رایات 30 میلیون دلار برای مجموعه محصولات امنیت سایبری خود ویژه کارکنان جذب کرد.
Riot raises $30 million for its cybersecurity product suite focused on employees
استارتاپ فرانسوی رایت (Riot) پس از رسیدن به درآمد سالانه 10 میلیون دلار در سال 2024، موفق به جذب 30 میلیون دلار در دور سرمایهگذاری سری B شد. این شرکت که در ابتدا بر آموزش کارکنان درباره خطرات امنیت سایبری تمرکز داشت، اکنون میخواهد یک قدم جلوتر برود و کارکنان را تشویق کند تا سطح آسیبپذیری خود را کاهش دهند. در این دور، شرکت Left Lane Capital رهبری سرمایهگذاری را برعهده داشته و سرمایهگذاران قبلی از جمله Y Combinator، Base10، و FundersClub نیز مجدداً در این دور شرکت کردند. بر اساس اطلاعاتی که از TechCrunch به دست آمده، رایت پس از این دور سرمایهگذاری به ارزش بازار پس از پولی بیش از 170 میلیون دلار رسید.
رايت در ابتدا با کمپینهای فیک فیشینگ آغاز به کار کرد. کارکنان به طور مرتب ایمیلهایی دریافت میکنند که به نظر واقعی میرسند، اما به گونهای طراحی شدهاند که افراد را فریب داده و به کلیک بر روی لینکها و ورود اطلاعات شخصی ترغیب کنند. این روش به کارکنان کمک میکند تا نسبت به ایمیلهای دریافتی بیشتر خود را مشکوک کنند. با گذشت زمان، این شرکت محتوای آموزشی دیگری نیز به فرایند خود اضافه کرده است که شامل چتبات امنیتی دوستانهای به نام آلبرت میشود. این چتبات از طریقSlack و Microsoft Teams قابل دسترسی است. این استراتژی تا کنون به خوبی عمل کرده است و رایت در حال حاضر با 1 میلیون کارمند در 1500 شرکت تعامل دارد. مشتریان این شرکت شامل L’Occitane، Deel، Intercom و Le Monde هستند. (چند سال پیش، رایت تنها با 100,000 کارمند همکاری داشت.) با این حال، حوادث سایبری همچنان در حال افزایش هستند و پیامدهای گستردهای دارند.
بهطور اخیر، نمونهای از نقض دادهها در Change Healthcare به وقوع پیوست که بر 190 میلیون آمریکایی تأثیر گذاشته و با مجوزهای به سرقت رفته از خدمات مصرفکننده آغاز شده است. یک کارمند از همان کلمه عبور برای حساب کاربری شخصی خود و پرتال Citrix Change Healthcare استفاده کرده بود و هیچ احراز هویت چندعاملی برای Citrix وجود نداشت. به همین دلیل رایت قصد دارد فراتر از آموزش کارکنان حرکت کند. بنیامین نتر، بنیانگذار و مدیرعامل رایت به TechCrunch گفت: "وظیفه ما بررسی وضعیت امنیت کارکنان است. آیا احراز هویت چندعاملی فعال کردهاند؟ آیا کد امنی روی گوشی هوشمند خود دارند؟ آیا تنظیمات حریم خصوصی آنها در لینکدین بیش از حد آزاد است؟ کارهای زیادی وجود دارد که کارکنان میتوانند انجام دهند که به طور کلی زندگی را برای هکرها دشوارتر میکند."
رایت نام محصول جدید خود را "پلتفرم مدیریت وضعیت امنیتی کارکنان" گذاشته است. این محصول قرار است تبدیل به داشبورد مرکزی برای مدیریت امنیت در سطح کارکنان شود. با اینکه راهحلهای مدیریت وضعیت امنیتی زیادی وجود دارد، رایت معتقد است که کارکنان برای مدت طولانی نادیده گرفته شدهاند. نتر اظهار داشت: "آنچه ما با این پلتفرم ایجاد میکنیم، این است که بهطور خودکار وضعیت امنیتی کارکنان را تحلیل کرده و امتیازی به نام امتیاز کارما به آنها میدهیم که نشاندهنده وضعیت امنیتی آنها خواهد بود." پس از آن، رایت کارکنان را تشویق میکند تا تنظیمات خود را تغییر دهند و احراز هویت چندعاملی را فعال کنند. نتر افزود: "این کارها کوچک هستند و فقط یک یا دو دقیقه زمان میبرند، اما بهطور اصولی زندگی را برای هکرها دشوار میکند."
این چالش جالبی برای رایت خواهد بود، زیرا امنیت کارکنان بستگی به بهداشت سایبری آنها در دستگاهها و خدمات شخصی نیز دارد. کمپینهای فیشینگ اکنون در واتساپ هم رخ میدهد و پروفایلهای لینکدین به طور گستردهای برای حملات اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند. به همین دلیل، این محصول امنیتی جدید کمی شبیه به یک محصول مصرفی خواهد بود و شامل انیمیشنهای زیبا و ویژگیهای gamification برای تشویق کاربران به بهبود وضعیت امنیتی خود خواهد بود. نتر گفت: "چشمانداز بلندمدت من این است که یک شرکت امنیتی برای کارکنان بسازم و تمامی ابزارهای لازم در این راستا را فراهم کنم. بنابراین روزی ممکن است ما یک آنتیویروس یا یک مدیر کلمه عبور نیز بسازیم."
اما در ابتدا، با دور سرمایهگذاری امروز، این شرکت منابع مالی بیشتری برای رشد سریعتر دارد. تیم رایت قصد دارد دفاتر جدیدی در کشورهای دیگر افتتاح کرده و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد تا محصولات پیچیدهتری توسعه دهد. شما میتوانید اطلاعات بیشتر را در سایت ما به آدرس 'iwl.ir' مشاهده کنید.
- employee security
- Europe
- France
- Fundraising
- Left Lane Capital
- riot
- Security
- Startups