامی داده است، چون آن‌ها به صورت یکسانی درباره نظریه‌های مدیریتی صحبت می‌کنند. او افزود: "بسیاری از تصمیمات سرمایه‌گذاری ما به بنیان‌گذاران مربوط می‌شود و جورج، به عنوان یک بنیان‌گذار دومین بار، مشکل و نقاط درد را به صورت مستقیم تجربه کرده است." آوتیسیوف همچنین به این نکته اشاره کرد که با وجود رونق استارتاپ‌های هوش مصنوعی که برای بخش‌های فروش در حال شکل‌گیری هستند، 1up خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد و به همین دلیل در همان خط بودجه شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد.
آوتیسیوف بر این باور است که مرکزهای دانش جامع الزامی نیستند و رویکرد 1up به دلیل تمرکز بر حل یک مشکل خاص منحصر به فرد است. او گفت: "زمانی که با شرکت‌های بزرگ صحبت می‌کنید، مدیریت دانش یک مورد ضروری نیست. این یک مشکل فوری نیست." مرحله بعدی برای 1up، پس از جمع‌آوری این تأمین مالی اخیر، گسترش تیم فروش است. همچنین، برخی از به‌روزرسانی‌های ویژگی‌ها در حال برنامه‌ریزی است، هرچند آوتیسیوف هنوز جزئیات آن را افشا نکرده است.
خارچوب اصلی آوتیسیوف این است که تیم‌های فروش یکی از دشوارترین شغل‌ها را دارند و ابزارهای آن‌ها بسیار ناکارآمد است. او تاکید کرد که در حوزه مدیریت دانش، این تیم‌ها به طور کامل نادیده گرفته شده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده نیاز اساسی به فناوری‌های نوین در این راستاست. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید: iwl.ir.